Actually cerita ni di inspirasikan dari cite anime, dapatlah idea sikit-sikit. 😘
Pagi yang indah— tak indah sangat pun 4 orang jejaka berjalan beriringan masuk ke dalam universiti. Jejaka yang berada di hujung sekali bernama Jung Jaehyun sebelahnya pula Lee Taeyong dan Nakamoto Yuta serta Kim Doyoung.
Para gadis tersenyum melihat mereka, ada yg berteriak mcm jumpa idol ada yg mengada-ngada hmmm kehidupan biasalah tu. Mereka berempat menuju ke blok class mereka iaitu bidang sains sukan.
<3
"Baiklah class tamat. Jangan lupa siapkan assignment saya dan selewat-lewatnya antar next week dan seawal-awalnya harinilah" ujar Mrs.Park. Pelajar yg berada di class sains sukan hanya mengangguk.
"Ingat ada hadiah sape siap awal ye" mata pelajar-pelajar di dalam kelas itu bersinar-sinar bak berlian
"—tapi pastikan perfectlah kalau cincai saya tolak markah. ARRASEO?!" sambung Mrs. Park.Mereka mengangguk lalu tunduk hormat kepada Mrs.Park.
"Arghhh assignment lagi" Kim Doyoung mengeluh seketika.
"Biasalah tu kau ni kita dh dekat u memang macam-macam lah kena buat" balas Jung Jaehyun sambil mengemas mejanya.
"Kajaaa makan" Lee Taeyong dan Nakamoto Yuta menyarungkan begnya lalu bergerak keluar. Jaehyun mengambil begnya dan mengikut mereka berdua serta Doyoung yg agak lambat.
<3
Mereka makan dengan aman tetapi——
"Oppa" terus sahaja TYJD memandang gerangan yang menyebut perkataan 'oppa'
"saya—saya suka oppa" kata perempuan itu sambil menundukkan mukanya memandang bawah. Dia menghulur coklat ke arah Yuta. Ye, 'oppa' tu Yutalah hahhahahahahah
Yuta memandang coklat itu. Taeyong yg berada di sebelah Yuta turut memandangnya manakala Jaehyun dan Doyoung membuat muka terkejut gituwwww.
"Aku tak suka kau" Perempuan itu menaikkan mukanya dan memandang Yuta dengan wajah sedih+malu.
"Tapi—tapi saya sanggup tunggu oppa untuk suka saya balik" kata perempuan itu.
"Tunggulah kalau kau nak but I already have someone I really love" straight to point aja dong Yuta berkata. Perempuan itu berasa malu lalu berlari awan nano ehh joke je dia berlari kerana malu.
"Daebak" ucap Doyoung sambil menayangkan jari '👍🏻'
"Wahh swag iler reject" Jaehyun pula berkata.
"Tak sangka Yuta dah suka dekat someone" Taeyong pun nk sambung.
"ahh Waste my time" kata Yuta perlahan. Dia kembali menyuap rice ball.
<3
"Yuta" panggil Taeyong. Mereka sekarang berada di dalam dorm.
Yuta memandang Taeyong lalu menjungkitkan keningnya. "Wae?" balas Yuta.
"Siapa eh someone yg bertakhta dekat hati kau?" bukannya mereka bertiga tidak tahu tapi sengaja nak tengok Yuta mengaku ke tak.
"Girlfriend akulah"
"Iyelah siapa?" Doyoung menjengkitkan keningnya.
"Kim Seyeon" ujar Yuta dengan muka serius, dia tau mereka bertiga sengaja nak kenakan dirinya.
"uishh ngaku eh sebelum ni malu-malu pulak" Jaehyun tersengih sedikit.
"Bila kau nak ajak dia jumpa kitorg" soal Jaehyun dan mendapat anggukan persetujuan dari Taeyong dan Doyoung.
YOU ARE READING
Four
Fanfiction"Aku nak cari siapa yang dengar masalah aku haritu" -Taeyong "Aku rasa aku dah jatuh cinta" -Doyoung "Bagi aku ruang untuk balas perasaan kau" -Yuta "Aku tolong kau untuk selesaikan masalah ni" -Jaehyun