•keesokkan harinya•
"sohe abang kamu tak datang sekolah ye hari ni bagi tau kawan-kawan dia" kata mama
"iyalah mama" jawabku dengan malas
"abang kamu mana? papa tengok bilik dia kosong je" tanya papa
"kat bilik sohee"
hari ni aku malas sangat sebenarnya aku nak cuti hari ni tapi disebabkan ada class paling penting aku kena turun juga.
"sohee pergi dulu ma pa" kataku dan mencium kedua pipi mereka.
hari ni aku malas sangat bawah motor jadi aku ambil keputusan naik bas ke sekolah.
dihentian bas aku perasan ada seorang lelaki berpakaian seragam macam aku tapi aku tak nampak wajah dia.
aku usya dia sebab nak tau dia siapa hehehe bukan selalu usya orang.
bas pun sampai aku masuk kedalam dan duduk dibelakang sekali.
earphone aku keluarkan dari beg dan dipasangkan ke telinga lagu eight dari IU ft suga aku main kan.
aku sebenarnya tak suka pada IU tapi sebabkan aku minat suga aku dengar lagu eight tu.
sambil mendengar lagu tu aku menutup mataku, aku merasakan sebelah tempat dudukku diduduki seseorang aku membuka mata ingin lihatnya tapi terhalang sebab dia memakai hoodie dan mask.
aku mengeluh sebab dia lah lelaki yang aku usya tadi.aku pun sambung buat hal sendiri.
aku kena fikirkan cara nak kenakan lima ekor beruk tu nanti, hais pening aku kalau bukan sebab mereka yang dulu kacau aku memang taklah aku nak kenakan mereka.ah lisa, mesti dia tau nak kenakan mereka lisa kan banyak helah.
lalisa keropok sasa ♡
lisa?ah kau nak apa?
aku perlukan bantuan kau.
kau nak apa? bantuan apa?
aku nak kenakan kawan-kawan
abang aku tapi aku tak tau nak
buat apa? kau ada idea tak?erm, kau datang lah dulu sekolah aku tunggu kat rooftop ngan somi.
okey.
aku mematikan phone dan sedia untuk keluar dari bas.
•Jimim P.O.V•
macam biasa aku akan kesekolah menaik bas itu sudah jadi rutin harian aku.
dihentian bas aku ternampak sohee terus aku memakai mask, nasib baik aku pakai hoodie.
sementara menunggu bas sohee tidak berhenti melihat kearah aku.
okey bas dah sampai sohee terus memasuki bas dan duduk dibelakang sekali, dia sedang mendengar lagu melalu earphone dan mata terpejam.
tempat duduk disebelahnya kosong, lantas aku duduk dibelahnya.
dia perasan yang aku duduk disebelahnya dia membuka mata dan melihat kearah ku.
dia mengeluh setelah melihatku.
aku perhatikan gerak gerinya, tangannya menaip sesuatu kepada lisa.
aku membaca setiap chatnya pada lisa, rupanya dia ingin meminta bantuan lisa untuk kenakan kawan-kawan abangnya termasuk aku.
aku tersenyum sinis tekaan aku memamg betul sohee dalang semuanya.
aku akan jadikan kau yeochin aku sohee.
tbc
masih membosankan kan, erm aku tau aku pun bosan juga baca.
YOU ARE READING
[OG] First kiss •PJM•
Fanfiction"YAH!! APA KAU BUAT NI PARK JIMIN" -Jung sohee "Maaf saya tak sengaja jo" -Park jimin Sohee sangatlah membencikan jimin kerana sikapnya yang kebudak-budakkan. Bagi jimin pula sohee adalah crush nya dari dulu lagi. jimin selalu menganggu sohee dengan...