Part 5: Janjinya..

2 0 0
                                    

"Nah ni bajunya....."Hannah tergamam.Niko yang hanya membaluti tuala  keluar dari bilik mandi.Niko tersenyum lalu mengambil baju di tangan Hannah.
   "Wahh....kacaknyaa...."kata Hannah sambil memandang Niko memasuki semula ke bilik air.
    "Ahh kenapa ni."kata Hannah sambil menampar nampar mukanya.
    "Angap je dia tuu Niko."

  Setelah usai Niko memakai baju dia mencari Hannah.Niko memasuki biliknya.
   "Cik Hannah awak di mana.Saya dah siap."Kata Niko sambil mencari cari.Niko berhenti di sebuah meja.Terlihat sekeping gambar.Cik Hannah dan seorang lelaki .Mereka tersenyum.
   "Niko dah siap ke."jerit Hannah yang berada di luar rumah .
   "Dah ."kata Niko lalu menuju ke luar.
    "Kenapa lambat."
    "Saya ingat Cik Hannah ada di rumah lagi takdi."kata Niko.
  "Awak nak makan apa?"tanya Hannah.Dia terpaksa gadaikan duitnya untuk tebus dosanya tadi.
  "Hmm..saya tak tahu makanan di sini.Selamani saya hanya makan apa yang saya nampak."
  "Kalau macam tu kita makn daging bakarlah.Teringin nak makan."kata Hannah.Dah lama dia tak makn daging sejak dia belajar kerana dia perlu menyimpan duit.
  Mereka ke kedai di hujung deretan kedai.Sepanjang mereka berjalan,mata2 memandag mereka.Mereka membisikkan sesuatu.Hannah berfikir mereka mungkin tahu yg dia ni ada sial.Mungkin dia sedang diejek.
  "Mak cik beri saya satu set daging bakr dan  dua air soda."jerit Hannah.Mak cik kedai itu menganguk.
    "Wah kacak betul lelaki tuu.Dia tu mesti artis kan."bisik seorang wanita tapi masih didegari Hannah.
   "Aku tak pernah nampak dia pun di tv.Tapi sape perempuan tu.Girlfriend dia kee."bisik kawan di sbelahnya.
  "Aku tak rasa macam tuu.Dia nampak macam seorang penggoda je"Hannah tersentak mendengarnya.Sudah cukup dia dikata sial dan sekarang dikata penggoda.Dia tak murahan macam tuu .Kalau dia hendak mendapatkan teman lelaki dia takkan sesekali buat macam tu.Hannah bangkit.Dia tak dapat tahan dengan ejekan begitu.
  "Cik Hannah kenapa ni."Tanya Niko hairan .Daging dipesanya baru tiba.
   "Awak makanlah dulu saya nak keluar jap."kata Hannah lalu beredar.Hannah berdiri di depan kedai itu.Hannah mula menangis.Dia tak dapat tahan lagi.
   "Cik Hannah...kenapa ni."tanya lalu mendekatinya.
   "Ahh...takde apa apa kenapa awak tak makan lagi.? ."kata Hannah lalu mengusap mukanya.
  "Saya risau.Jadi saya tak lapar."
  "Tipu lah awak tak lapar, dari tadi lagikan awak tak makan."
   "Cik Hannah ada masalah.Kalau ada beritahu lah.Mungkin ini kerana  gadis2 takdi kan?"tanya Niko.Sebenarnya dia pun mendengar kata2 gadis  tadi.Hannah membisu.Dia hanya menundukkan kepalanya.
Tiba2 Niko mendekati lalu memeluk Hannah.
  "Cik Hannah jangan fikirkan kata2 mereka.Cik Hannah bukan pengoda tapi seorang penyelamat."kata Niko lalu tersenyum.
  "Tapi sya ni sial.Hidup saya tak pernah ada kebahagian.Saya ni terlalu bernasib malang"kata Hannah lalu menangis.
  "Tak mungkin.Cik Hannah adalah seorang wanita yg bertuah.Kalau salah macam mana saya masih hidup dan tiba2 saya berubah menjadi manusia.Mungkin saya ditakdirkan untuk melindungi Cik Hannah.Bagi saya Cik Hannah adalah wanita paling bertuah."kata Niko lalu memandang Hannah dengan lembut.Hannah memeluk erat.Ini kali pertama dia dikatakan begitu.Dia rasa bahagia sangat.
  "Jom sambung makan"ajak Niko  lalu memasuki ke dalam.

Tuah seorang gadis,🌸🌹🌺Where stories live. Discover now