Hi guys, my name is Park Eden Wei Alexandra. main cast kat sini yg sangat beauty. Terperasan pulak. Apa apa pun aku sepupu kepada Evelyn Alexandra (author terlupa nama panjang dia).
Aku ada kembar yg sangat annoying. Park Aiden Wei Alexandra. Adik aku yg lahir dua minit selepas aku. So aku ada kuasa nak buli dia. Kejamkan. Tapi sumpah kalau korang kenal di, memang annoying gila mamat tu. Kembar sapelah yg terlepas?
And of course aku ada abang-abang kembar. Park Dian Wei Alexandra dan Park Daniel Wei Alexandra. Diorang nu pun kembar yg beza setahun je dari aku. Ni bukan setakat annoying tapi ni dah sampai tahap aku nak bunuh je. Nasib badanlah.
And aku ada kakak dan abang kembar yg sama macam kami. Kembar laki pompuan. Park Axel Wei Alexandra dan Park Amelia Wei Alexandra. Cute kot diorang dua and dua-dua ni famous. Kembar ni asyik berlakon drama yg sama as main actor. Kalau jadi model diorang dua selalu melekat. So kebanyakan gambar yg keluar majalah adalah gambar diorang dua yg cute.
And last one, adik laki aku. Park Noah Wei Alexandra. Umur dia muda 4 thn dari aku. Tapi dia cute gileeee
Kembar laki pompuan dalam keluarga aku ni memang tak seiras walaupun adalah sikit. Tapi sikit jelah.
Jgn tanya kenapa adik aku sorang je tak de kembar. Sebab mak and ayah aku dah tak larat nk buat kembar.
Sepupu kesayangan aku tu tua setahun dari aku tapi kami sekamcheng kot
Besa ah orang bukan beshe beshe kawan.
____"Mengantuk mengantuk nak tidur mana. Mengantuk mengantuk nak tidur mana?" Aku cari arah suara yang macam BTS tu tapi BTS aku sedap lagi ah.
Di manakah suara lelaki yg sedang menyanyi lagu didi and friends ni? Ke aku salah set jam loceng.
"Mana jam aku?" Aku raba-raba meja bulat sebelah katil aku.
Bangun bengap. Tak de mana jam loceng kau tu." Macam kenal suara tu. Tapi tak pasti.
Aku bukak mata perlahan² dan di depan aku ada lelaki yg mukanya tak delah iras aku sangat tapi senyuman, lesung pipit, eyes smile and warna rambut dia macam aku. Dia tengah peluk aku sambil tersengih.
"Good morning princess." Kan aku dah kata yg dia ni memang annoying nak mampus.
"Good morning prince. Kenapa peluk-peluk bagai ni. Kacau tidur orang tau tak?"
"Tak. Tapi memang semalam kita tidur peluk wahai my twin." Oh betullah. Semalam kitorang tidur sekali.
Jgn pikir bukan² eh. Tidur jer.
"Pastu kenapa nyanyi kat aku macam kerbau?" Dia memuncungkan bibirnya. Cute jugak kan kembar aku ni. Ambik kakak dia punyalah ni.
"Sekolahlah princess oi. Tak nak pergi?" Aku membulat kan mata aku tidak percaya.
"Pastu prince buat apa kat sini? Pergilah mandi..." Suara aku meleret.
Macam tulah kami. Kalau time nak sweet sweet panggil macam macam nama sampai orang kata kami couple. Kalau part gaduh tu dia... Jauh melayang ayat couple tu.
"Princess mandilah dulu. Prince nak gosok blazer princess and me." Aku tersenyum manis dan mengeratkan pelukan. Sayang adik.
"Thanks prince. Princess mandi dulu."
SKIP
"Good morning eomma, appa, unnie, oppa and my little brother." Aku dan Aiden menyapa sambil menarik kerusi yang khas untuk kami berdua duduk di sebelah Noah.
Mesti pelikkan sebab kami duduk kat England tapi panggil macam tu. Slah satu sebabnya kami ikut eomma punya negara. Mix Korean kan? Lagipun aku memang duduk kat Korea selama ni and baru dua hari lepas aku balik sebab sekolah untuk musim baru dah nak start.
"Good morning, twins." Eomma menghulurkan dua buah pingga yang terdapat bacon sandwich. Sedap kot.
"Hye, morning siblings." Aku, Aiden dan kembar pandang tangga yang riuh dengan suara kakak dan abang kembar aku. Bila diorang balik tho.
"We, bila korang balik?" Aiden menyoal sebaik sahaja dua manusia yang cantik dan hensem itu duduk.
"Pagi-pagi buta semalam. Korang tidur. Noah, mommy and daddy je bangun sambut kitorang kat airport." Suara Axel yang sedang memegang Samsung Z Flipnya kedengaran.
Biasa ah orang sibuk kan?
"Kau ada jumpa Evelyn tak?" Axel dan Melia memandang aku tajam.
"Sepupu kau jugak yang kau tanya kan? Tak. Dia sibukkan dengan speed skating punya pertandingan. Aunty katalah." Aku dan Aiden hanya mengangguk.
"Eden, mommy tak nak Eden buat perangai macam sekolah kat Korea eh? Ni sekolah aunty, so, behave. Tak nak buat perangai macam sekolah kat Korea tu okay?" Aku pandang appa dengan senyuman manis di muka dan menggelengkan kepala.
"Okay appa. Eden tak buli orang dah ok."
"And jangan pakai kuasa kau untuk baca memories orang, Eden." Aku mencebik sambil memandang Daniel. Tahulah aku nak guna kuasa aku.
"I know, Daniel."
"Eden, okay?" Aku mengangguk. Bising bai keluarga aku. Inilah annoyingnya keluarga aku.
"Dah let's go. Bye mommy, daddy, oppa and unnie." Aku mencium pipi oppa dan unnie aku.
"Noah want a kiss too." Aku tersenyum dan mencium bibirnya sbelum memeluk bahu Aiden untuk berjalan keluar.
"Eden, I will remember what you say." Aku dan Aiden tersenyum sinis. This is what we call 'game'.
Continued...
YOU ARE READING
MEMORIST
Teen FictionEden Alexandra or ED-Lex. Seorang perempuan yang mempunyai kuasa istimewa seperti sepupunya, Evelyn Alexandra. Dari seorang yang peramah dan baik hati, dia mula bertukar menjadi seorang yang pendiam dan kejam. Tapi itu semua hanyalah masa lampaunya...