Herkese merhabalar bendeniz ''Karakalem''.Ama karakalem deyip geçmeyin, Ne marifetlerim var bir bilseniz.
Sadece yazmam cizerimde,neler yazıldı da üstünü cizmedim.beğenmesem üzerini karalar,cizerim. Beni kizdirirlarsa,kirarlarsa bu kez altını cizdiklerimin ustunu cizerim.ne yapayim uzmesinler beni. Bende cok merakli degilim dostumu,arkadasimi,sevdigimi kaybetmeye onlarin uzerini cizmeye .aramizda kalsin benim bir tane sevdigim var,ama sormayin gitsin.kendini begenmis, burnu havada,görende obamanin imza kalemi zannedecek .iyiki bir imza atmayı öğrenmiş her kesin imzasını taklit edebiliyormus güya. O imza atarsa banane , bende üzerini cizerim
, hih çok bilmiş seni. Adı lazım değil "mavi"kendilerinin lakabı .herhalde simarikligi mavi olmasından geliyor .anlamadım gitti.sürekli görmezden gelmeler,simarmalar cabasi.sürekli gözü başkasında .halbuki onu seven yanında ,ne goruyor ne farkima variyor .bazen şu soru çok aklıma takılıyor .acaba bunun gözleri hipermetrop mu? Çünkü bunun baska açıklaması olamaz.
Tabi o böyle yaptıkça ben üzülüyor, rengim soluyordu.ama ondan da uzaklaşıyordum be adaşım.Düşünüyor ki ben herkesin kalbine imzamı atabilirim,herkesin beğendiği birisi olabilirim.Hı hı tabi zaten inekler de uçuyor.Işte dedim ya adaşım kendini beğenmiş şımarık birisi.Dünyanın kendi etrafında döndüğünü zannediyor herhalde.ama gün geçtikçe fark ediyorum ki,aslında onu bu kadar önemli kılan benim sevgimmiş. Ne kadar da güzel söylemiş şair."sendeki güzellik beş para etmez bendeki bu sevda olmasa."her hikayenin sonu güzel bitecek diye birşey yok.Ne yapalım bizim kaderimizdede bu varmış, sevdiğimizi başkalarıyla görecekmişiz.Haa bu arada adaşım, Mavi farkima varmış. Beni soruyormuş herkese.ama bilemiyorlar ki rengim dolduğu için çöpe atılıp,ölüme terk edildigimi. Farkima varmak için geç kaldı be adaşım. Gücüm tükeniyor yazamıyorum artık. Beni soran olursa,karakalem o eski karakalem değil artık. Çok değişti de adaşım çok değişti...!
Karakalem farkına vardı herşeyin. Artık ona değer verenlerin yanında. Tek renkle değil tüm renklerle güzeldi hayat...Artık onun için Mavi sıradan bir renkti. Düşünceleri değil yaşadığı şehirde değişmişti.Artık hayatında yeni bir sayfa açmıştı. Çok ünlü bir yazarın en sevdiği kalemiydi. Onunla çok güzel hikayeler yazıyor, ünlü yazarlarla tanışma şansını yakaliyordu. Artık kocaman bir dünyası vardı. Evet biraz eskiye dönelim ve karakalem'in nasıl kurtulduğunu hep beraber öğrenelim; Karakalem çöpe terk edilmişti,sevdiği onu yarı yolda bırakmış ve onun farkına varmak için çok geç kalmıştı. Karakalem'i çöpte bir çocuk görmüş ve onu çok beğenmişti. Onu en sevdiği kalemlerinin arasına koydu. Sonra onu güzelce temizleyip ve süsleyip babasına hediye etmeyi planlıyordu. Çünkü babasının yeni yazdığı kitaba uğur getirmesini ümit ediyordu. Ve kitabı bu kalemle yazmasını istedi babasından. Ve babası onu kıramadı,kitabını karakalemle tamamladı.ümit ettiği gibide oldu. Babası yeni yazdığı kitabıyla tanınmıştı.Artık yazarın en sevdiği kalemi olmuştu ve karakalemin ona uğur getirdiğine inanıp hiç yanından ayırmıyordu.
Yazar kitabını bitirmiş,yeni yazacağı kitabı düşünüyordu. Birden aklına ona uğur getiren kalemi geldi ve yeni kitabının adı belli olmuştu bile. Kitabının adı 'Karakalemin Mavisi' olacaktı.Karakalem'i güzel günler bekliyordu;çünkü yazar onun himayesini yazıyordu. Belki bu hikayeyi herkese ulaştırabilirse, hiçbirşeyin kendilerinden daha değerli olmadığını anlatabilirdi. Asıl önemli olan herkesi ne mutlu ediyorsa onu yapmasıydı. Bazen istedigimiz herşey olmaz,ona ulaşmak için sabretmek ve bazı zorluklardan geçmek gerekir.gülü güzel yapan dikenleridir. Hayatı anlamlı kılan ise yaşadığımız zorluklardır;çünkü birşeylerin farkına varmamızı ve değerini anlamamızı sağlar.Karakalem için de öyle oldu,ilk önce görmezden gelindi,bir kenara bırakılıp yıprandı ve sonra farkına vardılar ama geç oldu. Çünkü karakalem artık ona değer verenlerin yanında ve artık o eski karakalem değıl...
Mavi mi!hiç sormayın onu, çünkü bende bilmiyorum nerede,nasıl,ne yapıyor...Allah bilir hala burnu havada şımarık olablir yada her yerde beni arıyor olabilir:bunlar ihtimaller tabi.
Ama hiç dikkatimi çekmiyor artık Mavi,ne yaptığı yada nerede olduğu umrumda değıl. Boya kalemleri konuşurken duydum mavi adında bir kalem rengini kaybetmiş iyicede solmuş. Degeride kalmamış ben öyle duydum bilmem artık ne kadar doğru...belkide sonu benim gibi çöpe atılmak olur kimbilir...ama benim gibi şanslı olmayabilir...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KARAKALEM'IN MAVISI
ChickLitBazen yürüdüğün yol doğru gibi gelir, ama yanlış yoldasındır....