Klišé - stereotyp, je to všude a je to pro většinu otravné
Tady na wattpadu máme spoustu dějových klišé. Ty nejznámnější výpíšu. Samozřejmě můžeš na tato témata psát, ale muže se stát, že slovem klišé pak nějaký čtenář tvůj příběh označí.
Klišé ze školy:
Hodná holka x hajzl
Šprtka, vzorňačka, o které nikdo neví si díky nehodě (jako je naražení do onoho člověka) dá dohromady s nejvíc cool klukem na škole. Je to děsnej bad boy, přetáhl vše, co se hýbe, pravděpodobně je na drogách atd. Ale jakmile potká tady naší myšku, je z nej největší slušňák a láska na celý život. Ještě ji tedy zlomí srdíčko, aby se neřeklo, ale končí to happyendem v západu slunce. A je tak drsnej, že všechny nemoci z té spousty sexuálních partnerek se mu vyhly obloukem.
Nová holka
Do třídy nastoupí nová holka a všichni ji šikanují, ona to překoná, začne chodit s největším borcem na planetě a bude z ní paní oblíbená.
Případně je oblíbená hned. Borec jí uhání, ale ona ho nechce, že ho miluje si uvědomí až když se zlejou jako dogy a probudí se nahá v jeho náruči.
Nový kluk
Holka nikdy nikoho neměla, pomalu neví, co to znamená penis, ale do třídy přijde po začátku roku kluk a hned se zamilují. Dost pomůže, že ho učitelka posadí k ní. Žili šťastně až na věky.
Můj nejlepší kámoš
Holka má kamaráda, pěkně povětrného. Uvědomí si, že je láska jejího života, ale protože nechce kazit jejich vztah, tak mu nic neřekne a každý večer brečí do polštáře. Pak mu to jednou řekne (během hádky o nějaké jeho ex), políbí se, pomilují a v další kapitole je už na cestě mimi.
Brácha kamarádky
Mám nejku a po sedmnácti letech jsem si uvědomila, že má vlastně bráchu a ten je celkem hot. Začíná tajný slézání, sex v autě aj, bff chce hrozně poznat můj objev, ale je to její brácha a zničila bych náš vztah. Hrozný dilema. Nakonec nás načape v nejlepším a hrozně se pohádáme. S ním pro jistotu taky. Další den je ale vše zalité sluncem a on mě žádá o ruku, načež ona mi vše odpustí, protože může být družičkou.
Brácha
Nepopulární, šikanované holce táta oznámí, že se zítra žení a dnes večer se k nim stěhuje jeho snoubenka se svým mega sexy synem. Nejdřív se nemůžou vidět, pak spolu začnou spát. Když to zjistí rodiče jsou na rozvod, ale je to pravá láska, takže je to vlastně ok.(Kluk je často jůtuber, na BDSM, hodně bohatý, bili ho rodiče a nejlépe vše dohromady)
Klišé po škole:
Sexy šéf
Právě vystudovaná holka, bez praxe je přijata jako sekretářka samotného pana X. Sdílí s ním kancelář, hned druhý den si to skoro rozdají na stole, ale je to spořádaná dáma, takže počká ještě jeden den. Následně se pohádají, že se nechce vázat, jí už pomalu teče mléko, jak se těšila, že si ho pojistí, ale nic. Za dva dny se sejdou aby si promluvili a vše je ok. Vezmou se a mimi je na cestě.
Ex
Tak pět let se neviděli, ale láska je láska. Holka se s ním rozešla protože byl kurevník, ale teď se změnil. Po chvíli zjistí, že zase tak moc ne, ale to už se berou a ona zjistí, že ho miluje se všema chybama. A že jich je. Konec
Mafie
Holka má dokonalý život, jediné, co dělá je věčné chlastání, ale jednou jí unesou. Objeví se v domě největšího mafiána, co kdy chodil po zemi a ten ji řekne, ze když mu její rodiče nedají výkupné, tak jí napytlíkuje. Jenže se do ní stihne zamilovat, ona do něj, proběhne nějaká přestřelka, ale všechno je dobrý a přestože po něm stříleli špičkoví vrazi, tak se ani jednou netrefili. Láska až za hrob a jdou pro požehnání k rodičům, kteří jsou nadšení, že se jejich dcera bude vdávat.Fantasy klišé:
Šikanovaná čarodějka
Běžná holka, bez kamarádů, kluka, dobrého vztahu v rodině (nejlépe sirotek), ke které najednou přijde čaroděj/upír/ jiná naprosto neodolatelná mužská bytost a poví jí, že se jde učit jak krotit svou magii. Holka strašně rychle zjistí, co všechno dokáže, jaký je machr a začne z ní být tak trochu bad girl. Následně se vše podělá a musí zachránit svět díky své síle. Má ji ale dost? Jistěže a ještě nesmí chybět zápletka přesně předtím, než ten svět zachrání.
Živly
Všichni jsou rozděleni podle toho, jaký živel ovládají, ale ty si borec, ty umíš ovládat všechny. Ostatní ti samozřejmě závidí a nemají tě rádi. Ale to neva, protože nejhezčí kluk s tebou soucítí a taky tě tajně miluje.
Království
Jsme v úplně jiné zemi. Hrdinka je úplně obyčejný člověk (někdy navíc princezna) a najednou zjistí, že je potomek nějakých tisíce let mrtvých stvoření, co uměla kouzlit/byla nesmrtelná/až moc krásná/byli napůl elfové/druidové/měnili se na zvířata. Nebo vše dohromady. Království hrozí nebezpečí a naše hrdinka musí najít všechny své stránky, aby ho zachránila.Tábor klišé:
To je samo o sobě. Pár let zpět jedna holčina vymyslela romanci z prostředí tábora a jeli to všichni.
Holka buďto naprosto nepopulární nebo přesný opak jede na tábor. S nikým si tam moc nerozumí, krom jedné holky. Jinak nemá žádné kamarády. Pak tam objeví kluka, co přehnul i vedoucí(ho), ale s ní to myslí určitě vážně. Přijde několik vášnivým nocí v teepee nebo kde spí a pak konec tábora. Co budeme dělat?! Bydlí na druhým konci světa nebo jen státu, ale stejně je to neřešitelný. (Jen ten detail ze jel na tábor na druhý konec světa...) daji si čísla, ale tenhle vztah nikoho neba a tak se jeden přestěhuje k druhému a rodiče jsou s tím samozřejmě v pohoděUmřu klišé:
Mám rakovinu, vadu srdce atd a do roka zemřu. Nemám kamarády, nejsem hezká, ale dva dny po téhle diagnóze sbalím kluka a moc se zamilujeme. Všechno je super, ale mě se pak začne dělat zle a on chce vědět proč. Tak mi vyklopím, že asi příští týden umřu a on se hrozně naštve. No a na smrtelné posteli mi doktor řekne, že jsem vyléčená. Jupí! Bezim za svou láskou, co se zatím doma vztekala a brečela do polštáře.U umřu klišé si doporučuji něco nastudovat. Ať už je postava nemocná nebo se chce zabít. Četla jsem perlu, kdy hrdina spolkl kapsli kyanidu, aby zemřel, ale ostatní zavolali sanitku a na operačním sále ho samozřejmě zachránili.
Ne, není to možné.Mary/Garry Sue - naprosto dokonalá, nereálná postava, co všechno ví, umí a bez ní by se svět rozložil jako domek z karet.
Teď nějaké moje poznatky, co příběh dělají klišé na úrovni deníčku holky, co našla u rodičů kazetu s lechtivým filmem:
1. Většina rodičů nejsou milionáři ani nonstop oba na pracovní cestě. Chce to taky jiné obydlí než zámek a jiné důvody proč má pořád dům pro sebe.
2. Nechtěný polibek moc sexy není. Spíše se z něj zvedne kufr, ale určitě nezařídí zamilovanost.
3. Ne každá holka při prvním sexu krvácí. (Fakt mě baví ty ranní probuzení, kdy zjistí, že má prostěradlo od krve a je to pořááádný flek. Nebo "vnikl do mě a já cítila jak mi po stehnech teče krev" to lezl hodně někam, kam neměl.)
4. Velké skoky v čase nejsou dobrý nápad.
5. Mám domácího mazlíčka. Ale zmíním ho jen v první kapitole, abych vypadala kůl a zbytek příběhu ten huňatý pejsan hnije na zahradě protože za mnou začal chodit týpek a na Alíka není čas.
6. Čas. Ne, nejde stihnout se za deset minut nalíčit, obléct, vyčurat, učesat a vyčistit zuby. Pokud zaspáváš, tak ale choď pozdě do školy. A když pozdě do školy, tak nějaké následky z toho, ju?
7. Komunikace. Přímá řec často vypadá jako kdyby si něco rychle potřebovali říct. Hlavně tam chybí věci jako je přemýšlení, o čem mluvím, skákání do řeči atd.
8. Zase ten styk. U sexu (zvlášť prvního) holka neřve jak je to úžasný a přidej a Daddy na kluka jejího věku. To je jen divný a známka toho, že autor vůbec neví, o čem píše.
9. Kousání u líbání. Tvrdě mě kousl do jazyka - no, asi bych se bolestí počůrala.
Kousl mě, až jsem cítila kovovou pachuť v puse - s líbáním byste rychle skončili.
10. Všechny postavy jsou dokonalé, nikdy nemají průjem a hned po zvracení šesti láhví vodky jsou dokonale fit.
11. Ne, nemůže tě v sedmnácti adoptovat dvaceti pěti letý nadrženec. Jsou zákony, že mezi adaptovaným a náhradním rodičem musí být minimálně šestnáct let. Pech, co?
12. Gayové, pokud spolu mají sex, tak se určitě neobejdou bez lubrikantu (nejen gayové, jakýkoli anální sex, ale mezi gayi je tu asi nejčastější). I tak může být bolestivý, ale bez gelu je nemožné, aby si to užili oba. Nějaká vášnivá přepadovka bez vybavení tudíž není úplně reálná. Jedině tak zn@silnění...
ČTEŠ
Publikovat
Non-FictionNež stiskneš tlačítko "publikovat" aneb. desatero pro začínající. Nejsem Rowlingová ani King, John Green se mnou na kafe taky nechodí, přesto se ale pokusím poradit. Najdeš zde co publikovat smíš a co je wattpadem zakázané. Doporučím, čemu se vyh...