3 • ibu

46 7 2
                                    

Keesokan harinya, Zack dan adiknya Zariana Irdina pulang ke rumah mak kandung mereka. Tetapi pada kali ini, Ibu dan ayah wi iaitu kakak dan abang ipar kepada mak mereka yang datang ambil untuk ke karnival sekolah Intan dan Zaim, anak mereka.

Ketika dalam kereta, Ibu dengan tiba-tiba bertanya tentang apa yang berlaku malam semalam. Zack yang sudah melupakan hal ini hanya bercerita dengan rilek. Ibu pun macam " abah kau tu bodoh ke nak buat macam tu? " Zack hanya meng-entah-lah.

Topik itu pun tamat, jadi dalam kereta, Zack pinjam phone Intan sekejap untuk login ig, update pasal dah takde phone, whatsapp dan sebagainya.

Akhirnya sampai lah ke destinasi yang ditujui.

* skip sekolah/karnival- balik rumah ibu *

Bukak je pintu, perkara pertama yang Zack cari ialah kucing ibu. Ibu bela kucing banyak, sebab mak dia beranak banyak kali. Kucing kucing ibu pulak semua comel.

" uwhshsjauhs haaa jumpa pun ibu! hai tompok. alolo comelnyaaaa, ibu dah bagi anak susu ke belum ni hm? " Zack berkata sendirian sambil membelai tompok iaitu si ibu.

" amboi amboi amboi isha , balik terus menggomol kucing tu ya? Pergi kemas beg beg masuk bilik intan. "

" eheheh sorry ibu "

* skip *

" oi anak anak tido awal eh malam ni, esok nak kene bangun awal pergi kenduri, jangan nak mengada main phone ya "

" okay ibuuu " balas kami serentak.

~~~~~~~

hui so sorry lama tak update, idea lost ah hahahhaha. and sorry part ni macam bodo je en en. tapi takpelah at least alex ada something to write hm hm okay bye thank you cause still supporting me ( even there's no one pun ) * sobs (╥_╥) * HAHAHA okay bye.

bad fuckin lifeWhere stories live. Discover now