bab 1

114 5 0
                                    

Raut tampan asp zikry cukup jelas menggambarkan dia seorang yang tegas, menepati masa dan berdisiplin berbeza sungguh dengan sifat adiknya iatu zarif.. Zarif seorang yang ceria, mudah mesra lagi ii dengan perempuan manakala dia sebaliknya.. Zarif juga agak nakal kerana sering didampingi dengan ramai wanita tidak kira bangsa sama ada melayu, Cina dan lain-lain...

"Good morning along" sapa adiknya dengan mesra sambil menepuk bahunya dari arah belakang... -dr zarif

"Morning.. Kau dah kenapa tepuk - tepuk bahu aku? Aq pelangkung jugak budak ni kan. "- asp zikry

"Eh kau longg lekk arr.. Tuh pum nk marah.. Umi!! Tengok along ni haa pagi-pagi dah nak moody. " zharif mengadu kepada datin rohana sambil menggoncang bahu umipnya berkali-kali...

"Alonggg Cuba lah kamu ni berlembut sikik dengan si zarif ni haa, dia gurau je pum... Pagi-pagi nak kerja kena lah ceria kan bang??" teguran datin rohana yang lemah lembut itu tidak diambil peduli oleh si anak sulungnya..

"Dah ii la tu, korang ni kan pagi-pagi pum nak gaduh
ka?abah nak breakfast pum xsenang tau dengan perangai korang ni. "-dr zawadi

"Iye la ii, sorry abah, kami janji nex time kami behave"..mereka berkata dengan serentak..

Yang sulung dah seret kerusi, lalu berdiri untuk menuju ke sinki. Manakala si bongsu masih buat derkk jee, masih teruskan sarapan yang tergendala seketika tadi..

"Ummi! Abah! Along pergi balai dlu tau, dah lewat nak masuk office ni.. "-asp zikry

Zikry bersahaja melaung dari arah ruang tamu kepada kedua orang tuanya sebelum memakai kasut tergesa-gesa.. Hari ini dia hanya memandu kereta audy r8 sahaja.. Tukar selera katanya..

"Haih macam-macam hal lah budak-budak ni kan bang?? "-datin rohana

"Hmm, biasa lah ana oi dah besar diorang berdua tu.. Ana, abang nak gerak hospital dh ni, pergi dlu tau.. "-dr zawadi

"Hati-hati abang, drive save.."datin rohana berkata lalu menyalam tangan tua milik suaminya..

"Errk.. Umi, zharif pum dah nak pergi kerja ni, kan lambat marah pulak bigboss tu haa... "Zharif memotong lamunan uminya sambil menjuih ke arah kereta bmw milik abahnya..

"Eh! Terlupa pulak umi dekat anak bongsu umi ni hehehe.. Haa ye la ii kamu pum hati-hati bawak kereta tu jangan nak race sangat!! Datin rohana menepuk dahinya sambil tersengih-sengih..

"Eyy, umi ni memang kan.. Dh dapat sweet ii dengan abah terus lupa zharif.. "Dia berkata dengan nada rajuknya seperti biasa...

"Haih merajuk pulak anak manja umi nii... "-datin rohana

"Hahaha.. Gurau je lah umi.. Bye ii ibu.. "

"Haa baik-baik... "Datin rohana melambai-lambai tangannya kearah kereta porche kepunyaan zharif...

Alahai gaya dua beranak ni macam tak jumpa dah petang nanti...

Zikry pov

Zikry keluar dari dalam perut keretanya dengan gaya santai.. Dia menuju ke bilik pejabatnya tanpa secalit senyuman diwajahnya.. Dia tidak menghiraukan pandangan-pandangan dari orang bawahannnya..

"Selamat pagi tuan" sapa inspektor aleeya mesra bersama dengan rakan sekerja yang lain..

"Hmm." asp zikry hanya mengangguk tanpa memandang sedikit pum lalu terus masuk ke dalam bilik mesyuarat.

Pada pagi itu dia perlu menghadiri mesyuarat tergempar tentang kes terbaru iaitu kes pembunuhan usahawan terkemuka di Kuala Lumpur, tan sri umar al-haq..

Dia lelaki idamankuWhere stories live. Discover now