Azim, herkesin yapamadığı bir şey değil mi? Insan tarih boyunca büyük başarılar elde etmiştir. Fakat herkes değil, sadece bazıları. Onlarda da azimle yürüyen kişiler zaten. Konuyu pekiştirmek adına Örnekler vereyim.
Gregor Mendel, kendisi genetik biliminin kurucusu olarak biliniyor. Fakat genetik biliminin kurucusu ilan edildiği zaman o hayatta değildi. Mendel, bezelyeler üzerinde deneyler yapmıştı. Bir araziye binlerce bezelye tohumu ekti, sadece amacına ulaşmak için. Ektiği bezelyeleri tek tek saydı. Bu deney 1 hafta veya 1 ay sürmedi. Yıllarca sürdü, Mendel pes etmedi, Düşünceleri doğru mu merak ediyordu çünkü. Yıllar sonra Bulduğu deneyleri o Zaman'ın 40 bilim insanına gönderdi. Hiçbiri ona geri cevap vermedi, aslında ne yaptığını anlayamamışlardı. Böyle olunca Mendel, çalışmalarına cevap verilmediği için değersiz dedi ve rafa kaldırdı. Mendel hayatını kaybetti. Yıllar sonra 3 ayrı yerde birbirinden habersiz 3 bilim insanı yaptığı deneylerde aynı sonuçları buldular. Kendilerinden önce bir kişi bunu yapmış mı diye araştırdılar. Araştırmaları sonucunda Mendelin çalışmalarına buldular ve şaşırdılar. Bundan sonra Mendel genetik biliminin kurucusu ilan edildi. Eğer Mendel çalışmaları 1-2 deneme sonucunda bıraksaydı belki de genetiğin kurucusu olamayacaktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Azmin Zaferi
Short StoryBu kitapta sizlere asla vazgeçmemenizi örneklerle pekiştirerek anlatacağım.