Chapter ini agak panjang. Hope korang sudi baca... 1017 perkataan
"hey semua! Saya Jeon Jungkook!" Kata Jungkook di Gopro hitam miliknya sambil berjalan di koridor sekolah.
"Bukan Jeon Jungkook tapi JEON JONGANG! HAHAHA!" Sergah Gorilla tiba-tiba. Gopro yang dipegang Jungkook terus ditarik menghadapnya.
"Hai! Saya Go Rilla. Bukan GORI-" Jungkook terus merampas Gopro dari tangan Rilla.
"Issh! Sibuk aje!" Jungkook terus pergi dari situ meninggalkan Rilla yang sudah bercekak pinggang.
"Maaf semua, tadi ada masalah teknikal. Okay! Apa aku nak cakap eh? Oh! Baru ingat. Saya nak kenalkan hyung-hyung saya kepada semua. Marey saya kenalkan semua pada Kim Nam-" kata-kata Jungkook terhenti. Matanya tertancap ke arah Namjoon yang sedang berjalan ke arah sebuah bilik.
"Tu dia! Jom!" Jungkook terus mengikuti Namjoon memasuki bilik tersebut.
DANG!
DANG!
DANG!
"Hah! Kalau korang nak tahu, kita sekarang ada kat bilik KMB (Kelab Musnahkan Benda). " Terang Jungkook pada Gopro nya.
"Kook?" Namjoon terus menghampiri Jungkook. Tangan yang memegang kayu besbol pula diletakkan di atas kepala sendiri.
"Kenalkan diri hyung!" Suruh Jungkook lalu menghalakan Gopro kepada Namjoon.
"Hai! Saya Kim Namjoon! Ketua Kelab Musnahkan Benda. Saya juga dipanggil Kim Joonjong sebab saya suka junjung benda kat kepala." Namjoon melambaikan tangannya sambil memperkenalkan diri sendiri.
"Okay hyung Kook pergi dulu. Tata titi tutu pergi dulu!" Jungkook terus beredar dari situ. Namjoon masih melambaikan tangannya pada Gopro Jungkook.
"Okay! Saya akan kenalkan korang dengan Park Jimin pula." Jungkook terus memasuki kelas Jimin dan Taehyung. Tapi, kelas yang dimasukinya kosong. Mungkin sedang menjalankan pendidikan jasmani.
Eh? Kejap! Bukan kosong!
"Hallu kook~ tengah recording ke~" Taehyung yang terlihat Jungkook memasuki kelasnya terus disapa.
"Eh hyung? Hyung buat apa kat sini sorang-sorang? Sekarang kan waktu PJ." Jungkook terus menghampiri Taehyung yang sedang duduk di meja sambil menikmati bento yang dibawa.
Bukan ponteng kelas je, makan lagi. Sekarang bukan waktu rehat."Hyung malas." Balas Taehyung dua patah.
"Hyung, kenalkan diri." Suruh Jungkook lalu menghalakan Gopro nya.
"Nama sebenar aku Kim Taehyung tapi orang panggil aku Taewel. Bye." Taehyung berkata dengan muka yang tak berperasaan.
"Okay, Kook pergi dulu. Bye!" Jungkook terus pergi dari situ.
YOU ARE READING
ᴊᴏɴɢᴀɴɢ
Short Story©2020 Storyline by finalegend [ᵇᵃⁿᵍᵗᵃⁿ'ˢ ᵖᵃʳᵒᵈʸ ˢᵉʳⁱᵉˢ] C O M P L E T E D PEMENANG TEMPAT KETIGA DALAM KATEGORI COMEDY DI ETHEREAL AWARD 2020! ❝Biar muka hodoh, bukan perangai yang hodoh macam kau.❞ _________________________________________________ ...