“ aku try hard nak jauh dari kau , tapi apa kan daya .. cinta kita menarik kita antara satu sama lain .”
++
Hwayoung balik seorang diri , Younjung pun sudah balik . Jadinya tinggal dirinya dan juga sekumpulan pelajar perempuan yang lain .
Ada seorang perempuan ni menarik aku sehingga aku terdorong ke belakang .
“ Berani kau kacau Seokjin aku ! ” aku merentap lengan aku dengan kuat .
“ Aku tak hamak ! kau kena sedar sikit yang aku ni tak suka kan dia ! ” Hwayoung yang acah kuat tu terus mahu berlalu pergi .
Mahu sahaja melangkah , terus ditolak oleh perempuan itu .
“ Elise , kau nak apa lagi !” lutut nya yang berdarah dibiarkan begitu saja . Lantas Elise membuka botol airnya dan menyimbah ke arah Hwayoung .
Elise terus berlalu pergi tanpa menolong si Hwayoung . Hwayoung hanya mampu menahan sebak di hati .
Seokjin dan Taehyung kebetulan lalu di situ , terus lari mendapatkan Hwayoung . Mereka balik lambat pun sebab tolong cikgu .
Terus Seokjin menolong aku , ya dia .
Sebab dia juga la aku jadi macam ni .“ te-pi , aku boleh bangun .” pinta Hwayoung . Seokjin masih mahu menolong juga . Dia tahu keadaan perempuan ini masih lemah .
“ siapa yang buat Hwayoung macam ni ?”
“ tch , mesti kerja Elise tu . Aku kenal dia la , dia suka kan kau Seokjin tapi Hwayoung jadi mangsa .” ujar Taehyung . Reaksi muka Hwayoung bertukar menyampah melihat Seokjin .
Seokjin tak menyangka si Elise tu sanggup membuat demikian .
“ J-auhkan diri kau dari aku . Aku tak nak kau minat aku . ” aku terus berlalu pergi . Biarlah aku jalan terhinjut hinjut pun , asalkan aku taj ada apa apa hubungan dengan lelaki itu.
“ Hwayoung ! ” jerit Seokjin . Taehyung memegang bahu Seokjin sambil menggeleng .
“ Bagi la dia masa .”
“ hm , yela .”
++
Seokjin baring di atas katil , matanya memandang siling atas . Fikiran nya melayang ke arah Hwayoung .
D-dia baik baik sahaja kan ?
“ Salah aku ke hmm ..”
Contact Elise di tekan oleh Seokjin .
“ Jangan kacau hidup aku , kalau aku tak suka kau jangan cari pasal dengan Hwayoung . Dia tak ada kena mengena dengan kau pun .” butang send ditekan .
Mengharapkan perkara yang baik baik sahaja yang berlaku pada hari esok .
“ maafkan aku Hwayoung , kalau aku punca kau sakit hati .” Seokjin terus hanyut dalam mimpi .
++
next chapter dumbdiary 4
vote comment ❤❤