New Country??

1.1K 140 34
                                    

kebus!
Bunyi benda jatuh.

"Siapa disana!?"

Aku membuka mata setelah mendengar suara tersebut.
Aku dikepung oleh 3 jejaka yang sedang menghalakan senapang kearah ku.

"Si...siapa korang!!" Tangan ku mengeletar

"Kau tu siapa? Mcm mana boleh ada kat sini?" Tnya salah seorang lelaki tersebut.

"A..aku naik parachute dan smpai kesini...tempat apa ni?" Soalku

"Bunuh dia" Kata lelaki yang memakai kod merah.Mungkin dia ketua.

"Jangan! Mungkin dia orang baik" Ujar lelaki berbaju coklat.

Oh god aku bersyukur ada yg defend aku.

"Kalau dia sebenarnya dihantar oleh pihak lain? Mcm mana?" Hadeh lelaki tu memang minta mkn kaki aku lah...aku baik kut..hantar apanya aku bukan kat medan perang.

Aku mengeluh

"Haa btul kn?"

"Tak mana ada! Aku tk kenal korang dan aku tkthu ni tempat apa!! Aku nak keluar!!!" Jerit aku.

Tiba tiba seseorang datang dri jauh

"Korang!!! Pembesar datang!!" Katanya sambil termengah mengah.

Mereka terkejut.

"Kita perlu settlekan perempuan ni dulu"

"Apa.kata kita sorok dia kat daerah kita.Sbb aku rasa dia ni orang baik"

"Kau dah gila ke? Kau pun tahu kan daerah kita tak boleh dimasuki sesiapa. Ni kalau bukan kita yang bunuh dia pun ,silap silap dorang kat sana yang bunuh"

"Jungwoo,apa pendapat kau?" Dan lelaki yng dtg kesini tadi ghaib menghilang.

"Yuta..kau setuju kan dngn aku?"

"Ermm...aku ok je sebab pembesar akan tiba tak lama lagi.So kalau kita sorokkan dia lebih selamat dri kita bunuh dia..nanti bnyk kerja pula"

Aku dengar perbualan mereka dengan pelbagai riaksi.Aku harap mereka tak bunuh aku. Apa salah aku sampai mereka nak bunuh aku.

"Jaehyun..tolong la ikut rancangan aku"

"Oke kita ikut mcm rancangan doyoung,Tapi kalau dia ni.betul betul pengintip dari daerah lain kita terus bunuh dia" Ujar si jaehyun.

Mereka membawa aku ke sesuatu tempat yang mereka kata apa tdi? Daerah eh? Whatever, asalkan aku tak mati kat sini.

                    -----------------------------------------

Tempat yang besar ni...eh bukan tempat..tapi lebih kepada bangunan besar.So ni ke yang dorang kata daerah?

"Oi,kau kena ingat kau jgn pergi mana mana dan duduk sini diam diam" Kata jaehyun

Aku mengangguk paham

Jadi dia bgi aku duduk bilik dia kah? Aku melilau dikawasan biliknya dan melihat gambar dirinya yang acah hensem.

Pintu dibuka
Aku terkejut dan hampir menjerit

"Dan jgn usik barang aku" Katanya sebelum pergi.

"Cis,siapa yang nak usik barang kau" Aku menjeling pintu memandangkan dia keluar ikut pintu tu tdi.

                      -------------------------------------

"Jadi kenapa korang tak bunuh je dia?" Kata lelaki tinggi tu

"Bukan taknak bunuh tapi masalahnya aku rasa dia baik" Kata doyoung.

"Kau orang pun tahu kn? Kalau bergaduh mulut dengan si doyoung ni takde guna" Jaehyun menyampah.

"K fine ikut korang lah,nnti oneday negara korang ni musnah jgn salah kan aku" Lelaki tersebut meninggalkan tempat tersebut.

Mereka bersurai dan buat kerja masing masing

"Hai.aku taeil ketua kat sini...sbb aku paling tua" Tegurnya

"Oh hai, aku Ara" Aku senyum dekat dia

Canggung

"Hmm kau ketua kn? Tpi kenapa kau macam bukan ketua?" Soalku hairan sbb dia ketua tpi tkde funtion

"Ye aku ketua tpi hanya sekadar nama sbb aku bukan jenis yang tegas.Sepatutnya diaorang bgi johnny yang jdi ketua"

"Johnny?"

Dia mengangguk

"Lelaki yang marah marah tadi tu"

"Oh"

"Ni sebenarnya tempat apa? Mcm mne aku ada kat sini?"

Taeil hanya tersenyum

"Nct Country" Jawabnya.

District NCT (Neo Culture Technology)|MalayWhere stories live. Discover now