Verhaallijn

101 7 7
                                    

Aveã is miljoenen jaren geleden ontstaan doordat er een bloesem van de levensboom neer dwarrelde op het heldere water van de Pheolonzee. Daaruit groeide de zachte aarde, waar mensen naar toe trokken. Die dronken van het water en aten vruchten van de boom. Zo kregen ze de krachten van de boom in zich, waardoor de eerste magielingen werden geboren: de goden. Daaruit ontstonden steeds meer verschillende soorten magielingen en uiteindelijk was het land al snel vol met wezens. Ze bouwden kastelen, steden en dorpen en zo vormde ze het rijk rondom de levensboom. Helaas kon niet iedereen in vrede leven en besloten de levensgoden, Umbra en Lumen, het rijk op te splitsen in de vier rijken die we nu kennen:

• Silva, het land van de shapeshifters, centauren, faunen, elven, meermensen en andere wezens.
• Veneficium, het land van de magie wezens, zoals Element bestuurders en  krachten bestuurders
• Belua, het land van de monsters, zoals vampieren, demonen, sirenes, geesten, weerwolven enzovoort. Deze wezens zijn niet persé slecht.
• Superi, het land van de goden.

De vier rijken zijn hun grenzen verloren, waardoor iedereen leeft waar hij/zij zich prettig voelt. Maar deze vrede zal niet altijd zo kunnen blijven heersen...

Naarmate de vrede voortduurde, kwam het idee om van Aveã weer één land te maken. Een land waar iedereen echt door elkaar kon leven, zonder gewantrouwd te worden als je als soort in een ander rijk woonde. Een land waar iedereen overal gelijke rechten zou hebben; een democratie.

Anderen waren hier echter fel op tegen. Zij waren bang dat de vrede juist daardoor verstoord zou worden. Deze angst werd gevoed door de Goden. Als leiders van het land waren zij doodsbang om de macht kwijt te raken als Aveã één land werd. Het liefst wilden zij dat de grenzen weer dicht zouden gaan en iedereen in zijn eigen rijk bleef. Zo zou er orde blijven en konden zij makkelijker aan de macht blijven.

De onenigheid werd zo groot dat uiteindelijk meer dan honderd voorstanders van de samenvoeging werden vermoord door een groep monsters die tegen waren. Sindsdien is het land verdeeld. Wantrouwen heerst overal en de inwoners beginnen elkaar te haten. Een burgeroorlog lijkt nabij.

Gevaar zit in elke hoek en al gauw is niemand is meer veilig in het door onenigheid geteisterde land.
-----

Als je nog vragen hebt, stel ze!!

Inschrijving Fantasy RPGWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu