Part.27

115 6 10
                                    

SKIP ( Setahun Kemudian )

Jungkook dan Eunsu sudah pun berkahwin pada setahun yang lepas dan setelah itu mereka mula bekerja di Jeon's Company iaitu di syarikat milik ayah Jungkook. Encik Jeon telah pun mewariskan Jungkook menjadi Pengerusi Jeon's Company bagi mengambil alih tugasnya kerana dia semakin tua dan perlukan pewaris.

Manakala, Eunsu pula bekerja sebagai setiausaha Jungkook yang akan sentiasa alert dengan jadual-jadual suaminya.

'Tuan Jeon, ini adalah jadual Tuan hari ini. Tuan ada meeting dengan Eincik Jang pukul 11 tengah hari nanti dan akan turut serta dengan personal assistant dia sekali..' kata Eunsu lalu memberikan buku jadual kepada Jungkook.

'Hey, sayang.. kenapa formal sangat ni?' soal Jungkook lalu mengenyitkan sebelah matanya. Eunsu sekadar menggulingkan biji matanya ke arah lain.

'Siapa suruh awak paksa saya buat senaman semalam? Sudah lah sampai sekarang masih sakit..' kata Eunsu perlahan. Jungkook yang mendengarkan kata isterinya itu sealan faham dengan apa yang ia katakan.

'Siapa suruh jual mahal? Memang kena ngap lah dengan abang' kata Jungkook lagi lalu kedua-dua memegang tangan isterinya.

'Lain kali, buat lah lagi ya, boleh saya bagi free package penampar lagi pedih daripada cili pedas di dunia ini..' kata Eunsu lalu menjeling suaminya dan melangkah pergi.

'Comel je, nasib baik sayang..' kata Jungkook perlahan lalu menyambung semula kerjanya.

.
.
.

( 12 tgh hari ) - Di bilik mesyuarat
Jungkook muka menyambut kedatangan para pekerja-pekerja yang lain kerana hari ini adalah hari pertama Jungkook bekerja sebagai pengerusi Jeon's Company. Baru sahaja dia mahu duduk, seseorang yang dia benci mula menatap dirinya.

'Apa yang kau buat dekat sini?' soal Jungkook kasar dan tajam sahaja pandangan yang dia berikan kepada abangnya itu, Jeon Junghyun.

'Aku? Aku lah personal assistant Tuan Jang Yoon Seok..' balas Junghyun lalu melihat adiknya mula terketar-ketar menahan perasaan marah.

'Apa tujuan kau datang dekat syarikat aku hah?' soal Jungkook lagi sambil mengenggam kuat bahu Junghyun.

'Tujuan aku datang Korea semula sebab aku nak hancurkan rancangan Halla dan Soojung sebab mereka nak hancurkan rumahtangga kau dalam masa terdekat ini..' kata Junghyun lalu melepaskan genggaman adiknya.

'Bukan kau pun terlibat sekali ke?' soal Jungkook lagi.

'Tak, aku datang sini sebab nak tolong korang berdua untuk tak masuk dalam perangkap mereka. Mereka sekarang ini tinggal sama dengan kawasan rumah kau. So, bila-bila masa saja mereka boleh buat apa-apa dekat isteri kau masa kau tak ada dekat rumah nanti' kata Junghyun lagi.

'Kita bincang lain kali.. aku akan fikirkan dulu' kata Jungkook lalu memulakan perbincangan mesyuarat.

.
.
.

Eunsu pulang awal kerana tugasnya di Jeon's Company telah habis sampai pukul 3 sahaja. Manakala, Jungkook pula tak boleh balik awal kerana tugasnya akan habis pukul 6.

Sampai sahaja di rumah, Eunsu terserempak dengan dua orang perempuan yang dia sendiri tak pernah jumpa mahupun kenal.

'Em, maafkan saya. Tapi awak berdua ini siapa ya? Kenapa halang saya daripada masuk?' soal Eunsu pelik.

Halla dan Soojung tergelak apabila mendengar soalan daripada Eunsu.

'Serious lah weyh.. dia tak kenal kita ke?' kata Soojung lalu mendekati Eunsu. Dan serta-merta Eunsu makin ke belakang kerana takut di apa-apakan oleh mereka.

'Kau kenal kitorang tak?' Takkan tak kenal kot?' soal Halla lalu tersenyum sinis.

'Kalau aku kenal aku tak tanya lah, sekarang ini apa yang korang nak dari aku hah?' kata Eunsu sambil menolak badan mereka menjauhi dirinya.

'Simple saja.. aku nak kau ceraikan Jungkook dan tinggalkan dia. Dia kitorang punya. Dan kau ini just perempuan simpanan dia saja..' kata Soojung lagi.

'Excuse me, korang ini ada harga diri ke tak? Maruah korang itu letak dekat mana? Dekat punggung ke? Dan sebelum korang cakap dia korang punya.. aku nak tanya dua benda saja. Korang ini ada hak ke nak ambil dia dari aku dan sekarang ini aku isteri dia ke korang isteri dia? Malu lah sikit.. tak payah nak rampas suami orang lah. Banyak lagi lelaki lain yang korang boleh pilih dekat luar sana tu. Tapi, lelaki aku pula kau nak rembat. Kau apa cite eh betina?' soal Eunsu kasar.

Soojung mula mendengus geram dan menampar pipi Eunsu. Eunsu yang tergamam dengan timdakan perempuan itu mula serta merta menumbuk perut mereka berdua.

'Sebelum aku report korang dekat balai polis atas sebab menceroboh, baik korang berdua berambus. Aku tak nak tengok muka korang berdua lagi. Nampak saja muka korang lagi, prison will be waiting for both of you..' kata Eunsu sambil menolak badan mereka berdua hingga mencium lantai.

Ha ambik kau cium lah lantai tu. Anggap lah tu korang cium Jungkook..😂😂

______________________________________
(SORRY IF TYPO)
A/N: Aku unpublish fanfic Taehyung buat sementara ini sampai lah fanfic ini melabuhkan tirai.
Btw, fanfic Jin inshaallah malam ini pukul 9 aku update.
Selamat berpuasa all of you, muslim people..

[ON-HOLD] Suami Aku Playboy ( JJK FF ) Where stories live. Discover now