#4#

3 2 0
                                    

İnsanoğlunun erdemi, meyvesini yiyemeyeceği meyveyi dikmesindedir.” söze böyle başlamak istiyorum aslında inatçı bir bambu ağacı öyküsünü anlatırken ,
BAMBU ağacını Çinliler şöyle yetiştirir:
Önce ağacın tohumu ekilir; sulanır ve gübrelenir. Birinci yıl tohumda herhangi bir değişiklik olmaz. Tohum yeniden sulanıp gübrelenir. Bambu ağacı ikinci yılda da toprağın dışına filiz vermez. Üçüncü ve dördüncü yıllarda her yıl yapılan işlem tekrar edilerek bambu tohumu sulanır ve gübrelenir. Fakat, inatçı tohum bu yılda da filiz vermez. Çinliler büyük bir sabırla beşinci yılda da bambuya su ve gübre vermeye devam ederler. Ve nihayet beşinci yılın sonlarına doğru bambu yeşermeye başlar ve altı hafta gibi kısa bir sürede yaklaşık 27 metre boyuna ulaşır. bambu ağacı 27 metre boyuna altı hafta da mı Yoksa beş yılda mı ulaşmıştır?  tabii ki beş yıldır. Büyük bir sabırla ve ısrarla tohum beş yıl süresince sulanıp gübrelenmeseydi ağacın büyümesinden hatta var olmasından söz edemezdik.
Zaman zaman hayatımızda her sey ters gittiğini düşünüruz hemde hiç olmadık zamanlarda . Bu dönemlerde stresli üzgün umutsuz oluruz. Ama bence umudumuzu kaybetmeden sabırla sevdiklerimizle sonucu ne olursa olsun yolumuza devam etmeliyiz. Aslında burda anlatılan anlatılmak istenen yaşam koşulları ne olursa olsun, hiçbir zaman PES ETMEME düşüncesini; kabullenmeliyiz, benimsemeliyiz ve sahiplenmeliyiz. Hayatta her türlü mücadeleye sonuna kadar pes etmeden savaşmalıyız. Pes etmek zayıf insanları işidir. Korkmayın pes etmeden önünüze çıkan tüm engellerle savaşın kazanan siz olacaksınızdır. Hepimiz bazen hayatımızda birçok şeyin ters gittiği düşüncesine kapılırız  ve kendi kendinize,  tüm bunların nasıl gerçek olduğunu sorgulamaya başlarız sabrımızın son noktasına geldiğini defalarca söyleriz. Bugün kafanızı gökyüzüne kaldırıp kaç defa sordunuz " "Bunu haketmek için ne yaptım diye " belki binlerce kez sordunuz fakat siz hiç bir şey yapmadınız bu sizin suçunuz değildi bu zamana kadar yaşadığınız kötü hikayelerin esiri oldunuz işte şimdi onları bir kenara bırakalım ve tüm bunları sorgulamak yerine ısrarla ve sabırla güçlü bir şekilde devam edin. Ümitsizliğe düştüğünüz zaman inatçı bambu öyküsü aklınıza gelsin. Bu hikâye size umutsuzluğa düştüğünüzde umut versin mücadele edin pes etmeden.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: May 04, 2020 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

KAYBETMEYİN Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin