Part 4:Jalan2

2 0 0
                                    

Hannah menuju kearah pejabat pengarah untuk menghantar hasil kerjanya.Hannah berasa teruja supaya ceritanya diterima.Sebenarnya cerita ini telah lama merekanya.Sebelum dia menamatkan pelajaranya di universiti dia telah mereka sebuah cerita dan bercita cita untuk menjadikan sebuah drama.
Hannah mengetuk pintu.Dia memasuki dengan sopan.
"Selamat tengah hari tuan pengarah."kata Hannah lalu membongkok kan badanya.
"Ya,selamat tengah hari.Kamu ni pekerja baru kan.Tak pernah nampak pun."tanyanya yang bernama Jazz.
"Ya,tuan.Saya pekerja baru.Semalam saya masuk."
"Oh,jadi apa tujuan kamu ke sini."tanya Tuan Jazz.
"Sebenarnya saya ingin menghantar sebuah cerita"kata Hannah sambil menghulurkan sebuah fail.
"Eh tapi kamu baru sahaja bekerja di sini."Tanyanya hairan.Cepat betul dia menyiapkanya.
"Betul tu tapi saya dah lama buat cerita ni sebelum saya bekerja di sini.Harap tuan terima"
"Wah,bagusnya.Memang pekerja yang bagus"kata Jazz sambil membelek fail tersebut.
Setelah seketika Jazz tersenyum.
"Cerita ni bagus.Saya rasa saya nak uruskan cerita ni boleh"Jazz tersenyum puas.Hannah mengangguk.
"Sambunglah skrip nya nanti saya panggil awak."
"Terima kasih tuan."Hannah mengundurkan dirinya.Hannah tersenyum keriagan .'yes,akhirnya dapat juga cerita ini dramakan'Hannah beredar ke mejanya.

Habis waktu kerja...

"Yey,cuti."Hannah keluar dari pejabat dengan gembira.Baru sebentar tadi dia diberi cuti untuk mencipta ceritanya.Cerita tentang misteri jadi dia perlu mencari maklumat tentang sesuatu.
Hannah berjaln kearah kedai runcit untuk membelikan sedikit makanan.Hannab baru teringat tentang lelaki sesat di rumahnya.Dia agak tak percaya tentang dia adalah Niko.'Rasanya dia buat apa ehh..tadi aku kunci macam tu je tadi'.Hannah berlari anak ke rumah setelah sudah membeli.
Hannah membuka pintu rumahnya dan melihat Niko terbaring lemah.Hannah dengan cemas mendapatkanya.
"Ehh,awak tak apa2"Hannah menepuk nepuk bahunya.
"Errrr...saya..saya dahh.."Hannah cemas apa yng berlaku.
"Kenapa apa yang terjadi pada awak."
"Saya...saya laparlah.Apasal cik Hannah balik lambat sangat.Kebulur saya tau"kata Niko sambil mengusap usap perutnya yang berbunyi.Hannah berasa bersalah.Dia lupa pagi tadi hanya ada nasi goreng je.
"Maaf ya.Nah ni ada roti makanlah."Hannah menghulurkan roti yang dibeli takdi.
"Tak adil.Cik Hannah cuma beri roti je selepas berjam jam tinggalkan saya"Niko membuat muka.
"Oh kalau macam tuu mari ikut saya pergi makan."Kata Hannah.Betul juga katanya.Dua hanya diberi roti je selepas Niko terbulur seharian.
"Tapii....saya tak mandi lagi.Saya tiada baju nak pakai."
"Hmm..oh sya ada baju yang awak boleh pakai untuk hari ini.Esok saya belikan tang baru"kata Hannah.
"Awak mandi dulu"
"Baik!"
'Uhh pelik.Dia ni kucing suka mandi ke.'bisik Hannah dalam hati.

Tuah seorang gadis,🌸🌹🌺Where stories live. Discover now