"Aminn..."Semua ahli crew B mengaminkan doa yang dibaca oleh PB Amir pagi itu. Amir terus kembali ke tempatnya setelah siap membaca doa.
"Kita ada pbw baru yang akan join kita hari ni."
Seorang wanita lengkap dengan uniform celoreng merah melangkah ke depan. Dari mula baris tadi,dia diri je dekat sebelah Haji Din.
"Nama saya Mika Aryana. Boleh panggil saya Mika. Saya dipindahkan dari bbp shah alam mulai dari hari ni."
Sesetengah dari crew B mengangguk. Ahli baru yang gantikan En.Hilmi yang baru je berhenti dua hari lepas. "Lepas panaskan badan,periksa barang,kita akan buat kawad basah. Tuan Razi akan pantau kamu semua.Faham semua?"
"Faham!"
"Boleh keluar baris sekarang."
Mika terus pusing dan jalan pergi meninggalkan crew B. Dia nak terus pergi bilik persalinan.
"Mika!"
Mika terus menoleh kebelakang bila namanya dipanggil.
"Ya ?"
"Kenalkan nama abang Solih. Panggil abang Solih je. "
Mika senyum nipis sambil mencapai topi di atas kepalanya.
"Nama saya pulak Izzat. Panggil abang Izzat."
"Okey abang Ijat."
"Aaa ijat pun bole. Hehe "
"Nama saya-"
"Abang Amir right ?"
"Err ya. Ahmad Amiruddin."
Mika senyum manis bila semua ahli krew B mula datang dekat untuk berkenalan.
"Woi buat apa berkumpul lagi tu ? Cepatlah !" En.Din selaku incas krew B menjerit dari jauh.
Incas - penyelia atau ketua krew
"Ok cik Din !"
Mika ketawa kecil bila mereka semua terus berlari anak ke bilik persalinan. Dia memandang ke arah tingkap balai di atas. Kelihatan seseorang memerhatikannya dari tadi.
Mika mengukir senyuman nipis dan terus berlalu pergi.
🔥
Mika memutup pintu loker perlahan. Dia sorang je dekat dalam bilik persalinan tu. Balai Cyber ramai lelaki atau boleh kata setiap krew semua lelaki.Dia expected yang mungkin dia akan bosan sebab dia je perempuan tapi daddy dia kata dia tak akan bosan semua ahli krew B ni memang 'gila' otaknya.
Dia tersengih sendiri bila fikir pasal tu. Tadi tengok macam biasa je.
'Tok.Tok.Tok'
Mika tersentak bila dengar ketukan di pintu." Y-ya siapa tu?"
"Ni saya Amir. Dah ke belum dekat dalam tu? Sekarang waktu warm up."
Senyap. Tiada balasan. Amir melekapkan telinga pada pintu. Tak ada suara papepun. Dia menggaru kepala yang tak gatal. Kalau bukan sebab member yang lain paksa dia panggil Mika,dia tak akan jejak kaki dia dekat bilik persalinan perempuan tu. Alasan diorang sebab Cik Din yang arahkan dia tunjukkan jalan sekitar balai dekat Mika tadi. So, macam bawak maksud kepada Mika is junior yang dia kena jaga. Tak masuk dek akal betul.
YOU ARE READING
S E T I A
RomanceSetia itu mahal . Cinta ? Dua bende tu dah tak bermakna bila lelaki yang dicintai Mika khawin dengan perempuan lain. Takdir menentukan dia bersama dengan rakan sekerjanya. Bukan lelaki itu. Rahsia yang disimpan Mika terbongkar membuatkan Amir benci...