Bab 17

2K 89 17
                                    

Akademi

Ali:uishh, tak sabarnya aku.

Alicia:kau excited sangat ni pahal?

Moon:Ali nak tengok perempuan HERO ni cantik ke tak, kan?

Ali:a...

(Pintu terbuka)

Jeneral:Selamat datang ke akademi MATA, di sini kami melatih para ejen untuk bla³....

Jeneral Amran:hmm.. Boleh tahan.

Jeneral:kamu semua boleh ke arena untuk pogram pertama kita.

Arena

Jeneral Rama:saya jeneral Rama, yang berbaju kelabu tu Ejen Karya dari teras inviso, yang bla³

Jeneral Amran:Saya Jeneral Amran, jeneral HERO. Kami juga melatih ejen muda seperti kamu di HERO. Harry akan mulakan.

Harry:(mengangguk) Nama aku Harith, aku menggunakan pistol sebagai senjata utama. Tembakan aku tak pernah tersasar, aku dengar ada ejen pakai gajet kanak² sini. (Jeling Alicia)

Alicia ingin menjawab tetapi dihalang oleh Iman.

Iman:😶

Aku Zazran, aku boleh berpecah kepada 5 orang klon termasuk diriku. Mungkin ade orang yang sama kelebihan denganku, tapi percayalah aku lebih baik.

Moon:(dalam hati) kepala kau tu... Hishhh😠 pecah kangg...

Syaza:nama saya Syaza, Saya mempunyai mikrobot yang boleh membaiki sebarang teknologi. (Senyum kat Ali)

Ali:😜Dia senyum kat akulah...

Alicia:👹

Ali:🙄Tak ingin aku kat kau tu... (Dalam hati) Fuh.. selamat...

Syaza:wal, kau pulak

Shahwal:Panggil aku Shahwal, aku menghack apa saja kat depan Mata, termasuk robot buruk tu(tunjuk RO)

Khai:😶

Moon:tak payahlah nak hina²

Shahwal:opss, salahku maaf.. 😏

Roza:kau cari pasal ke? 

Jeneral:kita tangguhkan dulu program kita,kamu semua boleh pergi ke cafe untuk makan...

Cafe

Meja HERO

Jeneral Amran:baguss, korang lakukannya dengan baik.. Syaza.. Rapatkan diri dengan Ali... Zazran kau cari pasal ngan Moon....

Meja MATA

Alicia:jeneral, diorang macam sengaja cari pasal dengan kami...

Jeneral:sebab itu kamu perlu bersabar... Ok.. Yang duduk di asrama, boleh stay.. Yang tak dipilih boleh bersurai...

Khai:aku pergi dulu.. Jom bulat...

Ali:(senyum)

Alicia:fikir pasal ape tu?  Syaza ke?

Ali:eh, mana ade.

Alicia:🙄

Ali:Icha, jangan camni.. Aku janji aku takkan suka dia...

Alicia:janji?

Ali:janji.. 😁

Meja HERO

Kita kan teruskan rancangan kita pada malam ini.. Kamu semua.. masih ingat

Harry:Ya, jeneral... Ini plan dia... (Bisik)

Semua:ok

Ali:(curi dengar)  alamak..  Alicia...

Alicia:kenapa?

Ali:HERO,diorang nak....

Bersambung

Kalau ade benda tak puas hati atau cadangan bernas boleh komen di bawah..

*sorry kalau lambat update....


Ejen Ali Misi: Academy lifeTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang