Az Askerler Büyük Zaferler

13 0 0
                                    

Orhan Bey'in vefatından sonra tahta 1. Murad-ı Hüdavendigar geçtiğinde
Balkanlarda mühim zaferler kazandı.
1364'de Sırpsındığı muharebesinde
4000 kişilik yiğit osmanlı askeri 60.000 kişilik haçlı ordusunu mağlup etmişti ve Balkanlarda mühim bir zafer kazanmıştı.Tarih 1371'i gösterdiğinde 800 kişilik akıncı birliği çok büyük bir zafer kazanmıştı.Kazanılan bu zafer balkanlardaki devletleri korkuya sürüklemişti.Anadolu beyliklerinden Karamanoğlu beyliği Yalvaç,Akşehir,
Isparta,Karaağaç,Seydişehir Ve Beyşehir bölgelerini ele geçirdi.Karamanoğlu Beyliği ve Bosna devleti arasında ittifak kuruldu.Bu ittifak Osmanlıyı yok etmek için kuruldu.Bosna devleti balkanlardan Karamanoğlu beyliği Anadoludan saldırıp osmanlıyı kıskaca almak istiyorlardı.1. Murat Karamanoğlu beyliği üzerine yürüdü.Karamanoğlu beyliğinin ele geçirdiği bölgeler geri alınmıştı.Bosna devleti Sırplarla ittifak kurdu. Sırplar ve Bosna askerlerinden oluşan 30.000 askerle Osmanlı üzerine yürüdü.İttifak ordusunun başında Bosna kralı Twarko yönetiyordu.Osmanlının başında Şahin paşa bulunuyordu.
Ordu Ploşnik civarına geldiğinde bazı evler vardı.İçi erzak dolu evlerdi.Bu düşmanın tuzağıydı.Şahin paşa ne kadar uyarsada asker dinlemeyip ganimete koştu.Dağlık alanlara konuçlanmış sırp askerleri osmanlı ordusuna saldırdı.5000 asker kaçarak
Kurtuldu.Şahin Paşanın yanında 2000 nefer vardı.Tuzağa düşen 13.000 asker
Şehit olmuştu.Şahin paşa ve mağiyetindeki 2000 neferle vuruşa vuruşa geri çekildi.Haberi alan Sultan,şehzadelerden ve beyliklerden yardım istemişti.Ordu toplandı ve Osmanlı ordusu Kosova'ya gelmişti.Karşılarında dev haçlı ordusunu görmüşlerdi.Osmanlı ordusunun önünde okçular ve toplar bulunuyordu.Osmanlı oklarının menzili haçlı ordusundaki oklarından daha uzun menzilli idi.Haçlı ordusunun önündeki askerlere ciddi zarar veriyordu.Haçlı ordusu hücum etmeye başladı.Osmanlı ordusunun sağ kanadı çok iyi vuruşuyordu lakin sol kanadının yardıma ihtiyacı vardı.
Sultan şYehzade Yıldırım bayezid'e haber gönderdi ve sol kanada yardıma gitmesini istedi.Bu plan mümkün gibiydi.Şehzade yanına asker alıp sol kanada yardıma gitti.Şehzadenin yardımı ile haçlı ordusu geri püskürtüldü.Ordunun sağ kanadı da geri püskürtmeyi başarmıştı.Savaş mutlak Osmanlı zaferi ile sonuçlandı.Savaş bittiğinde Sultan savaş alanını geziyordu.Arkasında yaralı bulunan haçlı askeri sultanın yanına gidip müslüman olmak isteyip aniden hançerini çıkardı ve Sultana sapladı.Sultanı hançerleyen haçlı askeri Osmanlı askerleri tarafından feci şekilde öldürülmüştü.Sultanın yaralandığı yere çadır kuruldu.Şehzade Yıldırım ağlıyordu.Sultan,"Ağlamayasın oğul,Allah'tan şehitlik istemiştim o da verdi".Diyerek şu sözü söyledi,"Attan inmeyesüğüz".Diyerek ruhunu teslim etti.Sultan Yıldırım,Ordusuyla Başkent Edirneye gitti.

DEVLET-İ  ALİYYE-İ OSMANİYYE Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin