Memandangkan harini hari Sabtu, Taeyong, Yuta,Doyoung dan Jaehyun mengambil keputusan untuk berlatih basketball. Semua boleh main cuma Jaehyun jelah yang berpengalaman dalam sukan ni. Mereka berlatih dari pagi hingga tengah hari.
<3
"Balik ke bro?" soal Taeyong apabila melihat Doyoung mengemaskan begnya. Selepas bersihkan diri dari bermain basketball tadi, Doyoung terus kemaskan barangnya.
Doyoung mengangguk, "omma suruh balik"
"Abg aku lusa dah nak masuk military, esok petang kena antar dia dekat camp pulak so omma kata nak makan sesama untuk kali terakhir" sambung Doyoung, dia segera melipat bajunya dan masukkan ke dalam beg.
"Aku gerak lu" Mereka bertiga mengangguk. Selepas acara tepuk ii tangan ala lelaki itu, Doyoung keluar dari dormnya.
Dia mengeluarkan phonenya lalu menekan button call, tertera nama ommanya di screen.
"Hello omma, dekat mana?" soal Doyoung. Dia melihat ke kiri dan ke kanan untuk mencari kereta milik appa.
"Ni omma dah otw ni tunggu dekat depan" kata Puan Kim. Doyoung menutup phonenya apabila terlihat kereta milik appanya.
<3
"Arghh penat" Doyoung meloncat ke arah sofa lalu memeluk bantal di situ.
"Ei ei Doyoung pergi mandi" Puan Kim menepuk-nepuk bahu anaknya itu.
"Kejap lagi" Doyoung meletakkan bantal di atas mukanya.
"Pergi mandi kejap lagi nak makan malam, abg kamu dh otw" kata Puan Kim.
Doyoung menolak semula bantal di atas mukanya. Dia melangkahkan kakinya menuju ke tangga dan masuk ke dalam biliknya.
"Wahh cantik bilik aku" katanya sendirian.
"Heh apa aku mengarut ni" dia menampar sedikit wajahnya, minggu lepas ada jugak dia balik tapi sama je mcmni.
<3
Keluarga Kim sedang makan malam. Tiba-tiba Puan Kim memandang anak keduanya.
"Doyoung" Doyoung terus memandang ommanya sambil mengunyah.
"Wae?"
"Kamu ni, dah ada calon belum?" tersedak dirinya mendengar soalan dari Puan Kim.Hyungnya, Gongmyung terus menepuk belakang dirinya.
"eo? aaa ada ma ada.... kut" suaranya perlahan apabila menyebut perkataan 'kut'
"Betul ni? Baguslah mcm tu kalau kamu masuk military dia boleh teman omma. Abg kamu ni nak habiskan military dulu baru kahwin" kata Puan Kim.
"Betul juga tu, appa kadang-kadang kena tinggalkan omma pergi oustation" kata Encik Kim pula.
"Nanti kenalkan dekat omma dengan appa tau" terbuntang mata Doyoung, dia meneguk air liurnya.Gongmyung memandang Doyoung, dia tahu adiknya belum lagi ada calon.
Bukan takde fans tapi dia belum bersedia nak jalankan hubungan selepas putus dngn kekasihnya 2 tahun lepas. Adiknya pernah bagitau dirinya yang dia ingin melamarkan kekasihnya dulu tapi tiada jodoh, dia nampak dengan mata sendiri kekasihnya bercumbu dngn org lain dan menghina dirinya. Bukan tawar hati cuma dia nak hubungan yang betul-betul serious, bukan tukar pasangan mcm tukar baju.
<3
Jaehyun berjalan menuju ke Court basketball, dia baru perasan botol airnya tertinggal di court.
"Aik pak guard tak tutup lampu ke" katanya sendirian. Dan pada masa itu, dia terlihat sosok manusia berpakaian hoodie hitam sedang menjaringkan bola basketball. Ye masuk!
YOU ARE READING
Four
Fanfiction"Aku nak cari siapa yang dengar masalah aku haritu" -Taeyong "Aku rasa aku dah jatuh cinta" -Doyoung "Bagi aku ruang untuk balas perasaan kau" -Yuta "Aku tolong kau untuk selesaikan masalah ni" -Jaehyun