Part 1:Diabaikan

17 2 0
                                    

Hannah berjalan pantas ke arah bagunan tempat kerjanya.Sebuah bagunan yang paling tinggi di kawasan itu.Hari ini adalah hari pertamanya di sini sebagai penulis skrip . Bersusah payah dia belajar dan berkerja di tempat yang paling popular dikalangan masyarat. Kebanyakan artis2 pop ada di sini.Hannah melangkah ke kaunter di sisi bagunan.
"Err...Saya pekerja baru kat sini."Hannah menghulurkan sekeping sampul surat.Perkerja itu menilik satu persatu maklumat.
"Cik Hannah pejabat awak di tingkat 10 bilik di sebelah kanan.Awak boleh tanya perkerja kat situ meja kerja awak."katanya lalu menghulurkan sampul itu kembali.
Hannah bergegas ke tempat yang dikatakan olehnya.Tiba-tiba Hannah seperti terlanggar seseorang.Hannah mengusap dahi yang kesakitan.'aku langgar apa ye.Keras betul'rengek nya sendiri.
"Hoi tak ade mata ke.Sesuka hati je langgar aku.Habis kotor baju aku."kata wanita itu sambil membuat muka jijik.Hannah mengangkat kepalanya kerana dia seperti kenal suara itu.Alangkah terkejutnya rupanya org itu adalah Shimy orang yang paling dibenci Hannah.Kerana dia lah Hannah diejek Gadis Sial di sekolah.
Shimy yang agak terkejut itu tersenyum sinis.
"Apa kau buat kat sini hah sial.Kau nak suruh org kat sini mati ke kerana sial kau ah."Hannah menjengkelkan matanya.Perasaan dia sekarang tidak dapat dibayangkan.Apa salah dia menyebabkan dia ni suka sangat ejeknya.
"Apa jeling2.Aku tahu aku cantik tak payah lah buat macam tu."Kata nya sambil memalingkan muka.Terasa jijik dipandang org sial sepertinya.
'Kau ingat aku nak tengok sangat ke muka kau.Aku rasa macam nak celup kat air asid je kat muk kau'katanya hanya terucap di hati Hannah.Hannah melangkah pergi menjauhkan diri dari Shimy.Shimy hanya memandang sekilas lalu dia meneruskan apa yang tergenjela sebentar tadi.Shimy tersenyum."Nampanya setiap hari aku akan berseronok."
Hannah berjalan memasuki ruangan perjabatnya.Kawasan itu agk sunyi kerana mereka semua fokus memikirkan idea untuk skrip mereka.Hannah menegur seseorang di sebelahnya.
"Mana meja kosng ya.Saya pekerja baru kat sini."kata Hannah mesra . Wanita itu memandang sekilas."Kat sana".katanya dingin.'Sombong betul'desis Hannah lalu menuju ke mejanya .

PUKUL 12 TENGAH HARI

Hannah memandang pada jamny a.
"Ah..dah tiba waktu makan lah."Hannah bangkit lalu menuju ke kafe di aras bawah.Keadan di lif sesak sedikit.Jadi Hannah terpaksa menuruni tangga sahaja .Mujurlah pejabatnya hanya di tingkat sepuluh .Kalau tidak jenuh dia mahu menuruni tangga .
Hannah membeli sedikit sahaja makanan dia perlu berjimat sebelum hari gajinya.Hannah memundar-mandir di kawasan kafe.Tiada satu meja pun kosong.Hannah berjalan kearah meja yang hanya 3 org sahaja .Ketika dia ingin melabuhkan badanya ke kerusi mereka menegur .
"Eh apasal kau duduk kat sini hah.Dasar sial "kata salah satu daripada mereka.Hannah terkesima dengan kata kata nya.Macam mana dia boleh tahu.Hannah bangun kembali. Mereka ketawa terbahak bahak.kepada Hannah.Hannah hampir mengalirkan air matanya.Dia tidak sangka ada seseorang meyebarkan tentang ini.Sudah bertahun dia tidak di ejek sebegini.Mesti ada seseorang yang mengatakan perkara ini.

Tuah seorang gadis,🌸🌹🌺Where stories live. Discover now