"Mark,aku tertanya tanya la kan, takkan lah setiap district ada korang je? And why district yang korang panggil tu nampak macam sebuah bangunan je?"
Soalku
"Kau ni kalau takde soalan tu memang tak boleh kan?"
Mark mengeluh
Aku mampu tersengih
"Sebenarnya kat setiap district ada je penduduk kampung cuma kau je taktahu. Diaorang duduk kat belakang district"
"Maksud kau?"
"Kau tahu kan bangunan yang kitaorang panggil ia district tu kan? Haa kat belakang bangunan tu ada semua perkampungan tapi hanya ada 20 buah keluarga saja"
Jelas mark
"Ouh maksudnya kalau kat district C perkampungan dia macam zaman joseon la kan?"
"Haah lah tengok lah cara permakaian"
"Kalau kat district N dengan district T?"
"District N perkampungan dia macam biasa je dan kay district T sahaja tiada perkampungan"
"Eh kenapa pula?"
"Sebab district T tu hanya untuk teknologi. Semua penduduk kat situ semua robot kecuali wayv"
Jelas mark
"Ouh. Penduduk dekat situ tak pernah cuba nak masuk tempat korang ke?"
Soalku lagi
"Diaorang tak di benarkan masuk and diaorang taktahu pun tempat tu wujud"
"Eh macam tu pula. Korang punya district tu ghaib ke pun?"
Aku hairan
Mark mengeluh
"Banyak tanya betul. Siapa yang jadi suami kau tu mesti malang sebab kau ni banyak tanya"
Kata mark
"Eleh cakap orang. Nanti mesti isteri kau menyesal dapat suami menyakitkan hati macam kau"
Aku mengetuk kepalanya
"Kau ni dah lah takretu berterima kasih orang dah tolong kau lepastu tahu nak ketuk kepala orang je"
Rungut mark
"Aip aip dah jangan bising jawab soalan aku tadi"
Mark mengeluh berat
"Apa soalan kau?"
"Kenapa diaorang taknampak district bangunan korang tu?"
"Sebab memang dicipta macam tu. Nak aku buat apa lagi?"
"Ouh i see. Maksudnya takde siapa pun yang tahu kewujudam korang?"
"Tak jugak. Kalau kitaorang pernah jumpa diaorang,diaorang kenal jugak"
"Ok dah lah aku penat nak tanya lagi, tekak aku kering"
Kataku
"Banyak tanya lagi"
Mark gelak
"Aku harap ada tembikai yang sedap"
Kataku
"Eh tembikai kat tu aku punya eh jangan kau nak ambil"
"Biar lah"
💚💚💚
"Winwin kau masak apa tu? Cepatlah sikit aku lapar la"
Rungut lucas
"Eyy kau ni aku belasah nanti baru tahu"
YOU ARE READING
District NCT (Neo Culture Technology)|Malay
FanfictionTempat apa ni???? Aku nak kehidupan aku yang biasaaa!!!! Logik ke ada negara yang orang ramai tak tahu dan hanya beberapa orang dalam sebuah district?? Dongeng apakah ini??? Published: On 2020 Status: Complicated