surat yang kami tulis tadi dirooftop siap tetap masa rehat tadi.
kami mengkemasnya semua dan berlalu kekelas.
semua barang tu kami letak kat bilik pengetua, memandangkan pengetua pakcik aku, aku taknak barang aku tu hilang so aku letak dalam bilik dia..
.
.
.
.
.
.masa sekolah pun sudah tamat.
lisa masuk dalam kekelas ku.
kami bertiga lepak dikantin sekejap sebelum mengambil barang barang tu dibilik pengetua."terima kasih uncle kitaorang balik dulu" ujar kami dan beredar dari bilik tu uncle hanya tersenyum.
"hm somi lisa" panggilku
"nae?" serentak mereka
"korang balik lah biar aku yang buat semua ni" ujarku
"takpe biar kitaorang tolong" kata somi
"takpe korang balik lah, lagi pun korang ada hal kan"
"betul ni, kau taknak kitaorang tolong?" kata lisa pula
"nae korang baliklah aku taknak menyusahkan korang dahlah tadi korang ponteng dua kelas sebab aku" kataku serba salah
"takde hal lah kau kawan kitaorang mestilah kitaorang tolong kan lisa?" senyum somi, lisa mengangguk dan senyum
"kalau macam tu kitaorang balik dulu" kata lisa beredar bersama somi.
•
sekarang aku berada di kelas jungkook,
surat luahan hati lisa untuk menolak cinta jungkook aku masukkan kedalam loker jungkook, tapi baru separuh aku masukkan aku keluarkan kembali dan masukkan kedalam begku semula."hais aku tak patut buat macam ni, budak tu takbuat apape pun kat aku" menologku, surat tu aku keluarkan semula dan masukkan kedalam loker jungkook
"aku harap kau bahagia budak" kataku dan beredar dari kelas jungkook.
aku dapat rasakan seseorang mengikuti ku, tapi aku tak rasa tu seorang aku rasa ramai yang ikut aku, mungkin mereka yang ikut aku, ah lantaklah suka hati durang lah aku malas nak ambil tau.
langkah diteruskan kedalam kelas, aku mendekatkan diri ke loker taehyung dan jimin surat surat yang aku tulis dirooftop bersama lisa dan somi aku masukkan kedalam loker mereka.
surat lisa untuk jungkook,
surat somi untuk taehyung manakala surat yang aku tulis untuk jimin.
yang empat lagi aku buat untuk yang lain.aku memasuki kelas hoseok dan namjoon, aku memasukkan surat untuk mereka berdua dan beredar.
seterusnya kelas mayat pucat dan bahu lebar tu, sama juga surat untuk mereka aku masukkan kedalam loker mereka.okey siap kerja aku untuk kena kan mereka selesai sekarang aku nak balik.
langkah ditujuh ke gate sekolah berapa melangkah aku terhenti dan teringat sesuatu.aku patah balik ke bilik pengetua, aku tau diorang masih ikut aku.
tbc
YOU ARE READING
[OG] First kiss •PJM•
Fanfic"YAH!! APA KAU BUAT NI PARK JIMIN" -Jung sohee "Maaf saya tak sengaja jo" -Park jimin Sohee sangatlah membencikan jimin kerana sikapnya yang kebudak-budakkan. Bagi jimin pula sohee adalah crush nya dari dulu lagi. jimin selalu menganggu sohee dengan...