ᴇʟ ᴍᴜɴᴅᴏ ᴇꜱᴛᴀʙᴀ ᴄᴀᴍʙɪᴀɴᴅᴏ ᴘᴀʀᴀ ᴍᴇᴊᴏʀ. ʟᴏꜱ ᴇxᴛʀᴀᴛᴇʀʀᴇꜱᴛʀᴇꜱ, ʟᴀꜱ ᴄʀɪᴀᴛᴜʀᴀꜱ ʏ ʟᴏꜱ ʜᴜᴍᴀɴᴏꜱ ᴇꜱᴛᴀʙᴀɴ ᴀᴘʀᴇɴᴅɪᴇɴᴅᴏ ᴀ ᴄᴏᴏᴘᴇʀᴀʀ ʏ ᴄᴏɴᴠɪᴠɪʀ. ɴᴏ ꜰᴜᴇ ᴜɴᴀ ꜱᴏʀᴘʀᴇꜱᴀ ᴠᴇʀ ᴇxᴛʀᴀᴛᴇʀʀᴇꜱᴛʀᴇꜱ ᴄᴀᴍɪɴᴀɴᴅᴏ ᴘᴏʀ ʟᴀ ᴄᴀʟʟᴇ ᴏ ᴄᴏᴍɪᴇɴᴅᴏ ᴄᴏᴍɪᴅᴀ ʜᴜᴍᴀɴᴀ ᴇɴ ᴜɴ ᴄᴀꜰÉ ᴄᴏɴ ᴏᴛʀᴏꜱ ʜᴜᴍᴀɴᴏꜱ. ꜱᴀɴ ꜰʀᴀɴᴄɪꜱᴄᴏ ᴇʀᴀ ᴜɴ ʟᴜɢᴀʀ ɢʀᴀɴᴅᴇ ʏ ꜱɪᴇᴍᴘʀᴇ ᴅᴀʙᴀ ʟᴀ ʙɪᴇɴᴠᴇɴɪᴅᴀ ᴀ ɴᴜᴇᴠᴏꜱ ᴠɪꜱɪᴛᴀɴᴛᴇꜱ ʏ ʀᴇꜱɪᴅᴇɴᴛᴇꜱ. ᴇʟ ᴀʏᴜɴᴛᴀᴍɪᴇɴᴛᴏ ɪɴᴄʟᴜꜱᴏ ᴘᴀɢÓ ᴀ ᴄɪᴇʀᴛᴀꜱ ᴄʀɪᴀᴛᴜʀᴀꜱ ᴄᴏɴ ᴘᴏᴅᴇʀᴇꜱ ᴘᴀʀᴀ ꜱᴀʟᴠᴀʀ ᴀ ʟᴀ ᴄɪᴜᴅᴀᴅ ᴅᴇ ᴠɪʟʟᴀɴᴏꜱ ʏ ᴏᴛʀᴏꜱ ʜᴜᴍᴀɴᴏꜱ ᴍᴀʟ ᴇᴅᴜᴄᴀᴅᴏꜱ. ꜱɪ ʟᴏꜱ ᴠᴇɴɢᴀᴅᴏʀᴇꜱ ᴇꜱᴛᴀʙᴀɴ ꜱᴀʟᴠᴀɴᴅᴏ ᴀ ɴᴜᴇᴠᴀ ʏᴏʀᴋ, ᴛᴇɴÍᴀ Qᴜᴇ ʜᴀʙᴇʀ ɢᴇɴᴛᴇ ᴇɴ ᴏᴛʀᴀꜱ ᴄɪᴜᴅᴀᴅᴇꜱ.
ᴇʟ ꜰᴀᴍᴏꜱᴏ ꜱᴜᴘᴇʀʜÉʀᴏᴇ ᴅᴇ ꜱᴀɴ ꜰʀᴀɴᴄɪꜱᴄᴏ, ᴇɴ ʀᴇᴀʟɪᴅᴀᴅ, ᴇʀᴀ ᴍÁꜱ ᴀɴᴛɪʜÉʀᴏᴇ ᴅᴇꜱᴅᴇ Qᴜᴇ ᴛᴏᴍÓ ʟᴀ ʟᴇʏ ᴇɴ ꜱᴜꜱ ᴘʀᴏᴘɪᴀꜱ ᴍᴀɴᴏꜱ, ᴇʀᴀ ᴠᴇɴᴏᴍ, ᴜɴ ꜱɪᴍʙɪᴏɴᴛᴇ ɴᴇɢʀᴏ ᴅᴇ ᴀꜱᴘᴇᴄᴛᴏ ᴀʟɪᴇɴÍɢᴇɴᴀ. ᴇʟ ᴀɴꜰɪᴛʀɪÓɴ ᴅᴇ ᴠᴇɴᴏᴍ ɴᴏ QᴜᴇʀÍᴀ ꜱᴇʀ ᴄᴏɴᴏᴄɪᴅᴏ ᴇɴ ᴘÚʙʟɪᴄᴏ, ᴘᴏʀ ʟᴏ Qᴜᴇ ʟᴏ ᴄᴏɴᴠɪʀᴛɪÓ ᴇɴ ᴜɴ ꜰᴀᴠᴏʀɪᴛᴏ ᴇɴᴛʀᴇ ʟᴏꜱ ᴘᴇʀɪᴏᴅɪꜱᴛᴀꜱ ʏ ʟᴏꜱ ᴘᴀᴘᴀʀᴀᴢᴢɪ. ᴘᴏʀ ꜱᴜᴘᴜᴇꜱᴛᴏ, ꜱᴏʟᴏ ᴜɴᴀ ᴘᴇʀꜱᴏɴᴀ ꜱᴀʙÍᴀ QᴜɪÉɴ ᴇʀᴀ ʀᴇᴀʟᴍᴇɴᴛᴇ ᴇʟ ᴀɴꜰɪᴛʀɪÓɴ ᴅᴇ ᴠᴇɴᴏᴍ. ᴍᴀᴘʟᴇ ʙᴀʀᴋᴇʀ ᴇʀᴀ ᴜɴᴀ ᴘᴀɴᴀᴅᴇʀᴀ Qᴜᴇ ᴄᴀꜱᴜᴀʟᴍᴇɴᴛᴇ ᴇʀᴀ ᴠᴇᴄɪɴᴀ ᴅᴇ ᴇᴅᴅɪᴇ ʙʀᴏᴄᴋ.
ᴇʟ ᴏʟᴏʀ ᴀ ᴘᴀꜱᴛᴇʟᴇꜱ ᴀ ᴍᴇɴᴜᴅᴏ ᴇɴᴛʀᴀʙᴀ ᴇɴ ᴇʟ ᴀᴘᴀʀᴛᴀᴍᴇɴᴛᴏ ᴅᴇ ᴇᴅᴅɪᴇ, ʟᴏ Qᴜᴇ ᴀ ᴍᴇɴᴜᴅᴏ ʜᴀᴄÍᴀ Qᴜᴇ ᴠᴇɴᴏᴍ ꜱᴇ ʜɪᴄɪᴇʀᴀ ᴄᴀʀɢᴏ ᴅᴇ ᴇᴅᴅɪᴇ ʏ ᴇɴᴛʀᴀʀᴀ ᴇɴ ꜱᴜ ᴀᴘᴀʀᴛᴀᴍᴇɴᴛᴏ. ʟᴀ ᴘʀɪᴍᴇʀᴀ ᴠᴇᴢ ʜᴀʙÍᴀ ꜱɪᴅᴏ ᴜɴᴀ ᴇꜱᴄᴇɴᴀ ᴅᴇ ɢʀɪᴛᴏꜱ ʏ ᴠᴇɴᴏᴍ ᴄᴏᴍɪᴇɴᴅᴏ ᴛᴏᴅᴏꜱ ʟᴏꜱ ᴘᴀꜱᴛᴇʟᴇꜱ ᴄᴏɴ ꜱᴀʙᴏʀ ᴀ ᴄʜᴏᴄᴏʟᴀᴛᴇ ᴇɴ ʟᴀ ꜱᴀʟᴀ ᴅᴇ ʟᴀ ᴄᴏᴄɪɴᴀ. ᴜɴᴀ ᴠᴇᴢ Qᴜᴇ ᴇꜱᴛᴜᴠᴏ ꜱᴀᴛɪꜱꜰᴇᴄʜᴏ, ᴅᴇᴊÓ ᴀ ᴇᴅᴅɪᴇ ᴘᴀʀᴀ ᴅɪꜱᴄᴜʟᴘᴀʀꜱᴇ ꜱᴏʟᴏ.
