CHAPTER 1

3 0 0
                                    

Fire and Water.

—CYRA'S POV—

While preparing to go to on our headquarters, Cyrus looked at the calendar and remembered what day it is.

"It's been a decade." He said.

"Yea, I know, Cy. I miss them too." I stated.

It's our parent's death anniversary.

Our parents died when we were 5 years old. It's been a decade but the pain is still here. We know that our parents did this for us, and for peace, but then.. just imagine how our life will be if they are still here.

"It's HIS fault. He'll pay for it." Cyrus clenched his fist.

I weakly smiled at him. "They will.. Cy. He will."

I never got to meet my cousin because of him. Many lives were put in trouble because of him. It is just right to seek for the vengeance that we've been waiting for ever since we were young.

And just like that, we ended our conversation and decided to go in our training.

"Miss Cyra and Mr. Cyrus, daughter and son of Cyrene and Tyson this way please.." Sabi ng guard at itinuro saamin ang lagusan papunta sa headquarters namin.

"Ugh! So mainit here ha!" I exclaimed and rolled my eyes.

"Stop acting like a brat, Cyra. Syempre mainit talaga dito, dahil nasaatin ang element ng fire. Mas gugustuhin mo bang mag training kila Ash o Trent?" He smirked. Hell NO. Nangaasar nanaman ang panget.

"Whatever, stop talking to me. Idk you." and I rolled my eyes, again?

"Sorry Miss, ito po kasi ang inutos ni Sir Gabriel. Para hindi madrain 'yung kapangyarihan niyo ni Cyrus."

Whatever. Idk you, too. I sighted and just left.

— CYRUS' POV—

"Kuya, sorry sa inakto ng kapatid ko. Hindi ko rin alam kung bakit ganyan yan. May ubo ata sa utak." I apologized to Kuya Echo.

"Ano kaba Cyrus, sanay na ako dyan kay Cyra. Simula maliit kayo ganyan na ang akto nyan." and then he laughed. We both did.

"Nasaan na nga pala sila Gwen, Ash at Trent?" Tanong ko. As usual, kami nanaman ni Cyra ang nauna.

"Tinawag ko narin sila Cyrus, baka pababa na 'yung mga yun. Oh, maiwan muna kita. Tatawagin ko lang si Sir Gabriel. Pumunta kana ng headquarters."

Ilang sandali pa, dumating na si Gwen at Trent. At, oo. Silang dalawa nanaman. Lagot ka nanaman nito kay Sir Gabriel, Aster.

"Hi Kuya Cyrus! Nasan si Ate Cyra?" Gwen asked.

"Nasa labas. Nainitan kanina."

"Huh? Hindi ba 'yun normal? Diba kayo yung may hawak ng fire elements?" Nagtatakang tanong ni Gwen.

Buti pa yung mas mabata saamin, nakakaintindi! Minsan gusto ko nalang makipagpalit ng kapatid e.

Pinatawag ko na si Cyra sa labas dahil nag aamok nanaman. Hay nako.

— CYRA'S POV—

While admiring the flowers on the garden, a guard told me that I need to go to the headquarters now.

To my surprise, (and somehow expected na) wala nanaman si Aster.

"Ate Cyra!" Gwen run towards me. By the way, she's 5 years younger than us.

"Hi Gwen! Where's your Kuya?" I asked. Irritated. Lagi nalang ganto si Aster. Always the troublemaker.

"I don't know, when I knocked into his room he told me to go down na and don't wait for him." She innocently said.

"But you know Ate.. I heard someone on his room. Naririnig ko sila nag uusap, and babae yung boses!" She whispered, while giggling.

Ang cute cute talaga ni Gwendolyn! Kahit di namin aminin, si Gwen lang ang kayang magpakalma saamin pag nag away away kami.

On the other side, is Cyrus and Trent. Trent has the element of water. His parents are Tita Cascadia and Tito Rio. They were laughing so hard about something. Ugh. Why am I surrounded with ogre-and-laughs-so-loud-type of boys?

"Ehem." A big voice of a man coughed to get our attention. That's Sir Gabriel. He's the one why we are still alive after our parents left. He's also the father of Gwen.

"Kulang nanaman?" He asked. Pero mukhang hindi tanong, eh. Mukhang pati siya sanay na kay Aster. Pinatawag uli niya si Ash sa kanyang assistant.

"Let's wait for him to go down and then we'll start." Sir Gabriel stated.

Naabot mo na ang dulo ng mga na-publish na parte.

⏰ Huling update: May 08, 2020 ⏰

Idagdag ang kuwentong ito sa iyong Library para ma-notify tungkol sa mga bagong parte!

PRIMESTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon