Bu bölüm tavsiye bölümü olacak. Bir kozmetolojist adayı ve bir kimyager olarak sizinle öğrendiğim bazı tüyoları ve doğru bilinen yanlışları sizinle paylaşmak istiyorum...
Yanlış : Paraben, SLS, SLES içermeyen kozmetik ürünleri doğal gibidir, rahatlıkla kullanılabilir
Doğrusu : paraben bir koruyucu maddedir ve o olmasa dahi kozmetik ürünün içine herhangi bir koruyucu madde konmak zorunda. Va paraben o koruyucuların içinde en etkili ve en zararsız olanlarından biri, üstelik ucuz. Ayrıca kansorejen de değil, sadece hassas ciltlerde kızarıklık, hassasiyet yapabiliyor... Paraben yerine formaldehit konabiliyor ve bu parabenden çok daha zararlı.Yanlış : Argan yağı çok faydalı ve değerli bir yağdır. Eşi benzeri yoktur bu yüzden çok pahalıdır.
Doğrusu : tam olarak yanlış olmasa da eşsiz ve yeri doldurulamaz bir yağ değildir. Pahalı olmasına rağmen yarı fiyatındaki Tatlı Badem Yağı ile aynı etkiyi sağlar. Tatlı Badem Yağı kolay üretilir ve yiyeceklerde de kullanılır ama Argan Yağı kozmetik dışında kullanılamadığı için pazarlama tekniği ile kolayca şişirilmiştir.
Yanlış : Evdeysek UVA- UVB korumalı bir krem sürmemize gerek yok
Doğrusu : evde olsak dahi UV ışın korumalı ürünler kullanmamız önemli. UV ışınları, telefon-bilgisayardan gelen ışınlar cildimize aşırı zarar veriyor, hücrelerimizin ve direkt derimize etki ettiği için geri dönülmez etkilere sebep olabiliyor. En büyük etkisi de kırışıklıklar. Ayrıca bazı SPF korumalı kremler beyaz bir renk bırakabiliyor bu yüzden normalde yüzümüze sürmemiz gerekenden az sürebiliyoruz. Bunu yapmayalım. Bu beyaz rengi veren genellikle Titanyum dioxide içeren kremler oluyor. Bunun yerine Zinc Oxide içeren ürünleri alabiliriz.
Yanlış : Koruyucu içermez yazan ürünler gerçekten de koruyucu içermez
Doğrusu : içerir, yoksa aldığımız ürünler bakteri ve mikrop kaynardı. Sadece bu maddeler direkt koruyucu olarak geçmez. Bir çoğu başka amaçlarda kullanılsa da koruyuculuk onların yan etkisidir. Mesela Glycol. Aslında nem tutucu olarak kullanılır ama çok iyi anti-mikrobiyal etkisi vardır.
Yanlış : Aknelerim çok çikolata - cips yediğim için çıkıyor
Doğrusu : bunun üzerinde pek çalışma yok. İlginç gelebilir ancak akneye sebep olan daha çok süt, özellikle de yağsız süt. Bu yüzden süt tüketimini azaltmamız gerekiyor. Dersimize gelen hoca aynı zamanda dermatolog ve akne problemi yaşayanlara en az üç ay süt tüketimini azaltmalarını söyleyip, şikayetleri geçmezse anca o zaman ilaç kullanıma başladığını söyledi. İlginç değil mi?
Yanlış : Sülfatsız şampuan kullanmak gerek
Doğrusu : Sülfat belki zararlı diye düşünülebilir ama şampuanların içinde hiç mi kimyasal yok? Tabii ki var. Sülfat çok iyi köpürtme sağlar ve yerine ne konursa konsun aynı etkiyi vermez. O yüzden iyi köpüren bir şampuan istiyorsak klasik sülfatlı şampuanlara devam :)
Tüyo : Ürünlerin içeriklerinde bir sıra vardır. Bu sıra içinde en çok ne varsa ondan başlar ki bu genelde (dudak ürünleri hariç) her üründe Aqua yani sudur. En sonda da genelde parfüm olur. Ve Parfüm gerçekten çok minik miktarlarda olur. Ve genelde kolajen & keratin içeriyor denilen bütün ürünlerde içeriğine bakarsak bu tarz maddeler parfüme yakın yazılır. Neden acaba? :)
Tüyo : bazı yüz veya vücut kremlerinde silikon görebiliriz. Ne alaka demeyin, Silikon köpürme önleyici olarak kullanılır ve en etkili köpürme önleyicilerdendir. Sadece şöyle bir durum var ki silikon doğal ürünlerde kullanılamaz. Onun yerine bazı yağlar kullanılır ama onlar kadar etkili olmaz.
Şimdilik aklıma gelen, ilginç ve yararlı bulabileceğiniz bilgiler burada. İçeriklerle ilgili sormak istediğiniz bir şey olursa cevaplayabilirim :)