STORY CEC (Team 3)

17 4 4
                                    

_SIPNOPSIS_

Cerita ini mengisahkan mahasiswa dan mahasiswi dari College Elite City di Busan, Choi Seung Cheol atau dikenali sebagai Aus/S.coups merupakan ketua pelajar yang berwibawa tapi malang sekali beliau telah pindah keluar negara atas sebb tertentu. Oleh kerana jasa dia, College Elite City[CEC] telah berjaya membina modal insan yang baru serta memajukan nama CEC dan terdapat beberapa kisah ii yang berlaku di CEC.
Jeongyeon dan Seokjin merupakan orang baharu memegang CEC dengan bangganya😂✨ Jiasem a.k.a Jeongyeon merupakan ketua pengawas bagi CEC tapi beliau pun bukan boleh percaya sangat. Tegas itu perkara biasa laaa.💃Wan yang tak sem a.k.a Jin tidak berkepala pula merupakan ketua pelajar yg worldwide😂✨untuk menggantikan Aus yg pergi membawa diri🌚.

Terdapat beberapa jawatan yg boleh disandangkan dalam CEC iaitu : KINGKA,QUEENKA,PENGAWAS,PELAJAR BIASA JUNIOR dan SENIOR.
Setiap hari Jumaat para adik ii yg comel ii belaka akan menghadapi exam bukan besha ii, Haa tepuk.👏dan sekiranya mereka tidak menjawab exam mereka akn dibuang dari CEC. Lihatlah bertapa kejamnya Jin kepala tujuh dan Jiasem HAHAHAHA dan para senior akn melakukan assignment bulanan/tahunan bkn kaleng². I don't no l love it *nyanyi* dh masuk tahun 2020 CEC haruslah bangkit dgn mengadakan arwah eh silap award bulanan bagi memastikan CEC terus berjaya gitu😂👏~

Terdapat beberapa kisah yang menyedihkan untuk dikongsikan ialahhh HAHAHHAHA *menangis tak berlagu* para pelajar merindui Aus yang hauss hahahaha a.k.a S.coups👀perpisahan  beliau tidak pernah lupa dalam ingatan para CEC sikap Aus yg peramah dan lawak beliau yang hambar gitu membuatkan para CEC ingin menendang beliau sampai ke Pluto. Kehadiran S.coups juga memeriahkan CEC dgn pelbagai telatah beliau dan mengambil berat tentang para CEC. Kadang ii acah bajet dan kejam. Sekarang ini CEC menjadi sunyi sepi selepas kehilangan bekas ketua pelajar mereka.

_*Beginilah permulaan persahabatan antara S.Coups, Seokjin dan Jeongyeon~*_

S.Coups merupakan pelajar yang terkenal dalam CEC kerana dia adalah ketua pelajar dan boleh dikatakan sebagai pengetua dalam CEC. Semua perempuan ada crush dekat dia, begitu juga dengan lelaki. Oops..
Anyway, S.Coups sangat baik dengan semua orang termasuklah pelajar, guru, makcik kantin, cleaner sekolah, staff sekolah, pembantu makmal, penjaga library, penjaga koperasi, kerani pejabat dan takde dah, tu je yang ade dlm sekolah yang aku tahu.

Suatu hari, S.Coups sedang membaca di dalam kelasnya sementara menunggu guru masuk.
"Good morning class~" Guru Englishnya masuk. Semua org berdiri lalu berkata
"Good morning too teacher." Selepas itu, mereka duduk di tempat masing².
"Today, we have 2 new students in our class, I hope you will be friend with them. Come in!" Kemudian, 2 pelajar baru itu masuk ke dalam kelas, seorang lelaki dan seorang lagi perempuan.
"Introduce yourself."
"Hai, saya Worldwide Handsome, Seokjin."
"Hai, saya perempuan terhensem dlm negara ni, Jeongyeon." Diorang memperkenalkan diri mereka.
"Apesal dua² nk jdi hensem ni?" S.Coups berkata dalam hatinya sambil memerhati mereka.
"You two can go find your seat and then we can start our lesson." Mereka berdua pergi cari tempat duduk masing² dan pelajaran pun bermula~

*skips*

Sekarang dah waktu rehat, semua pelajar telah pun berlari ke kantin dan hanya tinggal mereka bertiga.
"Hei, taknak pergi makan ke?" S.coups tanya kepada dua budak baru itu.
"Um.. Saya tak tahu kat mana kantin." Jin berkata.
"Saya pun." Sampuk Jeongyeon.
"Oh, kalau macam tu biar saya tunjukkan kat mana." S.coups kata. Mereka tersenyum lalu berdiri dri kerusi mereka.
"Kalau mcm tu tunggu apa lagi, aku dh lapar ni, jom." Jin kata dan mereka bergerak ke kantin.

"Apa yang kantin ni jual?" Jin tanya kepada S.coups.
"Macam² ada." S.coups jawab.
"Ayam goreng ada?" Jin tanya lgi.
"Ada."
"Mee goreng?"
"Adaa."
Nasi goreng??"
"Adaaa."
"Pizza?"
"Adaaaa."
"Ikan masam manis?"
"Adaaaaa~~"
"Nasi le-"
"Ish, dah lah, dia kata semua ada, ada lah! Banyak tanya pulak." Jeongyeon menyampuk.
"Aku tanya jee."
"Yela, btw nama kau apa?" Jeongyeon menanya S.coups.
"Seungcheol, or panggil je S.coups." S.coups jawab soalan Jeongyeon.
"Oh, aq ade satu lawak, nk dgr?" Jin berkata.
"Tanak." Jeongyeon menjawab.
"Ape yg akan S.coups buat semasa menyapu?" Jin tanya.
"Um.. Tak tau."
"Dia sapu sampah ke dlm sekop. HAHAHAHA." Jin gelak terbahak seperti mengelap tingkap dgn lawaknya sendiri.
"Ehe..." S.coups hanya senyum paksa manakala Jeongyeon menggiling kepalanya dan mereka pun sampai di kantin.

CEC Mini ProjectWhere stories live. Discover now