ᴅᴇꜱᴅᴇ ᴇɴᴛᴏɴᴄᴇꜱ, ᴍᴀᴘʟᴇ ᴀᴘʀᴇɴᴅɪÓ ᴀ ᴅᴇᴊᴀʀ ʟᴀ ᴘᴜᴇʀᴛᴀ ʏ ʟᴀ ᴠᴇɴᴛᴀɴᴀ ꜱɪɴ ʟʟᴀᴠᴇ ᴍɪᴇɴᴛʀᴀꜱ ʜᴏʀɴᴇᴀʙᴀ. ᴇʀᴀ ᴅᴜᴇÑᴀ ᴅᴇ ꜱᴜ ᴘʀᴏᴘɪᴀ ᴘᴀɴᴀᴅᴇʀÍᴀ Qᴜᴇ ᴛᴇɴÍᴀ ꜱᴜ ᴘʀᴏᴘɪᴀ ᴄᴏᴄɪɴᴀ, ᴘᴇʀᴏ ʟᴇ ɢᴜꜱᴛᴀʙᴀ ʜᴏʀɴᴇᴀʀ ᴇɴ ᴄᴀꜱᴀ ᴅᴇʙɪᴅᴏ ᴀ ᴄɪᴇʀᴛᴏ ʜᴜÉꜱᴘᴇᴅ. ꜱᴜ ᴘᴀɴᴀᴅᴇʀÍᴀ ᴛᴇɴÍᴀ ᴍᴜᴄʜᴀ ᴘᴏᴘᴜʟᴀʀɪᴅᴀᴅ ᴘᴏʀQᴜᴇ ᴠᴇɴᴏᴍ ᴀ ᴍᴇɴᴜᴅᴏ ᴇɴᴛʀᴀʙᴀ ᴀ ʟᴀ ᴛɪᴇɴᴅᴀ ᴘᴀʀᴀ ʀᴏʙᴀʀ ᴘᴀꜱᴛᴇʟᴇꜱ ᴇɴ ᴍᴇᴅɪᴏ ᴅᴇʟ ʜᴏʀᴀʀɪᴏ ᴄᴏᴍᴇʀᴄɪᴀʟ. ᴜɴᴀ ᴠᴇᴢ, ᴇʟʟᴀ ꜱᴇ ʜᴀʙÍᴀ ᴇɴᴏᴊᴀᴅᴏ ᴄᴏɴ Éʟ, ᴅɪᴄɪÉɴᴅᴏʟᴇ ᴛᴀɴᴛᴀɴꜱ ᴄᴏꜱᴀꜱ ᴀɴᴛᴇ ʟᴏꜱ ᴄʟɪᴇɴᴛᴇꜱ ᴄᴏɴ ᴜɴᴀ ᴄᴜᴄʜᴀʀᴀ ᴅᴇ ᴍᴀᴅᴇʀᴀ ᴇɴ ʟᴀ ᴍᴀɴᴏ. Éʟ ꜱɪᴍᴘʟᴇᴍᴇɴᴛᴇ ʜɪᴢᴏ ᴜɴ ᴘᴜᴄʜᴇʀᴏ ʏ ꜱᴇ QᴜᴇᴅÓ Qᴜɪᴇᴛᴏ ᴍɪᴇɴᴛʀᴀꜱ ᴇʟʟᴀ ᴀɢɪᴛᴀʙᴀ ꜱᴜ ᴄᴜᴄʜᴀʀᴀ.
