3

6 0 0
                                    


Semakin hari, Asyraff semakin muak dengan sikap Adam yang makin ambik peduli tentang Izzy. Asyraff Tak suka Adam selalu jadi pahlawan untuk Izzy..sampai akhirnya..dia memutuskan..

"Kemas baju Dan barang kau..kita akan pindah ke rumah kita sendiri"

Hati Izzy bergetar takut. Tangan nya yang sedang menulis di buku kini terhenti.

Pindah?

Rumah kita sendiri?

Izzy terdiam. Sedangkan Asyraff telah berdiri sambil melipat tangannya di dada.
"Pindah?" Gumam Izzy perlahan
"Kau ni memang Tak dengar ke atau buat2 Tak dengar?"

Izzy menoleh dengan perlahan.
"Kenapa nak pindah?" Tanya sedikit takut.

"Kau ni banyak Tanya lah! Cepat kemas barang2 kau!" Ujar Asyraff sambil menarik tangan Izzy kasar membuat kan Izzy berdiri.
"Ta..tapi..aku.."

"Cepat la..kemas barang2 kau" ujar Asyraff sambil menyeret Izzy ke depan almari baju.
Izzy menatap Asyraff dengan mata yang berair.
"Kenapa nak..nak cepat sangat ni?" Tanya Izzy gugup.

"Kau ni Tak faham ek apa yang aku cakap? Cepat la..aku kena kerja pulak"

"Tapi Asyraff..aku Tak nak pindah" izzy menunduk..apa jadi kalau mereka tinggal berdua je? Tanpa Adam maupun bibik Yanti? Izzy takut..takut Tak de mereka berdua. Takut Asyraff berkasar dengannya.

Kening Asyraff berkerut Tak terima.
"Kau ingat aku kisah? Nak Tak nak..kita akan tetap pindah!" Ujar Asyraff tajam.
Izzy terdiam.
"Aku bagi 15 minit untuk kemas baju..jangan sampai aku marah lagi" ujarnya sambil meninggalkan aku.

"Aduh..macam mana lah nasib aku nanti.."keluh Izzy sambil memasukkan satu persatu baju nya.
Selepas semua siap..dia menarik bagasi nya keluar. Semasa turun di tangga..Adam memanggil Izzy.

"Kakak? Kakak nak ke Mana ni? Bergaduh dengan abang ke?" Tanya nya hairan.

"Kakak akan pindah Adam." Ujar Izzy lesu.

"Pindah? Pindah ke Mana?" Tanya Adam terkejut.

"Asyraff cakap..pindah ke rumah baru"

Adam terdiam..Izzy menatap nya memohon.
"Adam..kakak Tak nak pindah..kakak takut..tolong kakak" ujar Izzy putus asa
Adam mengusap bahu Izzy perlahan..
"Kakak..."

"IZZY!!CEPAT LAH..KENAPA LAMA SANGAT?!" Jerit Asyraff dari bawah membuatkan Izzy semakin takut. Adam yang mendengar jeritan Asyraff pun ikut menoleh ke arah izzy.
"Jom kita jumpa abang dulu..nanti Adam tolong cakap"
Adam menarik Izzy turun ke bawah.
"Kakak takut"
"Adam Ada"

Sampainya mereka di ruang tamu..mereka mendapat tatapan tajam dari Asyraff dan puan Syira.

"Lama betul! Dasar lembap" bebel Asyraff.
"Mana beg kau?" Tanya Asyraff sambil menatap tangan Izzy yang kosong.
Izzy hanya diam.

"Abang..kenapa pindah? Ini kan rumah kita..kenapa nak pindah ke rumah lain?Rumah kita kan dah cukup luas..."

"Mengadu?" Asyraff melihat Izzy dengan pandangan sinis. Izzy hanya menunduk.

"Kau Tak perlu ikut campur Dam. Kau hanya perlu belajar dengan elok2 je"

"Tapi..kakak cakap..dia Tak nak pindah abang. Jangan la paksa dia"

"aku terfikir kenapa..kenapa kau Beria sangat ni Dam? Sebab tak boleh tengok muka perempuan ni lagi?"
Adam terdiam. Rahang Adam mengeras tanda geram.

"Oh..ke kau suka dia?"













Hah..cam Mana? K bye

Little Do You KnowWhere stories live. Discover now