++ strong language ahead. jangan kata akak tak payung huengg. ('°̥̥̥̥̥̥̥̥ω°̥̥̥̥̥̥̥̥`)
〰
" yun.. sabarlah " yoongi dan namjoon menepuk perlahan bahu lelaki tinggi itu. yunho hanya mampu tercegat perlahan di hadapan kubur yang baru sahaja ditimbus tanahnya.
〖 CHOI YENA 〗
29 September 1999
-
29 September 2020air matanya mula membanjiri sudut mata yunho. sakit hati? semestinya. kehilangan orang yang disayangi? tolong jangan dipersoalkan. terlalu sakit untuk diucapkan dengan kata - kata.
" d-dia baru nak masuk 21.. too bad dia pergi masa hari jadi dia. and who the hell yang jahat sangat bunuh yena?! " yunho terduduk sebelum menepuk perlahan tanih tanih di situ.
i swear i'll find them.
" yun- bangunlah. jangan macam ni. " hyunjin merendahkan badannya sebelum menggosok perlahan belakang yunho. hwanwoong memandang kawan kawannya yang lain.
" mungkin kita kena biarkan yun terima perlahan lahan .. "
〰
3 months later ;
" dia still teringat yena? " yeosang memandang leeknow yang baru menuruni tangga. leeknow mengangguk perlahan membuatkan mereka semua mengeluh perlahan.
" haih. kita tunggu yun- " ayat taehyung terpotong disitu.
" no, aku takkan tunggu lagi. " jungwoo menghembuskan nafas berat sebelum mengangkat mukanya. taehyung yang baru nak membuka mulut, terus menutup mulutnya kembali.
" kalau korang nak biarkan kawan kita terus macam tu, sorry aku tak nak terlibat haha. " jungwoo bangun lalu mula mendaki anak tangga. yang lain? tersenyap.
" ... "
" aku rasa apa yang woo kata tu betul. tak boleh biarkan yun asyik bersedih macam tu " yoongi menggelengkan kepalanya perlahan, tanda tak setuju kalau mereka semua terus berdiam diri dengan keadaan kawan mereka.
" tak, masalahnya yun nak dengar ke cakap kita? kau tau kan yun sayang yena macam mana? " hwanwoong memeluk tubuh dan mengeluh kasar.
serabut.
" and now what should we do? "
" kita- "
KELUARLAH SETAN !
masing - masing terkulat - kulat selepas terdengar suara makian yunho.
" ...damn, apa jadi ngan dorang- " yeosang terlebih dahulu menaiki tangga sebelum diikuti oleh taehyung dan yang lainnya.
.
.
." yo what hap- WOI SABAR! WOO! YUN! " taehyung cuba menghalang jungwoo, namun lelaki itu nampaknya terlalu marah untuk dihalang. namjoon menahannya dari belakang, mana kala hyunjin dan lee know memegang erat lengan yunho.
dua dua galah mengalahkan pokok, apa kau expect? sorang je yang tahan?
" kau bagitau mamat ni, stop membebel kat aku pasal yena! "
YOU ARE READING
❨ utopia. ❩
Mystery / Thriller❛ close the door now, when i'm with you i'm in utopia. ❜ - a multifandom fanfiction, based on a groupchat roleplay. ❯ warning ! 「 strong language, self harm, psycho, blood, betraying content. 」