Pernah tak korang terfikir untuk undur balik masa korang?
Kembali ke masa silam
Kembali di saat jiwa korang masih hidup
Kalau aku dapat undurkan masa….
Aku nak kembali pada saat…
Aku belum kenal dia.“jadi lepas ni kau nak buat apa?”
Den duduk mencangkung sebelah aku. Sebelah tangan sibuk bermain dengan topi kesayangan dia. Mestilah sayang…satu topi harga beribu.
“aku tak tahu”
“I don’t think so.”
Den berpusing menghadap aku.
“kau ada peluang satu kali ni saja, sya…don’t waste your time.”
Apa aku nak buat?
“kau rasa…aku patut buat apa?”
Den jungkitkan senyum dia dan dalam satu saat, kelibat dia menghilang.
Dan seterusnya diganti dengan wajah hanna.
Maksud aku….hanna masa umur 17 tahun.“sya…kau okey tak? Aku panggil kau dari tadi..kau tak jawab pun.”
Aku senyum segaris.
“aku okey.”
“seriously kau tak okey. Jom ikut aku.”
“nak pergi mana?”
“ikut je lah.”
Sampai dalam bilik salin baju, hanna beri aku satu jaket hitam. Topi hitam. Kasut sneaker hitam. Semua hitam.
“boyish style?”
“aku nak keluar. Ex aku nak jumpa. Tak guna betul dia tu…tolong aku sya…please…”
Hanna tarik tarik lengan aku.
“malas lah.”
“lepas tu aku belanja mcd.”
“on”
Maka…jadilah aku boyfriend palsu si hanna.
Ingatkan nak jumpa dekat mall kea pa…habis habis si hanna tarik aku dekat taman bunga.“hanna…kau nak picnic ke?”
“nak jugak…tapi bukan dengan mamat tu…dengan prof Hadid aku nak. Hensem pun hensem.”
“habis kenapa nak jumpa dia dekat taman bunga?”
“bukan aku yang pilih tempat…mamat tu. Entah kenapa…nak action ala ii dilwale kot dengan aku. Lebih ii…aku pacak je Bungan tahi ayam atas kepala dia.”
Marah marah hanna…sempat lagi dia touch up muka sendiri.
Dalam lima minit, ada dua orang lelaki sampai. Sorang aku kenal…ex si hanna. Sorang lagi…pakai jaket kelabu tu aku tak kenal. Pakai mask hitam. Tak Nampak batang hidung. Kawan sekepala buaya agaknya.