Sklo

23 2 3
                                    

pokračování ,,vyzvánění,,

,,Takže, jak je dostaneme do Toweru, když nemůžou chodit?" zeptala se zrzka.
,,Upřímně, stačí je dostat jenom k autu," pokrčila rameny Lis.
,,Auto je na druhý straně čtvrti."
,,To nějak pude," Lis si sedla k dvojici chlapců, ,,Co říkáte?"
,,Jestli si myslíš, že někam dobrovolně pujdem s dvěma kurvičkama, tak seš blbější, než vypadáš," vychrlil ji ten vyšší do obličeje.
,,Pořád zastáváš názor, že to nějak pude? Můžu někomu zavolat aby nás vyzvednul," zeptala se znovu Anne.
,,Věř mi, to zvládneme, akorát na to musíme jinak," Lis se zamyslela.
,,Než na to přijdete, tak tu umřem," zaúpěl menší chlapec.
Pak jí to napadlo: ,,Jste bráchové, žejo?"
,,Co je ti po tom?" 
,,Docela dost," nenechala se přerušit, ,, Vyrůstali jste na ulici, že, bez rodiny, opuštění?"
,,Lis přestaň, máme je zajistit ne pobláznit a zabít," obořila se na ní Anne.
,,Věř  mi, mám zkušenosti," snažila se ji uklidnit černovláska. Ann jen nespokojeně zamručela, ale víc už neřekla.
,,Kradli jste, aby jste mohli jíst a pít," obrátila se Lis zpátky k chlapcům, ,,ale to vám dlouho nevydrželo. Takže, ke komu patříte?"
,,Jak to myslíš?" nechápali chlapci.
,,Nejsem až tak blbá,  každej, kdo si maluje lebku na obličej někam patří, do klanu, do rodiny," přiblížila se k menšímu hochovi. Pomalu mu rozepla bundu, sundala triko a otočila na záda. Chlapec už se nebránil, už na to neměl sílu. Anne jen s napětím pozorovala. Kousek pod chlapcovým krkem zářil cech, hlava strašlivého ptáka se zahnutým zobákem.
,,Jak vysvětlíš tohle?" zeptala se vítězně Lis.
,,Nebudu to vysvětlovat, stejně by si to nepochopila," vystartoval ten starší.
Lis se rozesmála:,,Tak poslouchej tohle je pod mojí úroveň, greenhorn,co si myslí, že ví víc. Mám nabídku, připojte se k S.H.I.E.L.D.u. Nemusíte vyloženě zachraňovat svět, ale možná si najdete rodinu." 
,,Tohle ti nikdo neschválí, víš o tom?" zeptala se nejistě Anne.
,,Schválí, donutím je."
,,A vůbec, chtěj do S.H.I.E.L.D.u?"
,,Ano," řekl tiše ten menší.
,,Pojď, dostaneme je do Toweru," usmála se černovláska a vzala jednoho z chlapců do náruče.

---

,,Co znamenal ten cech?" zeptala se Anne, když na chodbě doběhla Lis po dlouhém výslechu po misi.
,,Nemám zrovna náladu ti to vysvětlovat," zamručela černovláska a přidala do kroku.
,,Ale no tak, nemůže to být tak strašný," nenechala se odbít zrzka.
,,Řeka jsem ne," Lis zvýšila hlas.
,,Nemůžeš to přede mnou utajit dlouho," povídala Anne dál, jako by nic. Ale sama dobře věděla, že už překročila hranici.
,,Utajuju to před světem devět let a nemám v plánu to měnit."
Šly dál chodbou, jedna vedle druhé a neprohodily ani slovo. Anne jen bezhlavě následovala Lis, ani nevěděla proč, byla ponořená ve svých myšlenkách. Najednou se probrala a zjistila, že se nachází uprostřed pokoje. Sama nevěděla, jak dlouho tam stála.

Byl to Lisin pokoj, ani se neuvědomila, jak dlouho tu nebyla. Vlastně od té doby, co se tu Lis ocitla. Pořád to tu bylo zařízeno víc jako cela, než jako pokoj, malá postel, noční stolek, šatní skříň a v levo dveře do koupelny. Ty se najednou otevřely a vešla Lis. Byla oblečená jen v triku a kraťasech, po obličeji jí tekla voda, mísící se s řasenkou.
,,Co tady ještě děláš?" zeptala se naštvaně, ,,Vypadni!"
,,Já...," zrzka se snažila vymyslet nějakou výmluvu, ,, Promiň." Otočila se směrem ke dveřím. Černovláska jí už nevěnovala pozornost a sedla si na postel. Anne se naposledy otočila, zvědavost jí nedala. Teď měla tu možnost kouknout se na Lisin krk zezadu. Mezi menšími jizvami tam byla vypálená hlava šakala.
,,Nebyla si na odchodu?" připomněla jí černovláska. Anne se zamyslela, měla by odejít, ale má tolik otázek.
,,Ne," obě se zarazily.
,,Dobře, ty si nedáš pokoj" povzdechla si Lis a ukázala na místo na posteli vedle sebe, ani nevěděla proč. Zrzka se bezeslov posadila.
,,Řeknu ti to, ale nepokládej žádný blbý otázky. Tohle," sundala si triko, aby byla vidět celá hlava, ,,je klanový cech. Když se připojiš k nějakému klanu, tak si tě takhle označují, jako prase na porážku." Lis se odmlčela, do očí jí vyletěly slzy, ale snažila se je zadržet. Anne si toho všimla a položila jí ruku na ledové rameno.
,,Ale ne, že by to udělali nějak... bezbolestně," snažila se pokračovat, ,,oni ti do kůže několikrát obtisknout sklo. A když cukneš, zabijou tě, protože jsi neloajální klanu."

Drabble pro AnneKde žijí příběhy. Začni objevovat