BAB 3 - SWEET SIBLING

14 0 0
                                    

"Eden!!!" Jeritan dari empat orang perempuan membuatkan mereka terkaku. Aduhlah diorang ni.

"Kau ok? Ada sakit mana-mana? Baju kau bawak lebih tak?" Soal Rora sambil melihat aku yang berada di belakang Aiden macam piggy backlah.

"Aku-"

"Kau couple ngan Aiden ke wey? Unbelievable!" Muka Andra sekarang sangat terkejut dan funny you know.

"Why?" Soal Eden.

"He is a very cold guy. Sepanjang aku sekolah dan sekelas dengan dia from tingakatan tiga apa yang aku tahu dia bukan playboy macam Michael yang layan fan fan kipas dia tu. Dia bukan macam Fray yang suka buat muka cute and memang dia cute pun. Dia ada sikit perangai macam Aryan dari segi muka yang tak pernah nak senyum adalah sikit. He is a heartless man. Kalau kau couple ngan Aiden so its mean..." Suara Rora seolah-olah tersekat dan dia memandang wajah Alena dengan riak muka terkejut.

"Kau kenal Dian dengan Daniel sekali? Tapi aku cakap jujur yang Dian dan Daniel muka diorang happy go lucky betul tapi dia serius and jarang senyum dekat perempuan. Apa faktor yang anda sempat huraikan ya Cik Rora." Soalan itu membuat aku dan Niki ketawa kecil.

"Faktor itu adalah kerana dia dan Aryan kehilangan sesuatu yang istimwa seperti cinta. Kau adalah perempuan yang aku tabik wahai Eden ku sayang sebab dapat buat dia ambik berat kat kau and cara dia jaga kau and piggy back kau. Oh so sweet." Dia seperti tidak sedar apa yang dia cakap kini. Aku simpan senyum dan ketawa.

"Aku ada question kat kau wahai cik pembuat faktor." Dia melihat aku dan mengangkat keningnya berkali-kali.

"First, macam mana kau boleh tahu semua pasal Aiden ni? Kau pernah try diorang ke?"

"No and never. Aku musuh pertama diorang kot. Start je mamat mix macam kau tu masuk sekolah ni time tingkatan tiga kitorang dah istiharkan bahawa perang minda ketiga sudah muncul dalam kamus hidup kelas tu. Aku dapat duduk sebelah dia. Oklah kan sebab bagi orang lag ORANG yang sape dapat duduk dekat budak lelaki yang hot perfect hensem kaya tu so lucky but not me. Dia cari pasal ngan aku kau tau tak? Dia cakap aku ni nak sama macam perempuan lain sebab aku tegur dia tanya nak pinjam buku ke and ajak dia rehat sekali. Kau rasa? Aku naik angin pastu aku sepak kerusi dia and tampar kepala dia. And kami isytiharkan perang. So, aku dengan kepandaian IQ yang sebanyak 780 ni hack mamat tak cukup ilmu tu. So, aku bagi nasihat kat kau supaya bersabarlah kerana anda dapat pasangan sebegitu." Aku ternganga. Serius perasan kembar aku  ni.

"ASecond, macam mana kau tahu dia piggy back aku?" Dia tersenyum dan aku tak sabar nak dengar jawapan dia.

"Ala dah sekarang ni dia tengah..." Dia terkaku memandang Aiden yang sedang memandangnya tajam.

"Kau kan Roro aku sepak kang."

"Sorry Aiden. Ala nak gemak sikit je. Tak salah memburukkan boyfriend-to-be kat kawan sendiri. Saja nak tengok riaksi kau." Dia menekan perkataan itu membuatkan Aiden bertambah geram.

"Prince, tak penat ke prince dukung princess lama-lama ni. Jomlah pergi locker cepat and teman princess." Mereka ternganga mendengar suara manja aku bercakap dengan Aiden. Aiden hanya tersenyum dan mengorak langkah dengan cepat.

"Tak pun princess. Lagipun, princess kan ringan so prince sanggup piggy back princess sampai malam tau."

"Eleh cakap macam apa lagi. Daniel pun tak macam ni tau." Aku memeluk lehernya dan meletakkan muka aku di bahunya. Sebijik couple tho.

"Memanglah dah Daniel bukan boyfriend princess. Prince kan boyfriend princess." Dia melihat aku sekejap dan mencium pipi aku. Sweetkan. Korang aderr? Don't jealous yer...

MEMORISTWhere stories live. Discover now