"Woi pekerja baru sini jap!" Zea mendekati Yuna lebih dikenali lagi sebagai senior di club ini.
"Ni tolong hantar air dekat Tuan Eric" Yuna meletakkan dulang itu di kedua tangan Zea. Zea mengangguk.
"Jangan biadap , apa boss suruh buat jangan nak melawan faham?!" Zea mengangguk menandakan bahawa dia faham.
Zea menghampiri meja diduduki oleh Eric Xadier dan kawan-kawannya yang lain.
"Tuan..." sopan santun zea letak dulang di atas meja sempat kawan bossnya memegang pinggangnya namun terpaksa dia relakan sebelum Yuna tengking dia seperti semalam.
"Ehem tangan tu Franco"
"Hahaha kau ni Eric nampak je apa aku buat" zea masih berdiri di situ.
"Awak boleh pergi" zea menunduk hormat sebelum kakinya melangkah pergi.
"Orang baru ke ? Nampak mcm fresh lagi tu haha" Franco meletuskan tawanya lalu minum bir yang baru diletak disitu oleh zea tadi.
Zea mendekati Yuna yang dari tadi seperti ingin menanyakan sesuatu.
"Tadi nampak Encik Harry tak?" Tanya Yuna sambil mengukirkan senyuman. Dia suka Encik Harry ke ? Suami orang tu ?
"Ade tadi"
"Ohh , dah pukul 8 malam ni shift kau dah habis pergilah balik nanti tertinggal bas merungut pula nak aku hantarkan" kata Yuna sambil mengelap cawan-cawan kaca yang baru dicuci tdi. Zea melemparkan senyuman , Yuna ada baiknya juga cuma dia tegas bila bekerja.
"Baik kak Yuna" zea menukar baju di bilik persalinan , beg sandang di pakainya.
Zea lalu di tepi meja Bossnya Eric , ada sikit-sikit perbualan Tuan Eric yang dia dengar.
"Macam mana adik kau tu?"
"Kau fikir aku nak lepaskan dia? Selagi dia tak mati selagi tu aku akan kejar dia" kata eric sambil minum air-air haram yang terhidang . Zea menelan airliur , boss dia bunuh orang ke ? Kenapa Tuan Eric melayan dia baik saja .
"Eh zea nak balik dah ke?" Zea menoleh dgn kelam kabut
"Ahh ye tuan" dia mengangguk sebelum melemparkan senyuman.
"Hati-hati balik tu , kalau tertinggal bas bagitau saya . Mana tau saya boleh hantarkan ke" Tuan Eric dan kawan-kawannya ketawa , Zea tersenyum kelat. Lawak ke der ?
"Baik tuan saya pergi dulu" zea meninggalkan mereka yg masih ketawakan dia.
Aku berlari menuju busstop . Bus ke rumahku hampir saja bergerak.
"Hai pakcik!" Aku mengurut dadaku semput pula berlari.
"Nasib tak tertinggal lagi ye kamu , kalau pakcik tak nampak kamu tadi memang jalan kaki lah jawabnye" ramah pakcik itu , sudah 2 bulan aku berkerja sebagai pembantu di club bas pakcik ni juga yang menjadi kesetiaan untuk menghantar aku pulang ke rumah.
Aku mengambil tempat dihujung dan paling belakang sekali mungkin sebab menjadi tabiat aku suka duduk di tepi tingkap. Kalau tak dpt tmpt ni mmg aku bermasam muka je.
"Aduh" aku menoleh melihat seorang lelaki merintih kesakitan dan menahan darah diperutnya terus mengalir.
Dia duduk di tepi tingkap di kerusi hujung juga tpi di kanan . Aku di kiri , aku mendekati lelaki itu . Cetus rasa kesian pada lelaki itu . Aku membuka jacket kuning ku aku sarung di badannya bimbang dia masuk angin.
"Aw--awak okay?" Kataku namun tgnku ditepis olehnya.
"Jangan tolong aku lah bodoh!" Aku berkerut dahi.
YOU ARE READING
H U N
De TodoHUN "kau nak selamat kau kena kawin dengan aku , semua ni punca dari kau juga . aku dah ingatkan jangan tolong aku sekarang Eric dgn budak2 dia ingat kau tu girlfriend aku dan dorang nak jadikan kau tebusan dorang" Z E A "Awak ingat saya ni takde...