" Good morning and hi Miss Bella.." sapa Juliana.
" Yes..may i know who are you??.." tanya Bella.
" Well let me introduce myself..i Juliana..you can call me Jue.." Juliana memperkenalkan diri.
" Its ok..you tak perlu kenalkan diri..you Aryana Bella kan..one of famous model in Malaysia..and also kekasih hati Tengku Ryan Adam.." jelas Juliana.
" You siapa??macam mana you tahu pasal i dan Tengku Ryan Adam??.." soal Bella heran.
" Siapa i..dan macam mana i tahu pasal both of you thats not important..i nak jumpa you nie sebab i ada benda nak cerita kat you..and i bet you have no idea about this..sebab tu muka you still calm macam nie.." ujar Juliana
" Bella..Kak Sue rasa jangan di layan orang macam nie.." sampuk Kak Sue yang tadi hanya berdiri di belakang Aryana Bella.
" You nak apa nie??..i takde masa nak layan you..so excuse me.." balas Aryana Bella.
" Wait..wait..wait..Miss Bella..apa yang i nak sampaikan nie akan buat you heart attack..so if i am you..i will take a seat again and listen to what im trying to tell you.
Aryana Bella kembali duduk dengan memberikan wajah penuh ketenangan. Dia masih tidak sedar apa yang bakal didengarnya akan membuatkan hidupnya menjadi kelam. Dia juga memberi isyarat agar managernya itu mengambil tempat duduk disebelahnya.
" Good..ok..lets start.."
" I jumpa you pasal i nak bagitau yang boyfriend kesayangan you sekarang sudah jadi suami orang.." jelas Juliana.
Aryana Bella tertawa kecil mendengar perkataan yang keluar dari mulut perempuan yang tidak dikenalinya itu. Manakala Kak Sue yang duduk disebelahnya hanya diam membisu.
" Are you try to make a joke..its so funny tau tak.." ejek Aryana Bella.
" Well..well..seperti yang i sangkakan..you memang tak tahu langsung pasal nie ye??..i paham model busy macam you tak akan alert pasal benda nie..eventhou hal nie exposed di Social Media..kesian you Miss Bella.." ujar Juliana.
" Kalau you tak percayakan i..fine..but this one bukti apa yang i cerita kat you semua benar belaka.." sambung Juliana sambil menyuakan handphonenya.
Aryana Bella menyambut handphone milik Juliana yang disuakan kepadanya. Dia menonton video yang terpapar didalam handphone tersebut. Gadis itu terperanjat dengan apa yang ditontonnya, video Tengku Ryan Adam bernikah dengan perempuan lain. Hatinya remuk, airmata bergelinangan dan akhirnya menitis ke pipi.
" Kak Sue..apa semua nie??.." sayu suara Bella bertanyakan kepada managernya.
" Bella..calm down.." pujuk Kak Sue.
" He betrayed me..Adam tipu Bella Kak Sue.." raung Bella.
" No..no..no..Miss Bella..Tengku Ryan Adam tidak mengkhianati Miss Bella..ini semua salah perempuan yang menikahi Tengku Ryan Adam..Adrianna Sofea..dia yang merampas Tengku Ryan Adam dari Miss Bella.."
" Tengku Ryan sebenarnya dah diguna-gunakan oleh Adrianna..sebab tu dia tergila-gilakan perempuan gila tu..i tau tak mungkin lelaki macam Tengku Ryan setuju nak kahwin dengan dia kalau bukan sebab perempuan tu dah santau dia.." fitnah Juliana.
" So Miss Bella tak perlu salahkan Tengku Ryan..dia tak bersalah langsung dalam hal nie..ini semua gara-gara Adrianna Sofea..perempuan tak sedar diri..dari dulu dia memang suka merampas hak orang lain.." sambung Juliana lagi.
" If i am you Miss Bella..sasaran i adalah Adrianna Sofea not Tengku Ryan..i akan balas semua yang dia dah buat kat i..i akan buat hidup dia hancur.." hasut Juliana.
YOU ARE READING
Marrying a Millionaire!
RomanceAdrianna Sofea Nak kahwin ke tak nak? Kalau aku tak kahwin nanti aku disebut penipu..tak nak aku..hancur maruah. Kalau aku kahwin dengan dia alamatnya makan hati berulamkan jantung setiap hari..dahlah badak sumbu tu hati beku tak ada perasan sombong...