BAB 43

1.5K 154 14
                                    

" Jimin , cepatlah !" Suara gauman aku boleh dengar satu rumah . Jimin ni bersiap mengalahkan perempuan lah . Aku yang perempuan ni pun bersiap tak lah lama mana .

Jimin tergesa-gesa turun dari tangga sambil membetulkan tali lehernya . Setelah dia berdiri dihadapan aku , aku memandangnya tanpa berkelip . Macam mana dia boleh jadi sehensem ni ?

 Macam mana dia boleh jadi sehensem ni ?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" sorry lambat , dah jom ."

Jimin mencapai kunci kereta di atas meja dan ingin teruskan langkah tapi terhenti bila nampak aku yang masih berdiri statik disitu .

Aku tersedar bila bahuku disentuh olehnya .

" huh ?"

" shall we go now ?" Soal Jimin .

Oh god , aku mengelamun ke tadi ? Aku jadi bertambah malu bila Jimin sudah tersenyum mengusik .

Aku terus berjalan laju keluar dari rumah dan menunggu di tepi kereta . Dia mengekori aku dari belakang . Tapi aku bengang bila senyuman Jimin masih tak lekang dari bibir.

" memang nak pakai kasut tu ke ?"

Aku memandang ke bawah bila Jimin sebut pasal kasut . Ish , bala apa yang timpa aku ni ? Segera aku berlari ke rak kasut dan memakai kasut yang sesuai untuk pergi ke majlis perkahwinan Aerin .

Gelabah aku tadi sampai tak sedar aku masih dok sarung selipar katak aku yang comel tu . Patutlah rasa bulu² je .

" senyum apa ?" Soalku tak puas hati bila Jimin belum masuk ke dalam kereta malah melihat pergerakan aku dari tadi .

Dia menggeleng kepala dengan senyuman dibibir . Menahan gelak .

" masuklah ." Ujar Jimin selepas membuka kunci kereta .

Sakit hati betul lah . Apa yang dia seronok sangat ?

" tahniah ." Ucapku kepada Aerin

" terima kasih sudi datang ." Balas Aerin . Tangan dia tak lepas dari memeluk lengan Hoseok . Hm , pasangan baru berkahwin kan ? Semuanya indah .

Hena memandang sekeliling . Ingin mencari kelibat Jimin . Ish , dah kenapa dia kena kerumun dengan anak² ikan pulak ?

Aerin mencuit aku dari belakang . Tapi aku abaikan . Mata aku ralit memerhatikan Jimin dari jauh .

Aerin berdiri disebelahku bila sedar dia kena palau dari tadi .

" kau nak apa ?" Soalku apabila si Aerin masih tak henti mencuit² pinggang aku . Geram pulak aku dengan Aerin . Dah hilang suami untuk berkepit aku pulak jadi mangsa kepit dia .

" kau tengok apa ?" Soal Aerin sambil mata meliar² mencari apa yang aku tengah pandang .

" takda apa . Kau kenapa ada dekat sini ? Mana suami kau ?" Aku mengalihkan pandanganku menghadap Aerin .

Aerin memuncungkan bibir . " sayang aku tu pergi layan kawan² lelaki dia ."

Aku memutarkan bola mata bila Aerin membahasakan Hoseok dengan panggilan ' sayang ' . Awal² ni sayang lah . Kau tunggu lah 2-3 tahun nanti . Kau panggil dia pakai nama je .

" hena..."

" hm..."

" kau ingat lagi kan apa yang aku cakap haritu ?" Soal Aerin .

Serta-merta memori aku terimbas apa yang pernah dikata oleh Aerin .

Dia taknak aku cerai dengan Jimin .

Aku memandang semula ke arah Jimin . Nampaknya dia masih dikerumuni dengan anak² ikan . Malah makin ramai . Segala anak² cacing , sotong dan monyet ada disitu . Ah sudah , aku macam dengar bunyi something yang tengah retak . Bertambah retak bila Jimin melayan karenah mereka tanpa memikirkan aku disini .

" takk , aku tak ingat . Dah lupa ." Balasku dengan nada marah .

" eh kau dah kenapa ?" Soal Aerin yang pelik dengan angin aku yang berubah tiba² .

" entahlah , aku taknak dengar apa² . Bla bla..." Aku menutup telinga dan berjalan menjauhi Aerin . Walaupun aku dengar dia separuh mati jerit nama aku .

Sedang aku berjalan dalam kerumunan orang ramai secara tiba² badanku ditolak kasar dari belakang . Aku hampir² tersembam ke lantai namun ada sepasang tangan yang tiba² melingkar dipinggangku , menahan aku dari jatuh .

Setelah aku dapat berdiri dengan stabil semula , aku mengalihkan badan ke sisi untuk melihat wajah orang itu . Dia tersenyum dan membalas pandangan aku . Ah Hena , kau dah kenapa nak blushing bagai ni ? Kau dah ada suami ingat tu .

Belum sempat aku mahu ucapkan terima kasih tiba² pinggangku dirangkul oleh seseorang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Belum sempat aku mahu ucapkan terima kasih tiba² pinggangku dirangkul oleh seseorang . Bila aku menoleh ke sisi dan mendongak ke atas , aku nampak muka Jimin yang nampak tegang semacam .

" terima kasih sebab selamatkan isteri aku ." Ucap Jimin tak ikhlas . Walaupun dia senyum tapi senyuman dia tu langsung nampak tak real . Fake .

" no hal lah bro . Takkan aku nak biarkan gadis cantik macam ni jatuh tersembam atas lantai ?" Balas lelaki itu .

Aku tersipu malu bila dengar dia kata aku cantik . Nak harapkan Jimin ? Hm , kirim salam jelah . Kalau dia cakap pun aku tak rasa dia ikhlas .

Jimin tersenyum dan terus menarik aku menjauhi lelaki itu . Aku memutarkan bola mata . Dia ni dah kenapa ?

" dah jom balik ."

" t-tapi ."

Kata² aku terhenti bila Jimin sudah mengheret aku sampai ke kereta .

" suka ke kena peluk dengan lelaki handsome ?" Soal Jimin tiba² .

" awak ni kenapa , cemburu ?" Aku memandang mukanya yang sudah merah .

Dia berdecit perlahan . " tch , tak ada masa nak cemburu . Saya cuma risaukan anak dalam perut awak tu je ."

Aku menggulingkan anak mata . Tak ada kaitan langsung .

" yelah , nasib baik lelaki handsome tu sempat peluk saya . Nak tunggu awak ? Agaknya selamat dah saya atas lantai tu ."

Aku menjeling Jimin dan bergegas masuk ke dalam kereta . Pintu kereta dihempas kuat .



-tbc-

Maaf atas kelewatan updatenya . Chapter yang kurang best tapi author dah cuba sedaya upaya . Hope you like it 😭 .

my bestfriend my husband | 박지민 [ ✔︎ ]Where stories live. Discover now