P.O.V Belle
Inmiddels is school alweer een weekje begonnen en zijn Jolie en ik weer herenigd met onze besties Nina en Fenna! School is wel weer suuuper saai, maar gelukkig kunnen we nog een beetje kletsen tijdens de lessen. Trinngggggg, de bel geeft aan dat het tijd is voor de tweede pauze en al lachend lopen we het klaslokaal uit. Eenmaal aangekomen bij onze favoriete pauze plek begint Nina met praten. 'Oke jongens, ik moet jullie echt even wat vertellen! Hebben jullie die laatste post gezien van Mila op haar snapverhaal?' 'Jaa omg die kon echt niet hoor!' zegt Fenna. Jolie en ik vallen al snel in in het gesprek en voor we het weten is de pauze alweer voorbij.
P.O.V Silver
Samen met Mace en Jim sta ik een jointje te roken in de parkeergarage. We hebben Nederlands geskipt, want die les was toch niet belangrijk. 'Guys het is 12.00 uur laten we ff naar de aula gaan' zegt Jim. 'Ja is goed heb echt trek man' zegt Mace. We dumpen onze jointjes en lopen het schoolgebouw weer in. Als we de aula inlopen zie ik dat die al aardig vol zit. Ik zie meiden stiekem en verlegen naar ons gluren, terwijl jongens ons hatend aankijken. 'Daar gaan we weer' lacht Mace terwijl hij met z'n ogen rolt. We nemen plaats aan onze vaste tafel in het midden van de aula en worden uitbundig begroet door Stacey en Sheila. 'Heyyy guys, hoe gaat ie?' zegt Sheila overdreven terwijl ze bij Jim op schoot gaat zitten. 'Jaa best hoor' antwoord ik terwijl ik knipoog naar Stacey. We praten nog wat over feestjes, maar al snel gaat die stomme schoolbel weer...
P.O.V Belle
Het laatste uur vandaag hebben we aardrijkskunde. Dat is altijd wel prima, maar die man houdt er wel van om onverwachte opdrachten op te geven.. Terwijl ik ga zitten op m'n plaats zie ik dat de groepsindeling al op het bord staat. Snel ga ik opzoek naar m'n naam, maar voordat ik die gevonden heb hoor ik Fenna en Jolie al hysterisch gillen: 'Jaa we zitten samen, wordt sowieso dikke 10!' zeggen ze lachend. Nadat ik het hele bord heb doorzocht en nog steeds niets gevonden heb, ben ik ervan overtuigt dat ie me gewoon vergeten is. Maar dan zie ik m'n naam toch staan en krijg ik spontaan een hoestaanval. Hij heeft me met Silver ingedeeld...
P.O.V Silver
Mace en Jim zijn een heel gesprek aan het voeren over games ofzo en ik zit maar half te luisteren terwijl we naar het lokaal lopen. Eenmaal aangekomen draait Jim zich naar me om en zegt lachend: 'Eyy, ik wist niet dat je nu ook wiskunde had!' 'Oh ja kut ik heb nu ak' lach ik. Na m'n rooster gecheckt te hebben kom ik er achter dat dat lokaal compleet aan de andere kant van de school ligt. 'Haha, nu ben ik fucked' denk ik bij mezelf. Na een aantal minuten sta ik eindelijk voor de deur en trek ik die met een ruk open. 'En waar kom jij zo laat vandaan Silver?' zegt de docent terwijl die me geïrriteerd aan kijkt. 'Ja, ja was vergeten dat ik ak had' zeg ik ongeïnteresseerd. 'Ga je maar melden! Dit is al de zoveelste keer dat je te laat in de les komt' zegt hij streng, wijzend naar de deur. Ik rol met m'n ogen en smijt de deur met een klap dicht.
P.O.V Belle
Nadat de hele klas dit spektakel heeft aanschouwd, zucht ik diep. Wie is er weer zo lucky om met hem te mogen samenwerken, jep that's me... De rest van de les kan ik me niet meer concentreren en dwalen m'n gedachten steeds weer af naar dat stomme project! Als dan eindelijk de schoolbel gaat, voelt het als een verlossing van m'n eigen gedachten. Ik pak snel m'n spullen bij elkaar en wil het op een lopen zetten, maar Jolie houdt me tegen. 'Hey, waar ga je zo snel heen?' vraagt ze. 'Ik ga Silver zoeken, want no way dat ik dit project alleen ga doen' zeg ik. Ik trek een sprintje naar de fietsenstalling en zie dat ie net van plan is om weg te rijden. 'Hee, wacht ff!' roep ik buitenadem. Hij draait zich om en kijkt me met een scheve glimlach aan. 'Als je zo graag met me naar bed wilt kan je dat ook gewoon vragen hoor schatje!' zegt ie grijnzend. 'Haha, wat grappig' zeg ik rollend met m'n ogen. 'Wat is dan je probleem?' zegt hij terwijl ie me doordringend aankijkt met z'n donkerbruine ogen.
P.O.V Silver
Na tien trappen te hebben beklommen, kom ik aan bij het kantoor van de rector. Ik klop een paar keer op de deur en dat wordt al snel beantwoordt door een vriendelijke stem. 'Binnen' zegt hij en ik open de grote eikenhouten deur. 'Silver, waarom is dit alweer de derde keer dat ik je in m'n kantoor zie deze week?' zegt hij zuchtend. 'Weet ik veel' antwoordt ik mompelend. 'De aankomende twee weken moet je je om 7.30 uur melden bij de conciërge' besluit hij dan. 'Dat is best' antwoordt ik en ik begin weer aan de lange afdaling van tien trappen naar beneden. Ik kijk ff op m'n telefoon en zie dat ik wat appjes heb:
'Bro's'
Mace: Eyy, Silver wat heb je gedaan man?
Jim: Ja iedereen praat erover dat je weer moest melden
Ik: Jaa klopt was te laat bij ak hahaha
Mace: Hahaha
Jim: Wat moet je nu doen dan?
Ik: Komende 2 weken melden om 7.30
Jim: Dat is kut haha
Als ik bij m'n scooter ben aangekomen, komt er ineens een chick op me afgerend. Ja, echt rennend, dus ik kan het niet laten om een flauwe opmerking te maken. 'Haha, wat grappig' antwoordt ze me terwijl ze met haar grote lichtblauwe ogen draait. Ik vraag wat ze dan van me wilt en kijk haar ondertussen doordringend aan. 'We moeten met ak een opdracht samen maken' zegt ze, terwijl ze weer met haar ogen rolt. 'Ah mooi, die wil jij vast wel alleen maken hè' zeg ik grijnzend. 'Dacht ff niet!' zegt ze boos. 'Nou als je dan toch zo graag met me wilt afspreken dan zie ik je morgen om 19.00 uur bij mij thuis.' 'En trek wat leuks aan' zeg ik met een knipoog. 'Eikel' roept ze nog terwijl ze zich omdraait en wegloopt...
JE LEEST
Unexpected world
FantasyWat voor Belle en Silver begint als een schoolopdracht, leidt tot ontdekkingen over de vermissing van hun ouders. Jolie, Belle en Silver komen terecht in een onbekende wereld en moeten een eeuwenoude voorspelling laten uitkomen. Gaat dit ze lukken?🌗