1. Varför äter du plåster Bellman? Frågade ryssen.
-jag har ont i magen. Sa Bellman.2. Det var en gång en tysk, en rysk och Bellman som slog vad om vem som hade minst mormor.
-min mormor sover i byrålådan, sa ryssen.
-Min mormor måste ha stege upp till sängen, sa tysken.
Då började Bellman gråta och sa:
-min mormor dog när hon hoppade ner för mattkanten!3. En gång stod Bellman och kissade mot ett plank, då kom polisen förbi och sa att det är mot lagen.
-Nej, det är mot planket. Svarade Bellman.4. Bellman satt hemma och tittade på fotboll då hans fru kom in och frågade vad det stod.
- 3-0 till Sverige, sa Bellman.
-Oj, vilka är det som har gjort mål? Frågade hon och satte sig i soffan.
-det var Andersson och två andra som hette Repris.5. Det var en gång en Bellman som hade varit och köpt mjölk på Konsum och var på väg hem. Han kom till en brant back och där kom en liten tant och frågade om han ville ha hjälp att bära upp det.
-nää, sa Bellman, det är bara lättmjölk.(Dom här var inte så roliga men det är inte kul att skriva om samma saker hela tiden. Och detta är lite mer annorlunda Bellman som man inte hör så ofta.)
PS. Det var rätt svårt att hitta roliga som var lite normala. Det handlade väldigt mycket om andra saker som jag tycker är lite olämpligt.