ᴘᴀᴘᴀʀᴀᴢᴢɪ ʏ ᴘᴇʀɪᴏᴅɪꜱᴛᴀꜱ ᴄᴀᴘᴛᴀʀᴏɴ ᴇꜱᴇ ᴍᴏᴍᴇɴᴛᴏ. ʟᴏꜱ ᴛɪᴛᴜʟᴀʀᴇꜱ ꜰᴜᴇʀᴏɴ "¿ᴠᴇɴᴏᴍ ʏ ʟᴀ ᴘᴀɴᴀᴅᴇʀᴀ ᴅᴇ ꜱᴀɴ ꜰʀᴀɴᴄɪꜱᴄᴏ ᴇɴ ᴜɴᴀ ʀᴇʟᴀᴄɪÓɴ?". ɴᴏ ʟᴇ ɪᴍᴘᴏʀᴛÓ ʏᴀ Qᴜᴇ ᴍÁꜱ ᴘᴇʀꜱᴏɴᴀꜱ ɪɴᴜɴᴅᴀʀᴏɴ ꜱᴜ ᴘᴀɴᴀᴅᴇʀÍᴀ. ᴇʟʟᴀ ʜɪᴢᴏ ʙᴜᴇɴ ᴅɪɴᴇʀᴏ ɢʀᴀᴄɪᴀꜱ ᴀ Éʟ. ᴍÁꜱ ᴀ ᴍᴇɴᴜᴅᴏ, ᴄᴜᴀɴᴅᴏ ᴠᴇɴᴏᴍ ᴇꜱᴛᴀʙᴀ ᴀʙᴜʀʀɪᴅᴏ, ʟᴀ ᴠᴇÍᴀ ʜᴏʀɴᴇᴀʀ ᴇɴ ʟᴀ ᴄᴏᴄɪɴᴀ ᴅᴇ ꜱᴜ ᴘᴀɴᴀᴅᴇʀÍᴀ ʏ ʟᴜᴇɢᴏ ʟᴀ ꜱᴇɢᴜÍᴀ ᴅᴏɴᴅᴇ ᴇꜱᴛᴀʙᴀɴ ᴛᴏᴅᴏꜱ ʟᴏꜱ ᴄʟɪᴇɴᴛᴇꜱ. ʟᴏꜱ ᴅᴏꜱ, ᴏ ᴛʀᴇꜱ, ᴛᴇɴÍᴀɴ ᴜɴᴀ ʀᴇʟᴀᴄɪÓɴ ᴇxᴛʀᴀÑᴀ, ᴘᴇʀᴏ ᴀ ᴄᴀᴅᴀ ᴜɴᴏ ʟᴇ ᴇɴᴄᴀɴᴛᴀʙᴀ ᴀ ꜱᴜ ᴍᴀɴᴇʀᴀ.
ESTÁS LEYENDO
ᶜʰᵒᶜᵒˡᵃᵗᵉ | ᴱᵈᵈⁱᵉ ᴮʳᵒᶜᵏ✅
Khoa học viễn tưởngᴠᴇɴᴏᴍ ɴᴏ ᴘᴀʀᴇᴄÍᴀ ᴇɴᴛᴇɴᴅᴇʀ ᴇʟ ᴘᴏʀQᴜᴇ ɴᴏ ᴘᴏᴅÍᴀ ᴄᴏᴍᴇʀ ᴀ ᴍᴀᴘʟᴇ ʙᴀʀᴋᴇʀ ꜱᴏʟᴏ ᴘᴏʀQᴜᴇ ꜱᴜ ᴛᴏɴᴏ ᴅᴇ ᴘɪᴇʟ ᴘᴀʀᴇᴄÍᴀ ᴛᴀɴ ᴀᴘᴇᴛɪᴛᴏꜱᴏ ᴄᴏᴍᴏ ᴇʟ ᴄʜᴏᴄᴏʟᴀᴛᴇ.