Sesampai di pantai..mereka trus menuju ke hujung pantai tmpt yg dimana pengunjung tidak nampak..disebalik batu besar..mereka berempat menelan pearl dan sisik yg d berikan hevrieyna..ohya..hevrieyna tk perlula telan benda tu sbb dia mmg mermaid tulen..buanh tebiat ke dia nk telan bnda tu jugak ? HAHAHAHA OKEY SMBUNG!
Mereka smua pun trus masuk ke dlm laut...mereka mengikut hevrieyna menyelam jauh ke dalam laut..beberapa minit kemudian mereka sampai disebuah gua yg agak jauh drpd pantai yg tempat diorg prgi tdi..di gua tersbut trdpt ramai duyung..
Ohyaaa digua itu ada air ya.. Air yg sngt dlm..tmpt itu seperti tmpt yg manusia tk prnh pergi mungkin para duyung menggunakan kuasa mereka utk tutup gua itu agar mata manusia tknmpk kot? Chiahhh cerita aku ke ni?! HAHAHAHHAA OKEY SMBUNG!
ramai para duyung menunduk hormat kpd hevrieyna..
"Selamat kembali tuan puteri..sudah lama tuan puteri tidak pulang..ayahanda dan bonda sudah lama menunggu kepulangan puteri.." kata salah seorang dari mereka..
"MELVIEYN!!!! LAMA KAU TK BALIK!" kata kawan baik hevrieyna iaitu PUTERI THANEA dan juga PUTERI ELAINE..
Thanea: ni siapa kau bawak ni? Para duyung mana pulak ko bwk ni?
Hev: ni suami aku ryan..ni adik bradik dia...
Elaine: wait..ko kawen dgn manusia ke?
Hevrieyna mengangguk..thanea dan elaine hanya terkejut sedikit kerana mereka sudah tahu tujuan hev berada di darat..okey smbung..
Sepanjang berenang disitu ryan dan adikbradiknya hanya diam mengikut hevrieyna..hevrieyna pun menuju ke istana ..
Hev: ryan..raneeya..rafiq..raykiel..ni istana saya..saya anak raja duyung..iaitu ayahanda saya..jom kita masuk..
Mereka hanya mengangguk..mereka pun masuk ke istana..
Didalam istana..hevrieyna membawa ryan dan adikbradikny kedlam bilik hevrieyna..
Hev: korg tunggu disini dulu ye..hev nak jumpa ayahanda kjp..lepasni hev bawak ayanhanda dgn bonda jumpa korg..okey?
Ryan:okey syg..hati2..
Mereka berempat hanya duduk disitu..
Raykiel: istana ni lebih besar drpd istana manusia..kan bg? Kak?
Raneeya: haah lah..kaya bini kau dik..
Rafiq: kalah jual segala brg ni dkt dunia kita mesti berjuta..kalah kita yg tengku2 ni
Ryan: hev pernah bagitau aku..diorg kat sini mana ada main jual2..main beri mintak mcm tu je..
Situasi hevrieyna pulak
Hevrieyna menghampiri ayahanda dan bonda nya..
Hev: ayahanda..bonda..melvieyn balik ni..
"anakku..sudah lama kamu tidak pulang ke istana..bonda rindukan kamu nak.." kata bonda hev iaitu PERMAISURI FERDILAINE..sambil mmeluk anak tunggalnya hev..
"kamu sudah jumpa lelaki itu melvieyn?" kata ayahanda nya..iaitu RAJA HERDEGORGE..
Hev: sudah ayahanda..melv ada ajak dia datang kesini..mereka ada dibilik melv..jum melv perkenalkan ayahnda dgn mereka..
Raja dan permaisuri hanya mengangguk lalu mengikut hev..
Sesampai dibilik hev..
Situasi ryan dan hevrieyna..
Hev: ayahanda..bonda..kenalkan..ini ryan..suami melv..yg ini adikbradiknya..rafiq..raneeya dan raykiel..
Raja: selamat datang ryan..saya kenal kamu..hev bnyk crita dgn ayahanda semua psl kamu..terimakasih kerana sudi dgn anak ayahanda ya..
Ryan: tidak apa2 ayahanda..
Hev: ryan..abg kakak..raykiel..ini ayahanda dan bonda hev..raja herdegorge dan permaisuri ferdilaine..
RRRR: ampun tuanku..
#BERSAMBUNG! APE JADI? HEKKSSS! NANTIKAN EPISOD SETERUSNYA!
YOU ARE READING
Cinta PUTERI MERMAID
RomanceSebuah cerita pendek.. KISAH Seorang lelaki bernama TENGKU RYAN HELZERIEY yang pergi bercuti lalu terjumpa seorang wanita di dalam bilik hotel nya.. Ryan: kau ni siapa asyik ikut aku? Rimas ko tau tak.. Si mermaid asyik ikut si ryan..Lama kelamaan d...