1

10 0 0
                                    

Reven se indrepta sfioasa spre usa clasei, era prima zi in scoala noua si deja intarziase destul de mult.

Batu sfioasa la usa si atepta plina de emotii pe holul bine luminat de ferestrele imense
De partea opusa a usii se auzi un vag "Intra" iar fara sa mai astepte, intra in clasa

-Ma scuzati ca am intarziat, pot lua loc in banca?
-Da, dar te rog sa nu mai intarzii. Tu esti eleva noua?

-Da, sunt Reven

-Speram sa te integrezi, Reven

Fata ramasese blocata, usor isi ridica capul si dadu de un barbat care o privea zambind.

Fata instant s a inrosit in obraji si rapid a plecat spre locul ei.

Reven p.o.v

Cand il vad, obrajii mei se fac rosii iar buzele mi se strang. Cred ca pupilele mele erau dilatate si inima imi bubuia puternic.

Clopotelul se aude foarte rapid iar eu abea atunci imi dau seama ca am pierdut toata ora.

Toti colegii pleaca din clasa iar eu raman ultima. simt cum barbatul de la catedra ma priveste si eu rosesc iar.

Cand ies din clasa, o fata ma prinde de brat.

-buna, tu trebuie sa fi Reven

-Da, buna!. Tu cine esti?

-Alice. Incantata de cunostinta.

-Asemenea. Omul de mai devreme era un suplinitor? Ar fi imposibil sa avem profesori asa tieri

-Oh, este profesor de istorie, asa-i ca e frumos?

-Da, adica nu, adica da dar nu in acel fel pentru ca..
-Stiu, e professor. Doar admiram de la distanta. Cu toate ca Siera sustine ca a avut o relatie cu el, am auzit o barfind cu minionele ei.

-Dar..e totusi professor, daca se afla?

-Stai calma, nu cred nici o iota din ce a spus

Dupa ce termin de barfit cu noua mea amica, merg la dulap pentru a imi lua cartile pentru ora de mate

Urc scarile pana la etajul doi pentru ora de matematica pe care o am cu o batranica draguta

**
Dupa terminarea orelor ma grabesc ss ies din clasa pentru a ajunge cat mai repede acasa. Plec peste weekend la munte cu familia.
Deschid usa rapid si aud o pocnitura.
Ma uit dupa usa si il vad pe director pe jos.

-Detentie. Striga el la mine

-Dar nu am vrut, de unde era sa stiu ca o sa lovesc pe cineva?

-Domnidoara, arat eu ca cineva caruia ii pasa?

-Dar..

-Nici un dar, viata e nedreapta.

Fara sa mai spuna ceva, trece pe langa mine iar eu raman muta.
Ma indrept lent spre clasa de detentie indrumata de Alice printr un mesaj. Ajng pe holul putin mai intunecat si cand dau sa intru vad ca salaa e inchisa.  Ii scriu un mesaj detaliat mamei despre faptul ca nu voi ajunge la timp iar dupa ma asez pe jos si ma rezem cu capul de perete asteptand.
Nervii ma cuprind si imi strang ochii gandindu ma ca s a zis cu muntele pentru mine.
Cand deschid ochii in ma sperii. In fata mea sta profesorul de istorie asezat pe vine si uitandu se la mine.

-Buna ziua spune el ridicandu se brusc. Sper ca nu te am speriat.

-Nu..Buna ziua!

Deschide usa si ma lasa pe mine sa intru prima.
Imi las ghiozdanul pe jos si  apoi ma sez pe scaun si cu capul pe banca. Aud miscare in jurul meu si cand ma uit printre maini il vad cum imi ridica ghiozdanul de jos si il aseza pe o banca. Apoi deschide geamul si se aseza la catedra.
Isi deschide laptop ul si tasteaza ceva.

Ma simt rau pentru ca si el e obligat sa stea cu mine.

-Domnule profesor?

El se uita intrebator la mine.

-Imi cer scuze pentru ca sunteti obligat sa stati aici cu mine.

-Asta imi e datoria.
Spune el iar eu las capul pe banca iar.

Ma simt privita dar nu rigic capul pana nu aud cum imi suna alarma telefonului semn ca ora a trecut.

Fericita ma ridic si cand sa imi iau ghiozdanul il aud cum tuseste.

-Directorul mi a spus ca vom sta doua ore.

-Ce? Nu, dar..spun eu simtind cum lacrimile imi inunda ochii

-Totusi, sunt curios ce ai facut.

-L-am lovit cu usa din greseala, nu aveam de unde sa stiu ca sta in drepul usii. Spun cu vocea putin sugtumata.

-Pot da un telefon?
-sigur, dar nu iesi din clasa.

Il apelez pe tata si dupa cateva tonuri raspunde.

-Tata, mai sunteti acasa? Eu mai trebuie sa stau o ora. Spune mi te rog ca nu plecati la munte fara mine

-Regret draga, dar noi deja am plecat.
Mama ti a trimis acum o ora mesaj dar presupun ca nu l ai vazut.

-deci raman singura?
-Imi pare rau, ti am lasat bani acasa in cazul in care ai nevoie de ceva. Te iubim, scumpo.

-Si eu, sa va distrati.

Inchid si bag telefonul in ghiozdan asezandu ma iar in banca.

-esti bine?
Ma intreaba profesorul
-Da.
Raspund eu sec si las capul iar pe banca frustrata si trista.

Cateva minute mai tarziu il aud pe profesor strangandu si lucturile. Ma uit la ceasul de pe perete si vad ca orele de detentie s au terminat. Imi iau ghiozdanul si il salut pee profesor in timp ce ies pe usa.

Ies din scoala si imi bag castile in urechi mergaand spre casa.
Cand deschid usa vad clar ca nu a fost o gluma si ca sunt total singura.

Ma schimb si merg in camera pentru a-mi  face temele.
Dupa cateva momente decid sa intru pe instagram asa ca fara sa gandesc de doua ori tastez numele profesorului.

Cateva profiluri printre care si al lui isi fac aparitia, are cateva poze si chiar nu se sfieste sa arate cat de elegant poate fi.

Mai "salivez" putin la pozele lui iar dupa inchid laptopul.
Totusi am ramas cu gandul la el..
***
Alarma suna fara incetare si constat ca e deja luni.
Weekend-ul a trecut relativ rapid.

Imi aleg hainele cu care sa ma imbrac si pornesc spre dus.
Dupa ce ies, ma spal pe dinti si apoi ma imbrac.
Imi iau ghiozdanul si pornesc spre iesire.
Incui usa si imi bag castile in urechi asteptand sa se faca verde la semafor.

Cand se face verde pornesc la pas rapid pentru a nu intarzia zi astazi.

In 15 minute ajung in fata scolii si odata cu mine si noul profesor.

-Buna dimineata!
Imi spune el putin incruntat
-Buna dimineata!
Ii raspund rapid.

Zambind intru un scoala pentru a ajunge la dulapul meu.
Imi iau cartile de istorie si pornesc usor spre clasa.




  

Profesor XUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum