Nora pov
'SELAMAT DATANG KE SMK BANDAR BARU SINTOK'
• • • • • •
Jelas terpapar papan tanda sekolah baru aku itu.Sebaik sahaja masuk kedalam perkarangan sekolah itu aku dan papaku terus ke pejabat untuk sesi pendaftaran.Aku ditempatkan di dalam kelas 3 Alamanda.Sebaik sahaja aku mengetuk pintu tersebut.Guru yang sedang mengajar itu menyuruh aku masuk ke dalam dan memperkenalkan diri."Hai nama saya Nora Zulaikha binti Iman Hafizi.Boleh panggil saya Nora.Saya harap kalian sudi berkawan dengan saya."
Krik krik.Suasana kelas itu sepi.Kelihatan ramai pelajar yang mengantuk dan bosan.
'Alahai membazir air liur aku je hanat tol' bisik hatiku. Nak cakap kuat kuat takut cikgu kat sebelah ni dengar pulak.
"Ok Nora boleh duduk kat tepi Alia.Alia tolong angkat tangan supaya-" belum sempat cikgu habiskan ayatnya Alia terus mengangkat tangannya dengan mukanya yang ceria yakmat tu.Gelojoh tul.
• • • • • • •
Kringgggg
Loceng waktu rehat berbunyi.Em nampaknya aku kene rehat sensorang la takde sape nak kawan ni.Classmate aku semua sombong gila bhai.
'Erm kat mane kantin ea bab-'
"Aduhhhhh"
Aku terlanggar seseorang.Dahla lelaki. Malu siak.Tapi aku tak puas hati la dia langgar aku pastu terus bla camtu je. Tak mintak maaf pun! Tunggu kau.
"Woi" aku jerit kat lelaki tu. Em macam classmate aku. Arhhh biar la.
Lelaki tu toleh ke aku."kau pahal? Aku ada nama la. Nak panggil woi woi pahal?!"
Bapak ah hensem siot mamat ni time muka dia bengang cemtu. Tapi aku tetap marah.
"Eh kesah ape aku.Kau tu yang tak reti nak mintak maaf lepas langgar aku dasarr luuuu"
"Ei perempuan ni aku sodok kang.Eh kau tak kenal ke siapa aku?!Dah la baru masuk sekolah ni.Pastu masuk masuk je buat hal"
Em nak cakap suara dia kuat takde la kuat sangat. Tapi aku pelik. Aku tengok ramai yang memandang aku sambil berbisik bisik dengan rakannya.Dasar syaitan.
"Ergh ya. Buat ape aku nak kenal kau?!" Entah macamane ayat tu tiba tiba keluar dari mulut aku.
"Ahhhh perempuan ni.Kacau siak. Bla la" kata lelaki tu lalu terus tinggalkan aku macamtu je.
"Woi aku tak habis lagi la" sial la mamat ni.
Tiba tiba....
Zup badan aku ditarik kasar oleh seseorang.
Oh Alia rupanya.
"Weh asal do kau tengking dia tadi?"
Tanya Alia dengar wajah yang cemas."Eh mamat tu yang langgar aku dulu. Dah la taknak mintak maaf.Sombong!"em menyampah pulak aku bila teringat perangai mamat tu. Muka je hensem tapi sombong.
"Wehhhhh srs aaa kau tak kenal dia?"
Tanya Alia lagi sambil cubit pipi aku. Sakit bhai."Mane la aku kenal. Anak bangla mane tah"
"Weh dia tu instafemes wehhh."jawab Alia dengan teruja nya.
"Kesah ape aku dah la sombong nak matiey."Padahal aku dah terkejut gila weh . Patutla ramai tengok aku tadi.hm.
"Alahai kau ni apela"■
YOU ARE READING
musuhku instafamous
Teen Fictionem sape je yang suka orang sombong. Tapi orang sombong yang aku jumpa kali ni buat aku terkejut.Kenapa? Entah.ahahahahhaahhaa baca la baru tau ehe watak-watak akan sentiasa dikemaskini dari masa ke semasa... plis vote or comment yaaa makaseh😄 maaf...