•1•

139 17 16
                                    

12 Stones - World So Cold

-

Öncelikle biraz konuşalım.

Bir okur-yazar olarak Türk edebiyatının gidişatından rahatsızım. Genç ve maalesef ki çocuk okurlar artık resmen Wattpad'ten besleniyor. Burası da dahil yeni nesil yazarlar birbirinin kopyası; cümleler aynı, kelimeler aynı, konular aynı. Nasıl bir aynılık olduğunu ileride bu kitapta birlikte göreceğiz. Üstelik inanılmaz bir yozlaşma, cinsellik üzerine aşırı ve yanlış düşünceler hakim. Bunun ileride sonuçları olacak. Sadece edebiyat açısından değil toplum açısından da.

Geleceğin edebiyatı şu an ne varsa ondan beslenecek, bu bir gerçek. Şu ana bakarsak ileride çocuklara öğretebileceğimiz, aşılayabileceğimiz bir edebiyatımız yok. Bunun düzelmesi gerektiğini düşünüyorum.
Bu yüzden Wattpad kitaplarını tokatlamakla başlayacağım.

İsim vermekten, kitap kullanmaktan çekinmeyeceğim ve çoğunlukla izin almayacağım. Burası herkese açık bir platform, isteyen salyaları aka aka okur isteyen eleştirir. Şimdiden söyleyeyim.

Daha önce e-yazarlık yapmadım. Kendi çapımda, kendimi bildim bileli okurum ve yazarım. 13 yaşındayken benim ve arkadaşlarımın küçük defterlere yazdığı kurgulara bir de buradaki kitaplara bakıyorum. İnanılmaz ve üzücü bir fark var. Sadece saflık masumluk değil koca bir potansiyel hiçe gidiyor.

Çünkü samanlıkta iğne arar gibi araştırıp gerçekten edebi farkındalığı yüksek yazarlarla da karşılaşıyorum, üstelik fanfictionların içinde bile mümkün. Gerçekten yetenekli insanlar okunmuyor, bir kenarda kalıyor. Geri kalan çoğunluğa bakarak heveslerini yitiriyorlar.

Bu kitabın seviyeli bir eleştiri kitabı olmasını özen göstereceğim ama seviyesizi için mesaj atabilirsiniz.

Artı olarak benim gibi düşünenler ve bana destek olmak isteyenler mesaj atabilirler, çekinmesinler.

Her şeye rağmen anlayışla karşılanacağımı düşünüyorum.

Ve yine eklemek istediğim bir şey var. Her bölüme bir şarkı bırakacağım. Müziğin paylaşılan bir şey olmasını seviyorum sadece. Bölümlerden ve kitaptan bağımsız yani. Ortamı yumuşatalım diyorum. Beğenip dinlemeye devam edeceğiniz bir şeyler çıkmasını umuyorum. Müzik zevkimi az çok anlayacaksınız zaten. :)

Teşekkürler.

PROTESTOHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin