Mirthe staat klaar met haar jurk aan. Ze wacht op haar moeder die haar naar de locatie van het schoolfeest brengt, ze is heel langzaam, zoals altijd. Na vijf minuten wachten loopt haar moeder de gang in en ze doet de deur open. Ze stappen samen de auto in. Na een klein kwartiertje wachten staan ze voor het gebouw. Mirthe's moeder geeft Mirthe een kus.
'Doei schat!' Zegt haar moeder als ze al half het gebouw inloopt. 'Doe geen rare dingen.' Als ze het gebouw in loopt, loopt ze recht tegen de bali aan. Daar staat de organisatie van het feest, het laatste jaar van haar school. Ze moet haar schoolpas laten zien en vijf euro betalen om binnen te komen. Dan komt Amber gillend naar Mirthe toe.
'Omg, omg, omg!!!!' Schreeuwt Amber. 'Mark heeft mij gevraagd om te dansen. Ik heb ja gezegd. Doei!' Amber is weer weg en Mirthe is alleen, ze is helemaal in de steek gelaten door haar beste vriendin. Ze vindt het nogal saai worden en ze gaat naar buiten.
Ze pakt haar jas en loopt het gebouw uit. Ze is een beetje moe. Dan ziet ze dat ze dichtbij de bijenkorf is. Mirthe loopt daar naartoe, het warenhuis is nog open. Aan de ene kant vindt ze het raar, want het is erg laat maar het is wel een warenhuis en die zijn over het algemeen tot erg laat open. Ze gaat naar binnen en verstopt zich op precies dezelfde plek als de avond daarvoor. De heks komt weer. Het gaat precies hetzelfde als de avond ervoor. Mirthe danst weer met de surf jongen. Opeens gaat het licht uit, Mirthe schrikt zich dood en vindt het wel een beetje eng. Ze duwt zich tegen Tom aan omdat ze zich veilig wil voelen. Ze kent hem nog maar een dag en het voelt voor Mirthe nu al alsof ze hem al haar hele leven kent.
A/N: oehh spannend! Wat zal er aan de hand zijn??? Laat het weten. En wat vind je van het verhaal?
JE LEEST
Short Stories
Short Story~Dutch Stories~ De titel zegt het al. Het zijn korte verhalen. 1: het warenhuis mysterie 2: het doornroosje verschijnsel 3: assepoester maar dan echt In dit boek zet ik allemaal (redelijke) korte verhalen. Ik vind sommige verhalen erg saai (en missc...