Yıldırım Bayezid Ordusu ile Edirneye çekildikten sonra Haçlılar bir intikam istiyordu.Macar Kralı Balkanlardaki devletlere haber vererek bir ordu kurmak istiyordu.Öylede oldu.Yıldırım Bayezid Istanbul'u kuşatıyordu.Kuşatma 7 ay sürmüştü.Lakin kuşatma başarısız olmuştu.Sadece İstanbul'un çevresindeki kaleleri kolaylıkla almıştı.
Bizans İmparatoru bir barış istedi.Sonunda barış imzalandı.Karamanoğlu beyliği Osmanlıya verdiği Kütahya'yı zaptetmişti.Karamanoğlu beyliği ve diğer beylikler ittifak kurmuştu.Yıldırım Bayezid haberleri almış ve yola koyulmuştu.İttifak kurulan beyliklere son vermiş ve Batı Anadolu arazisinin tamamını almıştı.Son olarak Anadolu Beylerbeyliğini kurdu.Daha sonra Karamanoğlu beyliğinin üzerine yürüdü.Konya'yı kuşattı.Karamanoğlu Beyi diğer Beyliklerden yardım istedi.Beylikler yardım edemedi.Karamanoğlu Beyi barıştan başka birşey isteyemezdi.Karamanoğlu beyi barış istedi ve burda da barış imzalandı.Haçlılar Bir ittifak ordusu kurmuştu.Yıldırım Bayezid haberleri alınca hemen ordu kurmak için Beyliklerden destek aldı ve 60.000 kişilik bir ordu kuruldu.Yıldırım Bayezid kısa sürede ordusunu kurmuştu.Edirnede toplanan ordu yola çıkmıştı.Lakin karşılarına haçlı kuvvetleri çıkmıştı.Kolaylıkla bu kuvvet imha edildi.İttifak ordusu Niğbolu kalesini kuşatmıştı.Kaleyi almak için Osmanlıyı geri püskürtmek için kuvvetler gönderiyordu.Yine Osmanlı ordusu niğbolu kalesine yaklaşırken haçlı kuvvetleri karşılarına çıkmıştı.Yine de işe yaramamıştı.Osmanlı kuvvetleri bu kuvvetleri imha etmişti.Osmanlı ordusu nihayet varmıştı.İlk haçlı kuvvetleri saldırmıştı.Osmanlı yeniçerileri saldırıları sonucu büyük zaiyyat almıştı.Bayezid kuvvetlerini göndermişti ve haçlı kuvvetlerini çembere almıştı.Ok yağmuruna tutarak bu kuvvetleri perişan etmişti.Hiç beklemeden Yıldırım hücum emri verdi.Haçlı ordusunun bir bölüğü zaiyyat almadan çekildi.Asıl haçlı ordusuna hücum edince haçlılar kaçışmaya başladı.Ama Haçlı ordusunun büyük kısmı can vermişti.
Bu savaşın galibi Osmanlı ordusunun olmuştu.Bu savaşın haberini alan devletler Osmanlı devletinden korkmuştu.Ama Biri korkmadı.TİMUR!
15 senede dev bir imparatorluk olmuştu.Lakin onun gözünde 3 tehdit edici devlet vardı.Memlükler,Osmanlı ve son olarak Altınorda imparatorluğu.En doğrusu Altınorda imparatorluğuna saldırma kararı aldı.Altınorda üzerine yürümeye başlamıştı.Altınordayla 2 savaş yapıp mağlup etmişti.Sonra Gürcistanı aldı.Daha sonra ordusuyla Tebriz'e çekildi.Osmanlıya bağlı bazı beylikler Osmanlı devletini şikayet etmiş ve Timur'un aklını çekmeye çalışmışlardı.Şu sözleri söyleyerek,"Osmanlı senin topraklarına saldırmadan sen onun topraklarına saldır." Diyerek aklını çekmeye çalışıyordu.Bu beylikler Timur'un ordusuna katılmıştı.Timur ise onlara hazine sandıkları vermişti.Beyliklerden biri Erzincanı vermişti.Osmanlı bu haberi almıştı.Timuru Öfkelendiricek bazı mektuplar gönderen Bayezid,aynı cevapları kendisi alıyordu.Timur'u sinirlendirmek için kadın kıyafetleri göndererek kışkırtmaya çalıştı.Timur Sivas kalesini kuşatmak için sefere çıkmıştı.Yıldırım Bayezid ise İstanbul kuşatması ile meşguldu.Haberi alan Bayezid kuşatmayı kaldırarak Ordusuyla yola çıktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DEVLET-İ ALİYYE-İ OSMANİYYE
SachbücherTam 3 kıtaya hükmetmiş,6 asır yıkılmamış bu güçlü imparatorluğun hikayesidir.Hem düşmanlarına korku salıp hemde düşmanların şaşırdığı büyük devlet.Kitapda resimlere O konuda geçen komutanları koyacağım bilginiz olsun.