•3•

99 15 19
                                    

Clean Bandit - Symphony (feat. Zara Larsson)

-

Google'ın son verilerine göre dünyada 130 milyon kitabın var olduğunu düşünecek olursak günümüzde kitap yayımlatabilmek gerçekten çok zor. Ya yayın evleriyle yakın bir ilişkiniz olacak ya da gerçekten çok yetenekli olacaksınız. Fakat hala yüz binlerce insan bir şeyler yazıyor, karalıyor, belki saçmalıyor kısacası bir şey üretmeye devam ediyor. Yazdıklarının da doğal olarak okunmasını bekliyor ve istiyor. Bunun için Wattpad müthiş bir yer.

Yazılanların birer klasik olmadığı doğru. Zaten kimsenin öyle bir derdinin olduğunu zannetmiyorum. Gidip sosyal medyada o ne yemiş, o ne yapmış, bu kiminle çıkmış, şu kimi dürtüklemiş diye zaman kaybedeceğine ergen diye nitelendirilen kimselerin gelip burada bir şeyler yazması, bir şeyleri hayal etmesi, en basitinden bir şey için emek harcaması bile inanılmaz bir şey.

Eğer Wattpad'i amacına uygun kullanabilseydik her şey bu kadar net ve güven verici olacaktı. Ama maalesef, bir deli kuyuya taş attı. Belki de yıllar önce. Şimdi hep birlikte onu çıkarmaya çalışıyoruz. Hak etmeyen kitaplar ünlendi, basıldı, desteklendi ve hatta filmleri yapıldı. Böylece hep birlikte para uğruna edebiyatın içine etmiş olduk. 

Bir diğer eleştiri de dile yeterince özen gösterilmediği konusunda. Arkadaşlar siz sanıyor musunuz ki, Orhan Pamuk kitabını bitirdikten sonra bir de şunun dil bilgisi hatalarını düzelteyim, diyor? Göze çarpan büyük hataları düzeltip doğruca redaktöre yolluyor kitabını. Zaten redaktörlerin görevi bu. Düzeltme yapmak. Orhan Pamuk'un koskoca İletişim Yayınları'ndan çıkan nice kitabında ne imla ve noktalama hataları var.

Elbette, özenilmesi ve dilimizi uygun kullanarak bir şeyler üretilmesi gerekiyor ama bunlar anlatılanlara nazaran göz ardı edilebilir.

Bardağa biraz da dolu tarafından bakmalıyız. Artık insanlar yazar olup karnını doyurmak istemiyor, karnı zaten doymuşken oturup bir şey karalamak istiyor. Hem unutmayın yazmak en etkili antidepresandır. İnsanı rahatlatır, kafasını dağıtır, bir şeye odaklanmasını sağlar ve dikkat eksikliğini azaltabilmesine yardımcı olur. O yüzden yazın arkadaşlar. Ama gelecek kaygısıyla yazın. Yıllar sonra büyük yazarların önünde kitabın sunumunu yapacak gibi yazın. Çünkü çok daha önemli bir şeye hizmet ediyorsunuz aslında.

Burada kitabınızı her yaştan insana okutuyorsunuz. Düşünce tarzı gelişmekte olan kendisiyle daha yeni yeni tanışan insanlara okutuyorsunuz.

Ben istediğimi yazar geçerim banane, gibi bir kafa yapınız da olabilir ve benim bunun için yapacak bir şeyim yok. Ben zaten sözümü henüz 'bencilliğinde boğulmamış' insanlara dinletmeye çalışıyorum. Gerisi kulaklarını tıkayacaktır zaten.

Son olarak bu aralar dikkatimi çokça çeken bir şey var. Kitaplar dışında bana göre daha büyük bir sorun bu. O da youtube ya da başka platformlarda insanların küçük yaştaki yazarların yazdıklarıyla dalga geçmeleri, yerden yere vurmaları ama zerre kadar fayda sağlamaya çalışmamaları. Herkes ekmeğinin peşinde gibi geliyor bana.

Ne bu mecradaki "cringe" dediğimiz kitaplara prim verin ne de diğer platformlarda bunlarla dalga geçen insanlara. Azıcık umurlarında olsa bir şeyleri düzeltmeye çalışırlar. Bunlar resmen kumdan kaleye tekme atıyorlar. İçerik için birilerini harcamaya devam ediyorlar. Son zamanlarda en sinir olduğum şey bu. Sen, bir çocuğun yazdığı şeyle başka bir platformda dalga geçiyorsun ve kaydadeğer bir izleyici kitlen var. O yazara faydadan çok zarar veriyorsun.

Böyle insanların gazına gelmeyin.

Lütfen.

Görüşmek üzere.

PROTESTOHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin