Harry korkunç bir rüyadan uyandı. Rüyası Lord Voldemord’un ne kadar canileşeceğini bir kez daha kanıtlamıştı. Ama uyandıktan sonra gerçekleşen olaylar bu korkunçluğu unutmasını sağlayacak kadar güzeldi.
Bu yaz Ron’un ailesi ile birlikte Quidditch Dünya Kupasına gitmişlerdi. Dünya Kupasında zaman ne kadar güzel geçtiyse sonrasıda o kadar kötü geçti çünkü birisi Karanlık Lord’un işaretini yapmıştı. Bu olayın en kötü kısmı ise işaretin yapıldığı yerde Harry’nin bulunmasıydı.
Yeni okul yılı başlamıştı , Hogwarts bu sene daha kalabalıktı bunun nedeni bu sene Üç Büyücü Turnuvası’nın yeniden başlamasıydı. Üç büyü okulunun düzenlediği bu turnuvada her okuldan bir kişi katılabiliyordu. Bu kişileri seçmek için ise Ateş Kadehi görevlendirildi. Turnuva üç kısımdan oluşuyordu. Ayrıca olası zararları önlemek için (ölüm gibi) on yedi yaşından küçüklerin yarışmaya girmesi yasaklandı.
Bu sene yine Karanlık Sanatlara Karşı Savunma öğretmeni değişti. Bu seferki -eski seherbaz- Deli Göz Moody’di. Oldukça panik birisi olan Deli göz Moody’den bütün öğrenciler korkmuştu. Gerek görüntüsü gerek konuşmasıyla insanın kanını donduruyordu.
Üç Büyücü Turnuvası’na seçilecek kişileri öğrenmek için büyük salonda bekliyorlardı. Beauxbatons şampiyonu Fleur Delacour oldu. Durmstrang şampiyonu Viktor Krum ve son olarak Hogwarts şamiyonu da Cedric Diggory oldu. Herkes büyük neşe içinde şampiyonları alkışlamaya başlayacaktı ki Ateş Kadehi bir isme daha karar verdi. Bu İsim “Harry Potter”dı.
Sonunda zaman gelmişti. İlk görev ejderhalarla savaşıp altın yumurtayı almaktı. Harry sıra ona geldiği zaman ise diğer yarışmacılardan daha az zamanda altın yumurtayı aldı ve birinci kısmı birinci olarak bitirdi. İkinci görev bu altın yumurtanın içinde gizliydi.
Harry’nin ikinci görevi anlaması çok güç oldu. Sonunda ev cini Dooby’nin yardımıyla yarışmaya hazırlandı. Yarışma yer altında gerçekleşiyordu. Yarışmacıların en değer verdikleri kişileri su altına götürüp hapsetmişlerdi görevleri onları kurtarmaktı. Harry ilk ulaşan olmasına rağmen diğer insanları düşündüğü için bekledi ve bu nedenle su yüzeyine çıkan son kişi oldu. Fakat jüri üyeleri onun bu davranışından dolayı Harry’yi ikinci olmaya uygun gördüler.
Son görev bir labirentte gerçekleşiyordu. Labirentte Üç Büyücü Kupasına ilk ulaşan isim şampiyon olacaktı. Ancak kupaya ulaşmak o kadar kolay değildi. Birçok canavar ve tuzaklardan kurtulması gerekiyordu. Birincilik sırasını paylaştıkları için Harry ve Cedric labirente daha önce girdiler. Daha sonra diğerleri de onları izledi. Labirentteki birçok zorluktan sonra Harry ve Cedric kupayı birlikte olmaya karar verdiler.
Kupayı aldıkları andan itibaren kendilerini bir mezarlıkta buldular. Nerede olduklarını anlamaya çalışırken uzaktan birisini gördüler. Kişi yaklaştığında onun Kılkuyruk olduğunu anladılar Kılkuyruk kucağında bir şey taşıyordu. Her şey bir anda oldu. Harry köşeye sıkıştı Cedrec öldürüldü ve Kılkuyruk Harry’nin kanı ve birkaç eşyayı bir kazana koyduktan sonra elindeki şeyi de kazana bıraktı.
Birkaç saniye sonra Harry onu gördü “Lord Voldemord “ geri dönmüştü. Artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktı. Harry, Voldemord ile savaştı ama çok güçlüydü. Bazı şaşırtmalar yaparak Voldemord’dan kurtulup Cedrec’i alıp Büyücü Kupasına dokundu artık mezarlıkta değillerdi, turnuva alanına gelmişlerdi.
Lord Voldemord geri dönmüştü bu şaşılmaz gerçekti. Dünya bir kez daha kötülükle mücadele etmek zorundaydı.
SON
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Harry Potter ve Ateş Kadehi
FantasíaHarry potter ve ateş kadehi'nin küçük bir özeti gayet açıklayıcı ve anlamlı.