Semenjak Eunsu mengandung selama hampir du bulan, Jungkook asyik bersa pening dan loya. Kadangkala, dia akan muntah pada setiap pagi. Eunsu yang memandang suaminya tak tau apa lagi yang patut dia lakukan kerana dia tahu bahawa pembawaan bayi itu terkena pada suaminya sendiri, bukan dia.
'Em, sayang..awak mual lagi ke?' tanya Eunsu kepada suaminya yang hampir pengsan di depan pintu tandas. 'Sayang, saya penat la...saya nak sambung tidur boleh...' tanya Jungkook yang tersenyum sinis sambik memeluk pinggang isterinya.
'Ish, awak ni..sakit - sakit macam ni pun masih lagi gatal eh?' kata Eunsu sambil mencuit muka suaminya. 'Awak tak sayang saya ke? Ish...baby tengok mama kamu ni..dia asyik cuba larikan diri daripada ayah...ayah sayang dia dan juga kamu..tapi mak kamu ni garang macam singa la...' kata Jungkook manakala Eunsu yang mendengar ayat suaminya itu mula memeluk Jungkook erat.
'Hei, awak ni kan...manja tak bertempat..kalau boleh dalam sehari memang awak kerja nak peluk saya je kan?' kata Eunsu. 'Saya tak manja dengan orang lain tau...saya manja dengan sayang saya ni je...' kata Jungkook sambil menolak badan isterinya ke atas katil.
.
.
.Setelah hampir 8 bulan Eunsu dan Jungkook berkahwin dan berumah tangga...sedar tak sedar Eunsu telah pun kandungkan anaknya selama 9 bulan.
'Sayang, turun tangga tu elok - elok' kata Jungkook yang prihatin terhadap isterinya. 'Yelah..saya turun elok - elok la ni...kejap ye- arghh!' kata Eunsu yang terjatuh ke ats lantai.
'Sayang, kenapa ni?' soal Jungkook yang terkejut apabila melihat cecair putih yang membasahi isterinya. 'Sakit...awak tolong saya...' kata Eunsu yang menangis teresak - esak sambil memegang lengan baju suaminya.
'Jom kita ke hospital...' kata Jungkook sambil mendukung isterinya ke kerera untuk menuju ke hospital.
.
.
.Selama hampir 3 jam Jungkook menunggu isterinya di luar bilik bersalin akhirnya doktor itu keluar.
'Macam mana dengan keadaan isteri saya doktor? Anak saya?' soal Jungkook yang cemas dengan keadaan isterinya. 'Isteri awak okay..dan saya ucapkan tahniah..awak dapat seorang anak lelaki..kedua - duanya selamat...' kata doktor itu.
'Terima kasih doktor' kata Jungkook kepada doktor tersebut. 'Sama - sama' balas doktor itu lalu melangkah pergi.
Jungkook mula memasuki ke ruangan bilik isterinya dan dia berasa teruja apabila perasan bahawa isterinya sedang mendukung anak mereka.
'Sayang, boleh saya pegang dia?' soal Jungkook kepada isterinya. Mestilah bileh..anak awak kan...' kata Eunsu sambil menghulurkan si kecil itu kepada suaminya manakala Jungkook berasa sangat gembira melihat anak mereka yang terlena.
'Awak nak namakan dia ke?' soal Eunsu kepada suaminya. 'Saya nak namakan dia Jeon Jungwoo..nak?' soal Jungkook dan Eunsu mengangguk tanda dia setuju.
'Selamat datang ke dunia kami, Jungwoo..' bisik Jungkook perlahan lalu mengusap pipi gebu Jungwoo.
A/N:so, saya akan start hiatus daripada minggu depan and hari ni saya akan stop update sampai bulan Disember nanti baru saya update...saya janji..nanti saya back from hiatus saya akan update 3 part..okay😄
YOU ARE READING
[ON-HOLD] Suami Aku Playboy ( JJK FF )
Fanfic'Dia seorang playboy yang suka memainkan perasaan perempuan. Dia ialah "Jeon Jungkook" yang berubah menjadi kaki perempuan setelah ditinggalkan oleh kekasihnya, Im Soojung Sampai suatu hari 'Jungkook' terserempak dengan wanita yang bernama "Kim Euns...