Herkese selam! Nasılsınız? Ben biraz kızgın ve kırgınım.
Bu kitap tasarım kitabı ve burada tasarladığım kitaplarımı paylaşıyorum biliyorsunuz.
Sabır gerektiren bir iş evet ancak biraz da saygı gerektiren bir şey olduğunu düşünüyorum. Sabırlı ve kibar davranmaya çalışıyorum beni biliyorsunuz zaten. Ancak ben bu kibarlığımın suistimal edildiğini düşünüyorum.
Evet bu tasarım dünyasına yeni girdim ancak ben de gördüm bir şeyler.
Arkadaşlar, şurada anlaşalım. Kapakları en az 2 hafta kullanma zorunluluğunuz var. Ben kapağı attığım her bölüme kuralları yazıyordum ancak bir yerden sonra üşendiğim için kuralları biliyorsun yazıyorum. Bunu yazıyor olmam kuralın değiştiği anlamına gelmiyor.
Kapağı beğenmeseniz dahi en az 2 hafta kullanma zorunluluğunuz varken bana gelip de "Kapağımı beğenmedim kullanmasam, kapak kurgumu yansıtmıyor" demeyin. Bu bir kural ve siz kuralları kabul ederek istek atmış oluyorsunuz.
Ve rica ediyorum lütfen istekte bulunurken hayalinizdeki kapak kısmını doldurun. Çünkü ben sizin istekleriniz doğrultusunda kapak yapıyorum, sizin kurgunuzu da sizden iyi bilen yok.
Neden böyle bir bölüm attığıma gelirsek, @gevezeyazar_ 'ın attığı künyeye bakalım.
Her şey hayalimdeki kapak kısmına kadar düzgün. Hayalimdeki kapak kısmı künyenin önemli kısımlarından biri ve bana hiç düşünmedim demiş. Ben gene de kendisine bu konuda bir şey demedim ve kapağını yaptım, karakterler instagram fenomeni olmasına rağmen ama şansıma düzgün resimleri vardı. Bu instagram fenomeni karakter isteği ayrı konu zaten, ona değinmiyorum.
Yaptığım kapak bu;
Ben burada benden kapak isteyen insanlara elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum. Bir değişiklik istedikleri zaman değiştirip veriyorum, beğenmedikleri kısmı kaldırıyorum.
Ben bu bölümü attıktan sonra yazarın yorumuna bakalım.
Şimdi kendisi bana kapağın kurgusunu yansıttığını düşünmediğini söyledi. Böyle düşünüyor olabilir, düşüncesine saygım sonsuz. Ama benim sinirlendiğim nokta bana nasıl bir kapak istediğini söylememesi. Olmasını istediği şeyleri söylemiş ancak hayalindekini söylemediği için ben kendi kafama göre yaptım, bana verdiği künyeyle.
Kendisine 2 hafta kullanma zorunluluğu olduğunu hatırlattım ve koyacağını söyledi, saygısızlık olmaması için. Ve kapağı koyduktan sonra engel yedim arkadaşlar.
Tasarımı attığım bölüme kuralları tek tek yazmadığım için kafanıza göre ben kullanmak istemiyorum, beğenmedim, başkasına ver yorumları görmeye başladım.
Arkadaşlar ya siz sadece hikayeme oy atıp beni takip etme şartlarını yerine getirip bana "Şartları okudum ve yaptım." diyorsunuz ya da gerçekten bütün şartları okuyorsunuz, yapıyorsunuz ama ben kuralları tek tek yazmadığım için benim bakmayacağımı ve unuttuğumu düşünüp ben beğenmedim kurguma uymuyor başkasına verebilirsin yazıyorsunuz.
Tekrar söylüyorum, bu tasarım kitabında kapağı beğenseniz de beğenmeseniz de en az 2 hafta kullanma şartınız var. Zaten ben size kuralları yazdığım zaman değiştirmemi istediğiniz yer varsa söyle yazıyorum. Söyleyin değiştireyim ama kullanmamak cazip geliyor demek ki.
Ben gerçekten kibarlığımın suistimal edildiğini düşünüyorum. Ama ben kaba bir insan değilim, böyle olmadığım için kırılma hakkım daha çok öyle mi? Bakın, ben sizleri kırmamak için size anlayışla ve kibarca yaklaşıyorum. Sizden de ricam kurallara uymanız.
Ben sizin isteklerinize değer veriyorum ve sizden de benim emeğime saygı göstermenizi istiyorum. Ben size değer verdiğim için kırılıyorum aslında, sinirlendiğim nokta da kurallarımın kaale alınmaması ve emeğimin boşa gitmesi. Kibar olduğum kadar tersim de çok pistir, kibar tarafıma çok da aldanmayın derim.
Ben zor zamanımda istek alımını açıp sizin için kapak yapıyorum. Benim şu anda ders çalışmam lazım, üniversite sınavının ne olacağı belli değil ve benim çok çalışmam lazım. Wattpad veya diğer sosyal medya hesaplarım benim sınava çalışmama engel değil ancak size şöyle söyleyeyim, Wattpad'de kapak yapmaya harcayacağım saatte ben soru çözerdim. Bu benim hatam, soru çözmeyip kapak yapmam benim hatam.
Ben severek kapak yapıyorum. Hem kapak ihtiyacı olana yapmak için hem de zevk aldığım için yapıyorum. Ama bu tarz olaylar da çok tadımı kaçırıyor.
Eğer bu ve bu gibi bir şey görürsem şikayet edeceğim. Ve tekrardan hatırlatıyorum, bu kitapta kapağı kullanma zorunluluğu var. 1 kurala uymayanı veya künyeyi eksik dolduranın isteğini yapmıyorum bundan sonra. Eğer baştan kurallara uymayacaksanız istekte bulunmayın.
Belki bu bölümü ve bu tepkimi abartı olarak görebilirsiniz ama benim halimden tasarımcıların anlayacağından eminim.
Hepinize iyi geceler.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Monroe Design | Bitti
Non-FictionHikayesine kapak yapamayanlar veya kapağından memnun olmayanlar için. Verilen şartlar ve künyelere uygun istekler yapılacaktır. Kullandığım Photoshop Uygulaması: Adobe Photoshop CS6/CC2020 Kapak: @preallens 💜 © Tüm Hakları Saklıdır. 💜