Kami semua tidak dapat tidur akibat bunyi jeritan, tangisan dan bunyi zombi ii di luar. Jadi kami pun duduk di luar sambil menonton tv.
"weyh korang dengar tak bunyi bising tadi" kataku sambil menggosok kedua kelopak mataku berkali ii.
"dengar lah bising betul" kata Alyah sambil menyilang tangannya di dada.
"betul tu best lah bal, Ain & sha tu diorang tidur mati je" kata Airina pula lalu melabuhkan punggung di sebelahku.
"kau main game zombi lagi time ii macamni" tanya Liya sambil menjelingku.
"suka hati aku lah" kataku selamba sambil menembak zombi di dalam telefon iphone milikku.
"serius ah kau main game zombi malam ii buta ni?" kata Airina. Terbeliak matanya apabila mendapat tahu yang kawan dia masih main game tu. Ingatkan tak lagi
"tolong..tolongg" kata seorang perempuan sambil menggoncang pagar kami yang tinggi tu. Zombi pun tak boleh masuk tahu tak inikan manusia.
"weyh suara apa tu weyh" tanyaku serta merta aku berhenti bermain game zombiku.
"ada orang minta tolong" kata Alyah sambil membuat muka nak tolong ke tak.
"weyh Liya pergi tengok kat tingkap" kataku sambil mencuit bahu Liya.
"weyh serius ah me again?" kata Liya membuat wajah 😑.
"kau lah siapa lagi" kata Airina sambil membuat muka kesah pulak aku.
"dah ii tak payah nak gaduh ii kita pergi tengok sama ii" kata Alyah sambil menarik tanganku.
"weyh asal aku kau tarik dua ekor tu tak pulak kau tarik" kataku sambil memuncungkan bibir.
"Kau kan pembunuh zombi" kata Alyah sambil menekankan perkataan zombi tersebut.
"hish yela yela" kataku sambil bersama ii melangkah ke arah tingkap.
"kau selaklah dulu" kata Alyah ragu ii.
"kau pastikan pintu tu dah kunci" arahku. Alyah hanya mengangguk. Liya dan Rina hanya memasang mata melihat gelagat kami berdua dan bersiap sedia untuk lari.
Jantungku berdegup kencang. Rasa takut mula menyerbu pemikiranku. Peluhku tidak henti ii keluar. Tanganku sudah menggeletar. Dengan baca bismillahnirrahmannirrahim aku menyelak langsir tersebut. Aku terkedu, terkelu, terkesima dan tergamam memandang mayat wanita yang berhampiran dengan pintu pagar kami. Mayat wanita tersebut diratah dengan penuh nikmat. Usus ii nya habis terkeluar. Ada zombi yang menjilat jari menikmati 'darah' tersebut. Aku memandang wajah Alyah.
" dah terlambat" kataku sambil menundukkan wajahku. Air mataku ditahanku dari pada menitis. Bibir bawahku digigit ku kuat menahan esakkan. Cecair jernih yang ku tahan tumpah jua cepat ii aku mengesatnya lantas memandang wajah Alyah seakan tidak faham.
"pe..rempuan t..u..d..ah..m..a..ti" kataku tergagap.
" weyh serius ah? " tanya Rina sambil melangkah ke arahku. Langkahnya diikuti oleh Liya.
" serius ah athirah" kata Liya memandang wajahku seakan tidak percaya.
"ye dia dah mati" kataku sambil menunjuk ke arah perempuan tadi alangkah terkejutnya aku perempuan tadi bangkit lagi dan dia bangkit bukan sebagai manusia tapi sebagai zombi.
"weyh ii dia hidup balik lah" kataku sambil memanggil rakan ii ku.
"serius bukan tadi dia dah mati ke? " tanya Alyah memandangku hairan.
" tapi dia hidup bukan sebagai manusia but zombi" kataku sambil memandang perempuan di luar.
"weyh nak tengok" kata Rina sambil menolak bahuku.
YOU ARE READING
KEMATIAN ADALAH SEBUAH PENANTIAN
Horror🌻sec novel "weyh apa yang dah jadi kat shopping mall tadi weyh"- Alyah "tak tahu lah aku takut"- Ain "real ke tadi tu? ke saya masih bermimpi ni? "- sha " aku rasa kita dalam bahaya ni kita perlu keluar dari bandar ni secepat yang boleh" - Airina "...