Proloog

41 5 21
                                    

Een warme zon scheen op de rivier. Een paar kleine wolkjes waren in de blauwe lucht.
Drie katten zaten aan de waterkant zacht te praten. Een vierde kat kwam sierlijk aanlopen.

"Gegroet, Vlinderster." 
Een witte poes boog haar kop voor de knappe, lichtbruine poes. 
"Gegroet, Uilenhart." mauwde Vlinderster, met een koele stem. 
Een stevige, zwarte kater stond op. "We zijn hier samengekomen om te overleggen." mauwde hij. "We moeten bedenken wat we gaan doen." Een jonge cyperse kater kwam hijgend naar het groepje toe rennen. "Maanstaart zei dat ik ook moest komen!" riep hij bij het zien van Vlindersters afkeurende blik. De poes aarzelt even, maar zwaait dan met haar staart als teken dan de zwarte kater door moest gaan. 
"Kom mee, dan zal ik het laten zien." De kater stond op en liep stroomopwaards. 

Uilenhart stond snel op en haastte zich achter hem aan. Vlinderster en de leerling volgden hem. Een grijze, oude kater sjokte mopperend achter de anderen aan. 

"Is het nog ver?" mauwde de jonge kater. "Niet zeuren, Sparpoot. Wees blij dat je erbij mag zijn." siste Vlinderster. Sparpoot was stil. "Laat hem toch, Vlinderster!" zei de zwarte kat. "Nachtstaart, ik ben zijn leider." Nachtstaart rolde met zijn ogen. "We zijn er."

De katten stonden stil bij de bron van de rivier. Sparpoot keek opgewonden in het water. Zijn gezicht betrok, in zijn ogen was afschuw te lezen. Uilenhart aaide zacht over zijn schouder met haar staart. Ook zij tuurde in het water. 

De blauwe lucht veranderde in een grijze lucht, vol met wolken. Het werd donker, de maan was net te zien tussen de wolken door. Een harde wind begon te waaien. 

Het leek alsof het water in bloed was veranderd. De rivier was rood. 

"Er zal geen vrede komen voor het bloed heeft gevloeid..." 


Vonden jullie het leuk? Het is misschien een beetje kort, maar het is de eerste proloog die ik heb geschreven! Ik ben er best wel trots op! :D

Groetjesss!
~Kristalschemer

Bloedklauws MachtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu