“ cause im good guy , ehewhe”
++
Hwayoung memandang pokok itu , angin bertiup dengan kuat . Aish , sejuknya . Dia sudah pakai jacket yang tebal , masih rasa sejuk menyelubungi diri .
“ haih , kalau betul la kau suka aku pun --- ”
“ mesti kau tak boleh accept aku .” keluh Hwayoung , fikiran nya melayang dengan peristiwa sebelum ni .
flashback -
“ bagus sangat la , perangai mummy ? sian Seokjin ma !” aku menarik tangan mama aku . Lirihan aku diendahkan .
“ dengar sini , Go Hwayoung ! kalau kamu rapat dengan Kim Seokjin tu , kamu siap ! ” aku terus tarik dan merentap tangan mama aku secara kasar .
“ please mummy ! jangan masukkan hal ni sama dengan Seokjin kalau mama marah dengan papa macam mana sekali pun !” Mama aku merenung mata aku dengan tajam .
Ya , papa aku yang curang sama mama aku . Macam biasa , aku yang kena tempiasnya .
Berkaitan dengan Seokjin pula , Mama aku tak terima dia sebab dia tu anak orang kaya , dan Mama aku mempunyai prinsip yang agak keterlaluan .
‘ jangan percaya pada orang kaya lagi lagi macam appa kamu tu , see ? dia pasang orang kedua . Kamu mahu , jadi macam mummy ? Go Hwayoung !’
Aku serabut sia dengan family aku sendiri .
Sengaja buat andaian sendiri , tak nak aku bahagia ke ?
end flashback--
Hwayoung meraup wajahnya . Tiba tiba ada seorang lelaki duduk disebelah aku dan menghulurkan secawan coffee .
Aku mendongak melihat lelaki itu .
Dia senyum , dan aku memandang ke hadapan balik.Ya , si Seokjin kuali pink tu datang mari .
“ kau sorang je ke dekat sini ?” soal dia membuatkan aku berdecit . Dia buta ke , mana ada orang dekat sebelah aku kecuali dia .
“ woiy , aku tanya ni ”
“ ada nampak sesiapa kat sini ? haih kau ni , lain kali pakai cermin mata . Takkan la rabun hmph .” Hwayoung menjeling Seokjin . Tangannya masih memegang coffee yang panas itu .
Aku pandang dia , dan pandang coffee itu kembali .
“ Nah ” dia beri pada aku .
Aku mengambil dari tangannya , bau macam Latte ! wait-- dia tahu fav aku ni dari mana ?
“ tak elok kau keluar sejuk sejuk macam ni .” jawab Seokjin .
“ dah tu asal kau keluar teman aku ?”
“ crush aku , takkan tak boleh .”
sekali lagi Jin membodohkan dirinya iaitu membocorkan rahsia nya sendiri .
“ Kau cakap apa tadi !”
terus Seokjin memecut lari pergi ke tempat lain kerana malu .
++
next chap dumbdiary | 5
ehehhe ngek la jin ni aduh aduh .